nuorta tyttöä kiinnostaa

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
hei kaikille. Olen vasta nuori 16 vuotias tyttö sekä uusi käyttäjä pakkotoistossa. Olen nostanut penkkiä nyt jo yli vuoden, käyn salilla säännöllisesti (4-5 krt/vk) ja aloitin juuri kevään lenkkeily kauden. Käyn kaksi kertaa viikossa lenkillä. Penkkiä nostelen myös noin kaksi kertaa per viikko.
Ongelmani on ikävä. Reisissäni on selluliittia. Olen 165 cm pitkä ja painan noin 54 kg. Karkit, limsan sekä jäätelön olen jättänyt kokonaan pois. Olen jättänyt ne pois jo noin vuosi sitten. Nykyään en edes mieti nameja enkä tunne minkäänlaista tarvetta jatkuvasti niitä syödä. Lisäksi tunnen itseni paljon terveemmäksi. Tietenkin repsahduksia sattuu silloin tällöin mutta hyvin harvoin. Tarkkailen syömistäni ja syön paljon kanaa, kalaa, vihannekia, puuroa sekä hedelmiä. En ymmärrä mitä teen väärin. Toivon saavani edes hieman palautetta sekä vinkkejä.:) Kiitoksia jo etukäteen.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
intranze sanoi:
hei kaikille. Olen vasta nuori 16 vuotias tyttö sekä uusi käyttäjä pakkotoistossa. Olen nostanut penkkiä nyt jo yli vuoden, käyn salilla säännöllisesti (4-5 krt/vk) ja aloitin juuri kevään lenkkeily kauden. Käyn kaksi kertaa viikossa lenkillä. Penkkiä nostelen myös noin kaksi kertaa per viikko.
Ongelmani on ikävä. Reisissäni on selluliittia. Olen 165 cm pitkä ja painan noin 54 kg. Karkit, limsan sekä jäätelön olen jättänyt kokonaan pois. Olen jättänyt ne pois jo noin vuosi sitten. Nykyään en edes mieti nameja enkä tunne minkäänlaista tarvetta jatkuvasti niitä syödä. Lisäksi tunnen itseni paljon terveemmäksi. Tietenkin repsahduksia sattuu silloin tällöin mutta hyvin harvoin. Tarkkailen syömistäni ja syön paljon kanaa, kalaa, vihannekia, puuroa sekä hedelmiä. En ymmärrä mitä teen väärin. Toivon saavani edes hieman palautetta sekä vinkkejä.:) Kiitoksia jo etukäteen.

:kippis1: Join in the club. Kerron sitten kun lääke sellua vastaan keksitään! Sorry, ei ole tarkoitus masentaa..

Et tee mitään väärin. Ns. selluliitin kertyminen nyt vain on naisille tyypillinen ominaisuus ja voi ymmärtääkseni johtua pitkälti hormonaalisista syistä.

Paras ohje, mitä olen ko. asiaan ikinä kuullut, on yksinkertainen: Unohda koko selluliitti, äläkä ikinä alennu häpeämään sitä tai mitään muutakaan kohtaa vartalossasi, äläkä missään tapauksessa anna sen estää itseäsi pukeutumasta niinkuin haluat. :thumbs:

Gillyanne sanoi:
Paras ohje, mitä olen ko. asiaan ikinä kuullut, on yksinkertainen: Unohda koko selluliitti, äläkä ikinä alennu häpeämään sitä tai mitään muutakaan kohtaa vartalossasi, äläkä missään tapauksessa anna sen estää itseäsi pukeutumasta niinkuin haluat. :thumbs:

Voi kunpa sen voiski unohtaa... Mua vituttaa suunnattomasti kun ylipainoa ei todellakaan ole enkä mitenkään erityisen rasvaista ruokaa syö, itse asiassa aloitin tänään dieetin. Silti reisissä on selluliittia! :urjo:

Tuo on varmasti paras neuvo mutta mä en ainakaan pysty sitä noudattamaan. Jos ei tuo lölly lähde kesään mennessä niin sitten käytetään housuja ja tarpeeks pitkää hametta... Eikä rannalle ainakaan oo mitään asiaa :itku:

Edit: Tuosta mun ensimmäisen kappaleen "dieetti-lauseesta" saa varmaan sellasen kuvan että luulen et sellun pitäis hävitä ekana päivänä ku dieetin alotan. En nyt suinkaan... :)

Zone-sarja -42%
Toivon, että kukaan ei nyt tästä loukkaannu, sillä loukatakseni en tätä todentotta sano, mutta aika monella tuohon "selluliittiongelmaan" auttaa yksi tietty asia: IKÄ. Tarkoittaen sitä, että kun ikää kertyy lisää, ei mahdollisia selluliittejaan jaksa enää stressata ja murehtia. Sitä appelsiini-ihoa kun löytyy jossain muodossaan n. 90%:lta naisista, jopa niiltä kaikkein kauneimmiltakin (se vain photoshopataan piiloon).

-pipsa- sanoi:
Voi kunpa sen voiski unohtaa... Mua vituttaa suunnattomasti kun ylipainoa ei todellakaan ole enkä mitenkään erityisen rasvaista ruokaa syö, itse asiassa aloitin tänään dieetin. Silti reisissä on selluliittia!

Luulen, että sun kannattais keskittyä saamaan lihasta niihin reisiin! Ainakin mittojen perusteella oot hoikka tyttö, joten ei sulla rasvaa ihan hirveesti voi olla. Eli kovia treenejä ja ruokaa suunnilleen kulutuksen verran, niin vähitellen reidet muotoutuu nätimmäksi ja sellutkin häviää :)

Ps. rasva ei ole mikään vihollinen nro1, ja kannattaakin huolehtia, että sitä saa ruokavaliosta riittävästi. Energiasta n. 30% voisi ottaa rasvasta, tietenkin mahdollisimman hyvistä lähteistä; rasvainen kala, öljyt, pähkinät, lesitiini, kalaöljy jne.

Täysin 100% toimivaa ratkaisua selluliitista pääsemiseen ei taida olla olemassa, mutta seuraavista voi olla apua kun vain jaksat niitä harrastaa. Iho tulee sileämmäksi ja pehmeämmäksi:

- Kuivaharjaus kerran päivässä esim. heti herättyä (virkistää samalla). Vaihtoehtona voit toki käyttää kuorintakintaita suihkun yhteydessä.
- Kropan rasvaus aina suihkun jälkeen (tavallinen perusrasva riittää)
- Veden juominen (itse juon 5 litraa päivässä), lähtee kuona-aineet liikenteeseen
- Rasvaprosentin pienennys (selluliitti on rasvaa)

Varsin hyvää tietoa selluliitista: http://www.antioxidant.fi/art_sellulii.html
(Kannattaa kuitenkin pitää järki päässä, osa voi olla markkinointitarkoituksiin kirjoitettua puppua)

Artikkelista poimittuja:
PMS-oireisilla selluliitti voi hyppiä silmille ennen kuukautisia (kroppaan kerääntyy nestettä, joka saa selluliitin näyttämään pahemmalta). Tämän monet ovat varmaan huomanneet...

Kannattaa huolehtia riittävästä vitamiinien saannista (ruokavalio!): A-, C-, E-, B-vitamiinien puute sekä sinkki-, kupari-, mangaani- ja mangesiumvaje voi johtaa energia-aineenvaihdunnan häiriöihin ja antioksidanttisuojan heikkenemiseen -> altistaa selluliitin muodostukselle

Minulla selluliitti alkoi selvästi vähentyä kun siirryin syömään vähähiilihydraattisesti. Tosin samaan aikaan aloitin saliharjoittelun, tiedä sitten kummalla on enemmän vaikutusta.

Ja vaikka selluliitti rasvaa onkin, sitä esiintyy myös erittäin hoikilla naisilla, joten rasvaprosentin pienentäminen ei välttämättä ongelmaan auta.

Aurelle sanoi:
Ja vaikka selluliitti rasvaa onkin, sitä esiintyy myös erittäin hoikilla naisilla, joten rasvaprosentin pienentäminen ei välttämättä ongelmaan auta.

Mitä tarkoitat "hoikilla naisilla"? Esim. misseillä todellakin on selluliittiä ja heidän rasvaprosenttinsa ei ole mitenkään matala = laihoja läskejä. Kun taas urheilijoilla, joilla on oikeasti on matala RASVAprosentti (ei ole synonyymi matalalle painolle tai hoikkuudelle), selluliittiä ei todellakaan ole.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Helga sanoi:
Mitä tarkoitat "hoikilla naisilla"?
Esim. malleja. Siis sellaisia oikein "tikkulaihoja" malleja, ei laihoja läskejä. Ja on tuota sellua kuulemma urheilijoillakin, tosin itsellä ei faktatietoa asiasta ole.

-pipsa- sanoi:
Tuo on varmasti paras neuvo mutta mä en ainakaan pysty sitä noudattamaan. Jos ei tuo lölly lähde kesään mennessä niin sitten käytetään housuja ja tarpeeks pitkää hametta... Eikä rannalle ainakaan oo mitään asiaa :itku:

Ajattelepa tätä asiaa siltä kantilta, että miltä sinusta tuntuu sitten kolmekymppisenä / nelikymppisenä / viisikymppisenä, kun tajuat istuneesi nuorna tyttönä jossain riippakoivun alla lökäpöksyt jalassa kun muut kaverit pitivät rannalla hauskaa. NUORUUS ON VAIN KERRAN JA ON OMAA TYPERYYTTÄ ANTAA PARIN SELLULIITTIMUHKURAN HÄIRITÄ SITÄ. (No joo, paitsi jos uskot uudelleensyntymään, mutta ainakaan minä en panisi kaikkea toivoa tähään vaihtoehtoon).

Niih, kerta. Sanoo vanha täti.:jahas:

Ja vielä on reilu kuukausi aikaa kyykätä + katsella vähän sapuskojen perään.:whip: Joka tapauksessa: olen varma, että olet niin hot, että kun vedät biksut niskaan niin kukaan kolli ei kyttää paria sellumuhkuraa persauksissa :D .

kiitos kiitos

kiitos paljon viesteistänne ja varsinkin nevoistanne :) Piristi suunnattomasti. Ajattelin alkaa käymään spinnaamassa tässä ennen kesää. Mahd. monipuolista treeniä sekä ilosta mieltä niin eiköhän sen luulisi auttavan. Kiitos vielä kerran :)

Latest posts

Back
Ylös Bottom