Notko selkä!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja -micke
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
elikkä, mulla on notkoselkä ja se vaikuttaa mun puntti treeneihin aika tavalla. aina kun teen jotain alaselkää rasittavia liikkeitä niin on selkä pari viikkoa kipeenä. yritän ainaki tehä puhtaasti kaikki liikkeet ja sillei... et onko jollain samoja ongelmia? ja mitehä vois alaselkää treenata et ei ois iha paskana?

Ootko fysioterapeutilla käynyt?
Neuvoo oikeita venytyksiä, mitä lihaksia vahvistaa erityisesti ja oikean ryhdin.

Itse kävin yhden kerran 14 vuotiaana, enkä tyhmänä jaksanut jatkaa hoitoa.
Jotain jäi kuitenkin mieleen ja aika hyvin selkä oikeni 10 vuoden aikana,
omatoimisesti lähinnä punttitreenillä.

Vatsat (myös syvät) on erityisen tärkeitä.
Sitten on venyttely. Etu- ja takareisien, pakaroiden, lonkankoukistajien ja alaselän kireys voi aiheuttaa lantion virheasentoja.

Maastavedosta on apua, kunhan tekniikka ja ryhti on kohdillaan. Kuorma ei saa retkottaa nikamien varassa.
Ja lihastasapainon takia myös paljon sitä etupuolta eli vatsoja.

Fiksummat saa jatkaa/tarkentaa

jos sul on esim mavessa vaikeeta tietää että millon sul on selkä suorassa tai vaikka notkolla niin kokeile tehdä vaikka pelkällä kepillä kylki peiliä kohti ja siitä kattelet ja kokeilet laittaa selän suoraksi. jos ei tosta mitään hyötyä ole niin sit kannattaa käydä siellä fysiotädillä :)

Ootko fysioterapeutilla käynyt?
Neuvoo oikeita venytyksiä, mitä lihaksia vahvistaa erityisesti ja oikean ryhdin.

Itse kävin yhden kerran 14 vuotiaana, enkä tyhmänä jaksanut jatkaa hoitoa.
Jotain jäi kuitenkin mieleen ja aika hyvin selkä oikeni 10 vuoden aikana,
omatoimisesti lähinnä punttitreenillä.

Vatsat (myös syvät) on erityisen tärkeitä.
Sitten on venyttely. Etu- ja takareisien, pakaroiden, lonkankoukistajien ja alaselän kireys voi aiheuttaa lantion virheasentoja.

Maastavedosta on apua, kunhan tekniikka ja ryhti on kohdillaan. Kuorma ei saa retkottaa nikamien varassa.
Ja lihastasapainon takia myös paljon sitä etupuolta eli vatsoja.

Fiksummat saa jatkaa/tarkentaa

en oo käyny käyny. varsinki sjmv laittaa selän kipeeks. mitä liikkeitä oot sit salilla tehny?

Salilla tulee vedettyä niin kuin muutkin. Raskaat perusliikkeet opettaa kropan hallintaa.
Tulee vaan mieleen loukkaantumisriski, jos noita kipujakin.
Paha ruveta netissä neuvomaan, varsinkaan kun on kokemusta ainoastaan oman kropan kanssa tappelemisesta.

Mars fysioterapeutille.

Back
Ylös Bottom