Nordnetin uusi hinnoittelu ja johtajan asennevamma

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu

Timba79

Moderaattori
Mode
Liittynyt
5.6.2003
Viestejä
29 708
Ikä
45
Nordnet muutti hintoja | Kauppalehti.fi

Lukekaa tuo läpi, kaikki joita asia koskettaa.

Pöyristyttävä hinnankorotus piensijoittajaa kohtaan ja johtajan asenne on että piensijoittajat "mussuttavat". Jos eQ:n hinnasto on nyt myös tätä, niin mun asiakkuus lähti ja toivon että moni muukin äänestää jaloillaan!

Hintaan ei varmasti kukaan kaadu, mutta on tämä sellasta silmään kusemista taas että oksat pois!
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Nordnetin uusi hinnoittelu kismitt

Tuossa vielä linkki taloussanomien juttuun, jossa on haastateltu NN:n Suomen osakekaupan johtajaa. Tosi ikävä asenne kaverilla. Alkaa tuntua siltä että minä palaan Nordean kalliimman palvelun pariin ihan vain siksi että siellä arvostetaan asiakasta enemmän kuin Nordnetissä, joka päätti yht'äkkiä vain paskoa piensijoittajien päälle.

Minä en kerinnyt edes vuotta olla NN:n asiakkaana. Hinnat olivat minisalkussa kyllä hyvät. Edelleen on vaikea löytää halvempaa vaihtoehtoa, mutta tuo asenne asiakkaita kohtaan on läpimätä.
 
Tuo Nuutti tekee samat virheet kuin se Sampo Pankin viestintäjohtaja tai mikä nyt olikaan. Aliarvioi asiakkaita ja kalliiksi tulee koko puljulle.

Ja varmasti tulee vaikuttamaan EQ:n hintoihin kesäkuussa. Jos "vapaat markkinat" nyt toimisivat niin kuin niiden pitäisi, niin jostain pitäisi pullahtaa kilpailija tuolle Nordnet-EQ:lle.
 
Tuo Nuutti tekee samat virheet kuin se Sampo Pankin viestintäjohtaja tai mikä nyt olikaan. Aliarvioi asiakkaita ja kalliiksi tulee koko puljulle.

Ja varmasti tulee vaikuttamaan EQ:n hintoihin kesäkuussa. Jos "vapaat markkinat" nyt toimisivat niin kuin niiden pitäisi, niin jostain pitäisi pullahtaa kilpailija tuolle Nordnet-EQ:lle.

Liqvinet Oy

Koodi:
HINNASTO ALKAEN 1.1.2010    
    
VAKUUSVAATIMUKSET    
    
    
Perusmaksu / kuukausi (sisältää reaaliaikaisen markkinainformaation) 25 € 
(ei peritä välityspalkkioiden ylittäessä perusmaksun)   

    
OSAKKEET   
Välityspalkkio: 0,05 %  tai 
(peritään vain toteutuneesta toimeksiannosta, ei pörssitapahtumista) min. 5 € / toimeksianto 
    
WARRANTIT   
Välityspalkkio: 0,06 % tai 
(peritään vain toteutuneesta toimeksiannosta, ei pörssitapahtumista) min. 6 € / toimeksianto 
    
CFD:t   
Välityspalkkio: 0,08 % tai 
(peritään vain toteutuneesta toimeksiannosta, ei pörssitapahtumista) min. 5 € / toimeksianto 
    
Korko, long positio (maksat): 1kk Euribor +2,5% 
Korko, short positio (saat/maksat): 1kk Euribor -2,5% 
Korko tarkistetaan kerran viikossa maanantaisin   
    
FUTUURIT   
Välityspalkkio: 0,02 % 

FOREX (VALUUTTAKAUPPA)
   
Välityspalkkio: 0,01 %
 
Tällainen tiedote
Hinnaston muutos 8.5.2010

Hei

Meistä on tärkeää, että asiakkaillamme on mahdollisuus säästää ja sijoittaa yksinkertaisella ja innostavalla tavalla. Meistä on myös tärkeää, että hinnoittelumme noudattaa samaa yksinkertaisuuden linjaa ja on ennen kaikkea läpinäkyvä. Siksi muutamme hinnoitteluamme 8.5.2010 alkaen.

Uusi hinnasto: ei piilotettuja kustannuksia
Salkun kuukausimaksu 0 eur
Säilytysmaksu – suomalaiset arvopaperit 0 eur
Säilytysmaksu – ulkomaiset arvopaperit 0 eur
nordnet.fi – reaaliaikaiset kurssit 0 eur
nordnet.fi – reaaliaikaiset uutiset 0 eur

Hinnaston muutoksen myötä mm. palkkiorakenteemme muuttuu niin, että entisen kolmen peruspalkkioluokan (Perus, Bonus ja Pro) sekä valinnaisen palkkioluokan (Mini) korvaavat kuukausittaiseen aktiivisuuteen perustuvat neljä palkkioluokkaa. Jatkossa siirryt eri palkkioluokkien välillä kuukausittain riippuen siitä, miten aktiivinen olet ollut kuluneen kuukauden aikana.

Lisätietoja muista muutoksista saat huomenna ilmestyvältä infosivultamme. Uusi hinnasto löytyy pdf-tiedostona Hinnastostamme.

Tarjousjakso 8.–31.5.2010
Uuden hinnaston myötä tarjoamme Nordnetin asiakkaille etujakson aikavälillä 8.–31.5.2010. Tarjoamme sinulle parhaan palkkioluokkamme (taso 1), jolloin käyt kauppaa hintaan min. 3 EUR/0,06 %.

Mikäli sinulla on kysyttävää, voit ottaa yhteyttä meihin Viestikeskuksen kautta. Voit myös soittaa asiakaspalveluumme (020 198 5898).


Ystävällisin terveisin

Nordnet Pankki

Uusi hinnasto

Onneksi osakkeiden säilytys on edelleen maksutonta. Se onkin uudistuksen jälkeen ainoa positiivinen asia, jonka voin sanoa Nordnetistä puolentoistavuoden asiakkuuden jälkeen. Sivusto on yksinkertaisesti kaoottinen ja sen käyttö tuntuu vieläkin kömpelöltä, vaikka olen aiemmin käyttänyt OP:n ja eQ:n verkkopalveluita ilman suurempia vaikeuksia. Asiakaspalvelusta ei kannata edes puhua, kun osoitteen muutos kestää 3 viikkoa eikä viesteihin vastata edes kuittauksella. :down:
 
Enpä ole koskaan Nordean kotipankista lähtenyt merta edemmäksi kalaan. Nyt näyttää siltä, ettei ei ollut huono valinta. Mulla on vuodessa niin vähän kauppoja, että muutama euron ero välityspalkkioissa ei merkkaa mitään.
 
Ite tuli myös avattua tili Nordnettiin reilu kuukausi sitten. Hetki tätä ennen liityin Liqvinettiin. Sitä ennen joskus vuonna 2001 eQ:lle.
Kaupankäyntivolyymin kasvaessa loppuvuodesta 2009 alkoi eQ:n hintataso kaipaamaan kilpailutusta.
Nopealla vertailulla swing-kaveri huomasi Liqvinetin olevan edullisin. Liqvinetillä hyvä asiakaspalvelu, mutta kaupankäyntisofta uusi ja pikkuisen buginen verrattuna eQ:n nopean vasteen ProStreameriin.
Tässä alkuvuodesta katsastelin volyymia uudelleen ja huomasin Nordnetilla Active Trader -ohjelman ja siitä se idea sitten lähti. E-Traden Platina oli välityspalkkioiden osalta edullisempi 0,039% vs. 0,045%(NN) kertasiivulla, mutta lainoituksessa oli sitten vastaavasti huomattavasti suolaisempi korko. No nyt kun Nordnetille sain vihdoin salkun auki ja kaupankäyntimateriaalin pääosin sisään niin tipahti pommi taivaalta. Tänään sain kuitenkin Active Trader -ohjelman vastaavalta tiedon, että etuohjelma on edelleen ja voi hyvin. Pikkuisen huolettaa tuo Nordnetin Wintrade. Vaikuttaa tahmeudellaan vastaavalta kuin Liqvinetin viritys. Jostain olin lukevinani, että eQ tuo Nordnetille ProStreamerin yhdeksi kaupankäyntisoftaksi. Nyt siis tavoitetila summa summarum:

1. Aktiivinen kauppa Nordnetin kautta 0,045% siivulla softana ProStreamer
2. Aktiivinen kauppa E-Traden kautta 0,039% siivulla Online Traderilla, jos Nordnetin homma ei pelitä kuten toivon
3. Hiljaisempina aikoina, tai kun muuten ei aktiivisuus ota riittääkseen pusken Liqvinetin läpi 0,05% siivulla, jolloin lainoitusta varten pitää virittää firma pystyyn CFD-kauppaa varten.

PS. Tuli käytyä ihan Nordeassakin tiedustelemassa henkilökohtaisia soppareita. Löivät laput kouraan (D)irect (M)arket (A)ccess -sopparista. Volyymirajaksi annettiin 100M€/a. Ihan vielä tässä vaiheessa ei riitä voyymi tuohon, vaikka kuinka huitois menemään :)
 
Enpä ole koskaan Nordean kotipankista lähtenyt merta edemmäksi kalaan. Nyt näyttää siltä, ettei ei ollut huono valinta. Mulla on vuodessa niin vähän kauppoja, että muutama euron ero välityspalkkioissa ei merkkaa mitään.

Näinpä. Ei tämä tosiaan rahassa ojaan kaada ketään, mutta tuo miten asia hoidettiin on täysin hanurista. Hehkutetaan miten kaikki paranee ja palvelu kohenee. Missäs sen palvelun nyt sitten näkee? Onko se palvelua että maksaa perusjutuista enemmän? Tottakai on ymmärrettävää, että treidareilla ne rahat tehdään, mutta ei kannattaisi lähteä haaliman piensijoittajia asiakkaiksi jos niitä ei halua asiakkaina pitää.

Mielenkiinnolla nyt odotan, että meneekö kaikki eQ:n hyvät puolet perseelleen tämän yhdistymisen myötä. Eli kaikki Nordnetin kura ja eQ:n hinnat korotettuna, siinähän se toimiva yhtälö onkin.
 
PS. Tuli käytyä ihan Nordeassakin tiedustelemassa henkilökohtaisia soppareita. Löivät laput kouraan (D)irect (M)arket (A)ccess -sopparista. Volyymirajaksi annettiin 100M€/a. Ihan vielä tässä vaiheessa ei riitä voyymi tuohon, vaikka kuinka huitois menemään :)

Kerrotko vähän lisää tuosta DMA:sta? Mitä hyötyjä siitä olisi ja minkä hintaista tuo palvelu 100M€ volyymillä olisi? Mulla ei kauhean hyvää kuvaa tuosta ole. Olen ollut siinä käsityksessä, että tuolla on toimeksiannot nopeampia, mutta kyllähän ne toimarit nyt samantien pamahtaa voimaan jollain pro streamerillakin? Myös sellainen käsitys on, että tuota käyttävät lähinnä jotkin kaupankäyntirobotit. Jaksaisitko avata vähän.:)
 
Ymmärtääkseni DMA antaa juurikin mahdollisuuden "nopeampiin toimareihin"... tosin ProStreamer sylkee jo mun tarpeisiin nähden ihan riittävän vauhdikkaasti. Ilmeisesti platform on laajempi joustavampi erilaisten strategioiden ajamiseen eri puolille palloa. Hinnat ovat varmasti myös kilpailukykyisiä... kysyin tarkemmin hinnoista, mutta suostui naureskellen kertomaan vain että kilpailukykyiset verrattuna E-Traden 0,039%... itse voisin kuvitella, että ovat neuvoteltavissa tiettyyn minimiin asti, joka voisi olla luokkaa 0,005% - 0,01% riippuen siitä lisääkö toimari markkinoiden likviditeettiä vai ei. Petter Idman vetää tätä DMA-yksikköä, joten häneltä saa varmaan tarkempaa tietoa. Isojen poikien juttuja joka tapauksessa.
 
Eri palstojen kirjoittelua seuranneena mun oli pakko kommentoida tätä kirjoitusta...

Noin 6-7 vuotta vanhana eq:n asiakkaana olen tuntenut ton Nuutin jo useamman vuoden ajan eikä ainakaan mulla ole ollut siitä mitään pahaa sanottavaa. Enkä usko, että monella muullakaan eq:n asiakkaalla on... Tuntuu että tässä on takerrettu ehkä vähän liikaakiin yhteen epähuomiossa lipsautettuun sammakkoon. Sillä miehellä ei mun mielestä ole todellakaan asennevammaa meitä piensijoittajia kohtaan. Se on ollut yleensä todella korrekti ja ottaa huomioon pienimmänkin piensijoittajan toiveet. Vaikka itse en ole todellakaan mikä hevitreideri, Nuutin ja sen tiimin palvelu on ollut aina ensiluokkaista. Hän jos kuka on ollut meidän piensijoittajien puolella. Miestä ja koko tiimiä saadaan kiittää pitkälti myös Nordnettiinkin siirrettävästä eq Prostreemeristä.

Mitä tohon Liquinettiin tulee, mun yksi kaveri meni niille vähän aikaa sitten asiakkaaksi just ton cfd ja valuuttakaupan takia. Siihen liityen firma lähetti asiakkailleen kuitenkin karun kirjeen, joka asettaa cfd ja valuuttakaupan Suomessa vähintäänkin erittäin kyseenalaiseen valoon. Kylmä suihku heidän asiakkaalleen... kts. ohesta:

Hyvät asiakkaamme,

Olemme saaneet tietoomme oheisen keskusverolautakunnan tekemän ennakkopäätöksen koskien CFD-sopimusten verotusta. Päätös ei ole lainvoimainen koska siitä on valitettu korkeimpaan hallinto-oikeuteen. Päätös koskee ainoastaan henkilöverotusta (tuloverolaki), ei yrityksiä (elinkeinoverolaki).

Lyhyesti päätös tarkoittaa, että CFD-sopimuksilla tehty voitto on veronalaista pääomatuloa mutta samoilla sopimuksilla tehty tappio ei ole vähennyskelpoista. Samassa yhteydessä verohallituksen virkamies on ilmoittanut meille, että sama sääntö pätee myös Forex-kauppoihin sekä EU:n ulkopuolella tehtyihin kauppoihin vakioiduilla johdannaisilla, esim. CME -öljyfutuurit ja S&P 500 -futuurit. Ennakkoratkaisu koskee vuosia 2009 ja 2010. Näin ollen on mahdollista, että viime vuoden ja kuluvan vuoden kaupat kyseisissä instrumenteissa voidaan verottaa kyseisen ennakkopäätöksen mukaan.

Olemme keskustelleet asiasta sekä verohallinnon virkamiehen, että maan johtaviin veroasiantuntijoihin kuuluvan asianajajan kanssa. Sekä meidän, että asianajajamme mielestä päätös on järjetön ja ristiriidassa yleisen oikeuskäsityksen kanssa.

Tulemme tekemään kaikkemme jotta asiaan saadaan muutos joko lainsäädäntöä muuttamalla tai muutoin. Pidämme Teitä ajan tasalla aiheesta.


Ystävällisin terveisin,


Liqvinet

***

PS. DMAstan vielä. Se tarkoittaa nimensä mukaisesti Direct market Accessia eli ettei meklari tai kukaan muukaan räplää toimeksiantoja ennen kuin ne menevät pörssiin. Mun tietojen mukaan nordnetilla, eqlla ja monella muulla suomalaisella välittäjällä tämä on arkipäivää. Varsinkin Ameriikkalaisilla välittäjillä se onkin sitten harvinaisempaa puuhaa. Eli ei se mitään uutta ole.
 
No kerroppas sitten että miksi nyt selvästi juuri piensijoittajan hintataso nousi rajusti ja vain Suomessa?
 
Eri palstojen kirjoittelua seuranneena mun oli pakko kommentoida tätä kirjoitusta...

Terve Nuutti :)

Itsekin olen Nordnetin asiakas ja toisaalta ymmärrän tämän hintojen noston. Onhan eQ:lla asiakkaita (minullakin tyhjä tili) jo enemmän kuin Nordnetilla. Aika kova tappio firmalle välityspalkkioissa, jos eQ:n ryöstöhinnoista olisi päässyt suoraan Nordnetin Mini-hintoihin.

Mutta vaikka ymmärrän hintojen noston niin silti se vituttaa. Nykysijoittelu on enemmän B&H tyylistä ja luultavasti olisin noissa kahdessa kalleimmassa luokassa koko ajan. Onko kukaan tutkinut, miten normipankkien palvelut nyt suhtautuvat näihin uusiin hintoihin? Miten tuo Liqvinet, pääseekö Ruotsiin tai Saksaan millä hinnoilla?

Kesällä tulee viimeistään Arvopaperissa taas välittäjävertailu niin eiköhän sitä sitten saa infoa, jos ei jaksa alkaa itse nyt tutkimaan.
 
Back
Ylös Bottom