Nyrkkeilyhanskoista

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja J777
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ja jos joku osais kertoa että minkä kokoset hanskat ois hyvät sparraukseen... Ja tiedän että vaihtelee merkkikohtaisesti mutta jos joku osais kertoa vaikka noista fairtexeista... Niin ja muuten suhteellisen kevyt kaveri olen :D

Joo eli nuohan on kilpahanskat ja saatavissa vain 10-unssisina. Kaverilla (nainen) on tuommoiset treenikäytössä ja olen myös otellut sellaisilla. .

Nuo on enemmän semmoiset sparrihanskan tyyppiset joissa pehmuste on keskitetty rystypinnalle. Pehmuste on muotoon valettu. Rinnastaisin nämä lähinnä johonkin Top Tenin tai Greenhillin kilpahanskoihin. Fairtex BGV8 taas on enemmän semmoinen yleishanska, jossa on monikerrospehmuste. Hanska on myös vähän leveämpi ja litteämpi.

Mielestäni nämä kisatyyppiset hanskat sopivat hyvin sparrihanskoiksi mutta yleistyyppisellä hanskalla kuten BGV8 on parempi mm. lyödä välineitä. Molemmat sekä FBT että Fairtex ovat laadullisesti hyviä merkkejä ja niitä on vaikea laittaa järjestykseen. Huonoa et osta, valitsit kumman vain.

Sparrihanskojen koosta kannattaa kysyä omasta seurasta ja ostaa sen kokoiset mitä ohjaaja suosittaa. Tässä on useampaa koulukuntaa ja jotkut suosivat painavampia hanskoja kuin toiset. Sopiva hanska riippuu paljon siitä tyylistä jolla sparrataan ja tietysti lyöjästä. Pelkkä "olen aika kevyt kaveri" ei kerro hirveästi lyönneistä. Esim. Tom Niinimäki on aika kevyt kaveri mutta mielellään antaisin hänelle suht paksut kintaat jos hän löisi minua. Lyönti on varmaan vähän kovempi kuin jonkun 50-kiloisen aloittelevan naisen joka hänkin on kevyt kaveri.

Kuinka saada nyrkkeilyhanskojen tarrat pysymään kiinni? Minulla on Twinsin hanskat, ja nyt ongelmana on se että tarrat aukeilevat jatkuvasti joka treenissä, vaikka vetäisi kuinka huolella kiinni. Teippaus ei oikein tule kysymykseen, kun pitää välillä ottaa hanskat pois pistareita, lihaskuntoa yms. varten.

Tämänkö vuoksi uusien haskojen hankinta edessä? Harmittaa, kun muuten Twinsit istuvat tosi hyvin käteen.

Kuinka saada nyrkkeilyhanskojen tarrat pysymään kiinni? Minulla on Twinsin hanskat, ja nyt ongelmana on se että tarrat aukeilevat jatkuvasti joka treenissä, vaikka vetäisi kuinka huolella kiinni. Teippaus ei oikein tule kysymykseen, kun pitää välillä ottaa hanskat pois pistareita, lihaskuntoa yms. varten.

Tämänkö vuoksi uusien haskojen hankinta edessä? Harmittaa, kun muuten Twinsit istuvat tosi hyvin käteen.

Käytä suutarilla, ei varmaan paljoa ota kun uusii tarrat.

Olen joskus uusinut tarrat hanskoihin. Tämä oli siihen aikaan (2005-06) kun useilla valmistajilla oli ongelmia nopeasti kulahtavien tarrojen kanssa. Maksoi noin 20€ ja oli siinä ja siinä riittikö suutarin ompelukoneessa tehot neuloa läpi hanskan ranneosan. Olisiko hanska vanhaa vuosikertaa, jos tarrat ovat alkaneet pettää hyvin nopeasti? Normaalisti hanskojen tarrat kestävät kyllä pidempään kuin niiden pehmusteet eikä uusimisessa ole siksi järkeä.

Ostin hanskat käytettynä, joten en tiedä niiden tarkkaa ikää. Tällaiset ne on:

twins_hanskat.jpg

Hyvässä ryhdissä kyllä muutoin, tarraongelma vain vaivaa. Täytyypä käydä suutaria jututtamassa, aika paksu tosiaan on tuo rannelenkki joten singeristä vaaditaan potkua.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom