Nyrkkeily salitreenin lisäksi ?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

Nonii elikkäs kiinnostuksena ois alottaa vähän hakkaamaan säkkiä ja oppimaan lyöntitekniikoita ja saamaan kestävyyttä. Selailin jo jotain threadejä mitä aiheesta oli, mutta niissä mitä löysin haettiin saliohjelmaa nyrkkeilyn avuksi. Mun tarkotuksena on siis ns. "kehonrakennus" jos sitä voi siksi täs vaiheeks sanoa, mutta toi nyrkkeily ois ihan mukava vaikka alkulämppäriks, ja vähä tuomaa sitä räjähtävyyttä messiin. Korostan nyt vielä tarkoituksena ei siis ole tulla nyrkkeilijäksi. Miltäs tällänen kuulostaa ? Säkki on himassa, ja salilla, mutta mitään ideaa ei jätkälle ole miten edes alottaisin, ettei menis tyhjänpäiväseks huitomiseks.

Nonii elikkäs kiinnostuksena ois alottaa vähän hakkaamaan säkkiä ja oppimaan lyöntitekniikoita ja saamaan kestävyyttä. Selailin jo jotain threadejä mitä aiheesta oli, mutta niissä mitä löysin haettiin saliohjelmaa nyrkkeilyn avuksi. Mun tarkotuksena on siis ns. "kehonrakennus" jos sitä voi siksi täs vaiheeks sanoa, mutta toi nyrkkeily ois ihan mukava vaikka alkulämppäriks, ja vähä tuomaa sitä räjähtävyyttä messiin. Korostan nyt vielä tarkoituksena ei siis ole tulla nyrkkeilijäksi. Miltäs tällänen kuulostaa ? Säkki on himassa, ja salilla, mutta mitään ideaa ei jätkälle ole miten edes alottaisin, ettei menis tyhjänpäiväseks huitomiseks.

Itse lähtisin kyl ensimmäisenä suositteleen jotain peruskurssia sulle ton nyrkkeilyn harjoitteluun, mutta jos välttämättä keskenäs haluat harjoitella niin, sitten kannattaisi varmaan netistä ettiä opastusvideoita tekniikasta. Tiedän, että ainakin thaiboxingista löytyy opetusvideoita kun oikeasta paikasta etsii (ei siis ehow tms. :D) Mutta tosiaan mun mielestä voit hyvin kyl säkkiä hakkaamalla ottaa alku-ja loppulämmöt. Tekniikkaa on kuitenkin helpompi opetella jos joku on valmentamassa!

Itse lähtisin kyl ensimmäisenä suositteleen jotain peruskurssia sulle ton nyrkkeilyn harjoitteluun, mutta jos välttämättä keskenäs haluat harjoitella niin, sitten kannattaisi varmaan netistä ettiä opastusvideoita tekniikasta. Tiedän, että ainakin thaiboxingista löytyy opetusvideoita kun oikeasta paikasta etsii (ei siis ehow tms. :D) Mutta tosiaan mun mielestä voit hyvin kyl säkkiä hakkaamalla ottaa alku-ja loppulämmöt. Tekniikkaa on kuitenkin helpompi opetella jos joku on valmentamassa!
Miten on ton kuntonyrkkeilyn laita, oppiiko siinä mitään ? Tiedän ainakin, että kuntonyrkkeily tunteja löytyy tosta ihan vierestä, oikeesta nyrkkeilystä sitten ei tietoa ole.

Kuntonyrkkeily on sinänsä ihan hyvä idea tekniikan oppimiseksi. Ongelma on lhinnä se, että kuntonyrkkeily voi olla mitä tahansa. Parhaimmillaan joku kilpavalmentaja vetää normaaleja nyrkkeilytreenejä ilman sparria. Huonoimmillaan joku aerobicohjaaja, joka ei ole ikinä nähnyt ihmistä lyötävän, opettaa ojentelemaan raajoja kohti säkkiä.

En ikinä käynyt meidän salilla kuntonyrkkeilyssä, tai siis kuntothaissa. Mutta siellä hakattiin siis mitsejä, pistareita ja potkutyynyjä, että periaatteessa ihan samaa settiä kuin peruskurssilla ja sinne sai mennä vaikkei ollu peruskurssia käynytkään. Väittäisin, että siäkin oppisi perustekniikoita, muta kannattaa kysästä sieltä salilta mikä toimintatapa niillä on. Jatkokurssillahan sitten tulee noitten tyynyjen kanssa tehtyjen perustekniikkaharjoitusten lisäksi sparrausta ja jotain edistyneempiä tekniikoita. Tämä siis thaikussa meillä.

Edit: Niin tosiaan kuten AndyS huomautti niin kannattaa ottaa selvää mikä seura/mesta niitä reenejä vetää. Jos sitä vetää joku kamppailulajin seura niin todennäköisesti ne reenit on lähempänä niitä perus nyrkkeilyreenejä.

Suositut

Back
Ylös Bottom