Nopea laihdutus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JJKKMM
  • Aloitettu Aloitettu
Joo, tiedän ettei ole terveellistä eikä pitkäaikaista mutta kertokaas te viisaammat, että kuinka paljon voin 2 viikossa laihduttaa maximissaan? Pituutta 165 ja painoa 90 paikkeilla.:hyvä:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Joo, tiedän ettei ole terveellistä eikä pitkäaikaista mutta kertokaas te viisaammat, että kuinka paljon voin 2 viikossa laihduttaa maximissaan? Pituutta 165 ja painoa 90 paikkeilla.:hyvä:

Jos syöt viikossa 7000 kcal alle energiankulutuksesi (-1000 kcal joka päivä), niin laihdut kilon. Siitä vain pohtimaan paljonko alle kulutuksesi voit syödä. Kulutus lienee 20000 kcal luokkaa viikossa.

Lisäksi voinet urheillakin molempina viikkoina esim. 7000 kcal verran = n. 2 h juoksu joka päivä 75 % maksimisykkeestä.

-4 tai 5 kg lienee ihan realistinen luku, jos tsemppaat tosissasi.

Näillä nutriletin pussidieteillä työkaveri pudotti painoa 2 viikossa 170 -> 155. Eli siis se 500 kaloria päivässä söi kokonaisuudessaan. Ihan älytöntä touhua kyllä.. Kokonaisuudessaan tais pudottaa muutamassa kuukaudessa melkein 50 kiloa mut takasin tullu jo 20 kg tai jotain.

Puhuisin ennemmin nopeasta painonpudotuksesta, en laihdutuksesta. Ymmärrän pointin, jos oot painoluokkaurheilija. Muussa tapauksessa en lähtis hommaa tekemään. Kilot, mitkä karistat 2 viikossa saat tod.näk korkojen kanssa takaisin pikavauhtia.
Ekassa viikossa pitäis jo nesteitä lähteä muutama kilo. Sanoisin,että tuo 5kg voi olla aika lähellä normijantterilla.

Niin, rasvaahan tuossa ajassa tuskin ehtii paria kiloa enempää lähteä, mutta nestettä voi tietenkin kilotolkulla... Ei siinä mitään järkeä ole, muuten kuin tosiaan jonkun painoluokkajutun takia korkeintaan. Ja niinkuin sanottua, tässä puhutaan ilmeisesti paremminkin painonpudotuksesta kuin varsinaisesti laihduttamisesta?

itsellä lähti kahessa vko:ssa 2kg pois kun ei syönyt roskaruokaa ja treenasi salilla. nyt lähtenyt noin 3,5kg neljässä viikossa.

Mä ainakin laihdun heti, jos vähennän hiilareita ruokavaliosta. Eli pastat,leivät,riisit yms pois ja paljon kasviksia lihaa ja rasvaa. Tosin pitkässä juoksussa tuo ruokavalio ei varmaan oo kauheen terveellinen ja ainakin mulla tulee ällö olo siitä lihan ja rasvan määrästä. GI-dietti sen sijaan rokkaa vaikka ihan vakituisessakin käytössä :thumbs:

Mä ainakin laihdun heti, jos vähennän hiilareita ruokavaliosta. Eli pastat,leivät,riisit yms pois ja paljon kasviksia lihaa ja rasvaa. Tosin pitkässä juoksussa tuo ruokavalio ei varmaan oo kauheen terveellinen ja ainakin mulla tulee ällö olo siitä lihan ja rasvan määrästä. GI-dietti sen sijaan rokkaa vaikka ihan vakituisessakin käytössä :thumbs:

Eikös tuo juuri ole terveellisin ruokavalio? Kaikillehan tosin esim. viljatuotteet eivät aiheuta ongelmia. Emmä tiiä?

Aloitin toissapäivänä painonpudotuksen. Pituutta on 180 cm ja vaaka näytti 92,5 eli suorastaan säälittävää! Noin 6 vuotta sitten treenasin tosi paljon ja silloin oli painoa joku 70 kg. Katotaan kuinka lähtee sujumaan. Ennen aamiaista pyöräilen about 6 km ja töiden jälkeen teen 1,5 h kävelylenkkejä. Syön aamiasena muutaman kananmunan ja leivän, päivälliseksi aivan normi ruoan. Illalla en syö enää mitään. Lisäksi teen vatsoja ja punnerruksia aamusin ja aina kun vain ehtii. Tarkoitus on pudottaa painoa parikymmentä kiloa ennen syyskuuta.. Kokemusta painonpudotuksesta on treeniajoilta mutta kyllähän se nyt vituttaa kun on päästänyt itsensä aivan rapakuntoon!

Aloitin toissapäivänä painonpudotuksen. Pituutta on 180 cm ja vaaka näytti 92,5 eli suorastaan säälittävää! Noin 6 vuotta sitten treenasin tosi paljon ja silloin oli painoa joku 70 kg. Katotaan kuinka lähtee sujumaan. Ennen aamiaista pyöräilen about 6 km ja töiden jälkeen teen 1,5 h kävelylenkkejä. Syön aamiasena muutaman kananmunan ja leivän, päivälliseksi aivan normi ruoan. Illalla en syö enää mitään. Lisäksi teen vatsoja ja punnerruksia aamusin ja aina kun vain ehtii. Tarkoitus on pudottaa painoa parikymmentä kiloa ennen syyskuuta.. Kokemusta painonpudotuksesta on treeniajoilta mutta kyllähän se nyt vituttaa kun on päästänyt itsensä aivan rapakuntoon!

Olisi varmaan fiksumpaa laskea kulutus ja energiantarve, ja siitä sitten vähentää se ~500kcal/päivä, jotta paino myös pysyisi matalampana(eli suomeksi: jotta menettäisit rasvaa, etkä lihaksia). Syyskuuhun on kuitenkin vielä aika paljon aikaa. Voisit melko varmasti tiputtaa 6-12kg jotka eivät tulisi viikossa takaisin sen sijaan että tiputtaisit 15-20kg jotka tulevat takaisin ja tuovat kaveritkin mukanansa. Tuolla syömisellä tuhoat vain lihaksesi ja käytät huomattavasti pidempään pysyvien tulosten saavuttamiseksi.

Hyviä näkökohtia! Lihasten menettämisen pelkoa ei ole koska niitä ei ainakaan vielä ole. Perimmäisenä tarkoituksena on pudottaa tuo 20 kg rasvaa mahd. nopeasti, jotta pääsisi ns. nollatilanteeseen. Sitten pystyisi tekemään juoksulenkkejä joka mahdollistaisi kalorien polton ja voisi taas aloittaa vanhat harrastukset. Tämä ylipainoa on tullut suurimmaksi osaksi ainoastaan vuoden aikana. Tämä oli aikalailla harkittu ratkaisu kun ei yksinkertaisesti ollut aikaa urheilla (aina on aikaa urheilla yms.). Olen sitä ihmistyyppiä, johon läski tarttuu ja äkkiä, jos ei urheile aktiivisesti. Toisaalta taas lihaksetkin kasvavat suht. nopeasti ja tulokset nousee puntilla.

Nopealla laihduttamisella, eli siis nääntymisellä, menetät ensin nesteet, sitten lihakset, ja lopuksi ehkä rasvaa ellet jo kuole nälkään. Ja usko tai älä, ne olemattomatkin lihakset voivat kadota.

[Elämäkertani: Olin pienempänä hieman pullea, ja läheiseni aina jaksoivat mainita asiasta minulle. 10 vuoden iässä en enää ollut kovinkaan huomattavasti muita lihavampi(puhutaan siis muutaman kilon painoerosta samanpituisiin henkilöihin verrattuna), mutta pidin silti itseäni lihavana. 10-15v ikäisenä liikuin huomattavan paljon, rullalautailin kesällä päivittäin ja pelasin jääkiekkoa talvella. Kävelin ja juoksin myös paljon kavereiden kanssa. Kaikki sanoivat että olen normaali/laiha, vaikka itseäni pieni pömppömaha häiritsikin huomattavan paljon. Lukioon mennessä liikunta jäi kokonaan pois, yhtä tai kahta pakollista kurssia lukuunottamatta. Istuin käytännössä 3 vuotta koneella ja söin karkkia(mitä olen tehnyt koko elämäni ajan). Lukion jälkeen lähdin siviilipalvelukseen, koska en uskonut kuntoni kestävän armeijarääkkiä. Sivarin alussa tehtävässä terveystarkastuksessa yllätyin mittojeni olevan 178cm ja 59kg, vaikka kuvittelin painavani reilusti yli 70kg. Olin siis laiha läski. Sivarissa ruoka, jos sitä ruoaksi kehtaa kutsua, on karmaisevaa, ja nirsona ihmisenä en siihen kovinkaan usein koske. Jos päivittäinen energian tarpeeni ylittyy, se tarkoittaa että olen syönyt väh. 300g makeisia tai sipsejä. 6kk nälkiintymisen jälkeen jo mainitsemani pömppömaha on edelleen paikallaan, mutta lihakset(joita en siis koskaan tiennyt olevankaan) ovat kadonneet. Painoakin voi siis pudottaa väärin.

^ tässä siis elämäkertani ilman ensimmäistäkään kappalejakoa.]

tl;dr: Laske kulutus, kehitä hyvä ruokavalio(älä unohda proteiineja), pyri käymään salilla tai harjoittele omalla painolla(punnerrukset, rutistukset, leuat, jne), kuluta enemmän kuin syöt(kokeile HIIT:iä, löytyy searchilla), ja painosi tippuu. Kuntosi kohenee huomattavasti ja hyvällä tuurilla saat jopa hiukan lihaksia siinä sivussa, vaikka kunnollinen lihasten kasvu tapahtuukin vain plus kaloreilla.

Eikös tuo juuri ole terveellisin ruokavalio? Kaikillehan tosin esim. viljatuotteet eivät aiheuta ongelmia. Emmä tiiä?

Ei ole mun mielestä terveellistä, mutta aina löytyy niitä, joiden mielestä on. Mulla ainakin parempi olo, kun ruokavaliossa on hiilareita sopiva määrä.

Mulla tuntuu parhaimmalta olo kun vetää about p33/hh33/r33 -jaolla. Ei oo niin viimesen päälle tarkkaa, mut yleensä koitan suunnilleen tolla jaolla syödä. Mulla saa liiat hiilarit ainaki turvottavan olon aikaan. Kun vetää riittävästi kasveja ja proteiinia niin olo on kevyt ja energinen. Jee.

ojr sanoi:
Mulla saa liiat hiilarit ainaki turvottavan olon aikaan.
Sama homma täällä. Jokaisen dietin jälkeen ja treenivuoden olen kyllä huomannut, että kroppa alkaa pikku hiljaa sietämään enemmän ja enemmän hiilareita. Siinä missä viime vuonna 250g hiilaria aiheutti treenipäivinä ihan kiitettävän nestepöhön jne, ei aiheuta nyt niin paljoa kuin silloin. Tietenkin pikku hiljaa kroppa tulee herkemmäksi insuliinille.

Ketolla lähtii viimeksi jo viikossa lähemmäs kymmenen kiloa, mutta siitä oli varmasti iso osa nesteitä.

Sama homma täällä. Jokaisen dietin jälkeen ja treenivuoden olen kyllä huomannut, että kroppa alkaa pikku hiljaa sietämään enemmän ja enemmän hiilareita. Siinä missä viime vuonna 250g hiilaria aiheutti treenipäivinä ihan kiitettävän nestepöhön jne, ei aiheuta nyt niin paljoa kuin silloin. Tietenkin pikku hiljaa kroppa tulee herkemmäksi insuliinille.
Hassua et jos ton kokosilla äijillä tulis pöhöä, kun ite syön ton verra hiilaria about joka päivä, eikä mitään pöhöä ole. Ja olen alle 60 kiloinen.

Sori :offtopic:

Mulla tulee samantien pöhöä, jos syö vähänkään enemmän hiilareita, ja olen alle 60 kiloinen :(

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom