normaalipaino

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja roxane_
  • Aloitettu Aloitettu

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
Semmosta,että olen tyytyväinen painooni (ei haittaa jos silti pari kiloa putoisi) mutta mahani on pyöreähkö ja on vaikeata saada sitä edes hieman litteämmäksi niin olisiko neuvoja? minkälaista urheilua ja ruokaa? muilla samaa ongelmaa tai ollut ja miten onnistuit kutistamaan vatsan? vatsalihakset ovat kyllä kunnossa mutta pyöreys.. :wall:

Tuosta painomäärästä ei pidä pudottaa enää yhtään!!!! Eihän se kaikki kehon paino sinne keskivartaloon kerry, vaikkakin jokaisella vartalotyypillä on tapansa kerätä massaa hieman eri tavoin.
Myös minä olen neuroottinen juuri vatsan alueelta ja kyttäänkin painon nousun kertymisen aiheuttamia seurauksia juuri sieltä..Myös minulla on pyöreä vatsa, ja oli edelleenkin vaikka kuinka kuihdutin rasvaprossaani. Monesti puhuttaessa vatsalihaksien "kunnosta" puhutaankin itse asiassa pinnallisista vatsalihaksista, joita hinkataan jos jonkinlaisilla rutistuksilla ja kierroilla,ilman että mitään näkyvää tapahtuu.Vasta vähän aikaa sitten tajusin itse mikä merkitys juuri niillä syvillä, eli poikittaisella vatsalihaksella on sen keskikropan hallinnan kannalta. Poikittainen vatsalihas, joka on syvällä pinnallisten lihasten alla, tukee syvällä selässä olevien lihaksien kanssa keskivartaloa, ja ylläpitää kehon koontia.
Monesti juuri heikko poikittainen vatsalihas ja lantionpohjanlihakset aiheuttavat ns. pömppiksen ja sillähän ei ole mitään tekemistä painon kanssa. Luulin itsekin vatsalihaksieni olevan hyvässä kunnossa,kunnes kävin tunnilla, jossa keskityttiin juuri noiden syvien lihaksien aktivoimiseen (pilates). Itselläni ei enempää ole tietoa pilatestyyppisestä harjoittelusta, mutta muistaakseni yleisellä puolella oli JHulmin (?) thread, jossa esiteltiin vatsalihaksien treenaamista juuri pilatestyyppisesti...ja ainakin kuvista päätellen oli liikkeet tehonneet tekijäänsä..;)
Mutta nyt enempi asiasta tietävät jatkakoon..:)

Minkä takia sen mahan pitäis olla littana?:) Jos on hyvät vatsat,ni ne tuppa aina vähäsen pulottamaan ulospäin. Hoikassa kunnossa luulisi sun painon osalta ainakin olevan. Ahkerasti vatsoja vaan,ni pysyy keskivartalo kyl kondiksessa.:whip: :)

Hulmin vatsaklipit, osat 1 ja 2:
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=46998
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=49803

Vatsan saa tosiaan litistettyä treenaamalla syviä vatsoja. Niitä kannattaa treenata kyllä muutenkin, tukevat ja siten suojaavan selkää. Harvalla naisella on niin paksut pinnalliset vatsalihakset, että ne erityisesti pullottaisivat - ja paksutkin vatsat näyttävät kyllä paremmin treenatuille, kun eivät röllötä metrin päässä selkärangasta... Näitäkin on kisalavalla nähty (ei, sixpack ei näyttänyt sen suuremmalle...). :D

En halua olla töykeä mutta kysyit miltei samaa asiaa tässä threadissä:

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=68750

Suosittelisin ihan oman oppimisen, ymmärtämisen ja kokonaisuuden hahmottamisen kannalta aluksi tutustumaan aiheeseen lukemalla pakkotoistolta punttimimmien lisäksi aloittelijoiden osiosta, ravinnosta ja treenistä lisää. Käy kirjastosta lainaamassa joku treenejä ja ravintoa koskeva kirja (niistäkin löytyy tietoa palstalta) ja tutustu näihin tietoihin aluksi kunnolla.

Jos sittenkin vielä epäselvyyttä jää, kysy uudestaan!
Tsemppiä alkuun :thumbs:

Anteeksi nyt vaan, mutta on niin huvittavaa, kun naisilla on aina tuo vatsa niin suuri ongelma. Minullakin oli joskus aikoinaan, kun olin normaalipainossa, maha näytti aina olevan liian iso. Nyt kun ajattelen sitä aikaa, niin se maha oli täydellinen!! silloin en olisi miettinyt laihduttamista, jos olisin tiennyt, että nyt olen tämmönen punkero.

kiitos kaikille,sain hyviä neuvoja joita nyt varmasti koetan! :) Ja ei mitään HeatN ehkä halusin päästä helpommalla saamalla näin vastauksen mutta minäpä myös selailen enemmän muitakin osioita :) Niinhän tuo maha aika usealla naisella on aina ongelmana mutta nuo pitää yrittää nyt kuitenkin katella niitä syvempiäkin vatsalihaksia vähän enemmän ja silleen ;)

Heh...

Tuli mieleen tuosta Tzu:n postista, että itse kun painoin aikoinani 50kg (oon 160cm) vatsa pömpötti jonkun verran...Nykyään painoa on 57-58kg ja löysääkin on tullu, mutta eipä tuo vatsa pömpötä oikeesta loppujen lopuks paljoo sen enempää..:rolleyes:

Eli painon puottaminen tuskin auttaa. Syvien vatsojen tekeminen on varmaan paras keino, tosin naisen vatsa kyllä "pömpöttää" luonnostaankin.

Miun vatsa on aina ihan turvoksissa ja pömpöttää siksi, aamuisin aina ihan littee. Mutta eipä se miuta haittaa, pieni pömppö on ihan söpö.

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Syvien vatsojen tekeminen on varmaan paras keino, tosin naisen vatsa kyllä "pömpöttää" luonnostaankin.

Ei kyllä pömpötä sen enempää ku miehilläkään. Enintään sen takia "luonnostaan" ett useimmilla naisilla on miehiä enemmän ihonalaista rasvaa. Mun mahani ei ainakaan pömpötä "luonnostaan", vaikka rasvaa onkin. :rolleyes:

Mun maha pömpötti silloin kun olin sen vajaa 15 kiloa "laihempi" kuin nyt ja liikunnat oli tyyliä kotijumppa ja koiran kusetus. Nyt läskimpänä ei kyllä pömpötä vaikka ihan rehellistä ihraakin on enemmän. (röllötystä sen sijaan ajoittain esiintyy, mutta sekin ongelma on ainakin tältä eräää poissa päiväjärjestyksestä).

Laihdutus tms ei tuohon pömpötykseen auta, pitää reenata niitä sisäisia kuten myös ulkoisiakin vatsalihaksia. Niitten huonosta kunnosta johtuu pömpötys.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom