Nopea aineenvaihdunta, paljonko pitää syödä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja essi
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Eli meikäläisen ongelma on alati uhkaava painon putoaminen, pituus on 164 ja paino tällä hetkellä n. 53-54 kg:tä. Ihon-alainen rasvakerros on todella pieni. Käyn salilla noin 2-3 kertaa viikossa plus 2-3 kertaa nyrkeilyharkoissa plus satunnaisesti futiksen peluuta. Pidän viikossa noin kaksi lepopäivää. Kuinkahan paljon pitäisi syödä jotta ravinto (proteiini) riittäisi lihasten kasvuun ja vahvistumiseen? Ilmeisesti perinnöllisistä syistä? paino tippuu todella helpolla mutta kilojen takaisin saamisessa on kova työ, syöty ravinto ei jostain syystä kovin helpolla jää kroppaan. Olen käyttänyt lisäravinteina fastin heraa ja maltoa, heraa päivittäin, maltoa reenien yhteydessä, kausittain kreatiinia. Syön tonnikalat öljyssä, sekoitan rahkaan jotain sokerista esim. kiisseliä ym. Aamuisin vedän puuroa ja täysmaitoa. Päivänmittaan syön kaksi lämmintä ateriaa + jotain pientä välipalaa ja iltaisin vielä pari iltapalaa yleensä rahkaa, leipää, tonnikalaa ym. Minulla ei vain ole mitään käsitystä kuinka paljon pitäisi kaloreita/proteiinia ym. saada jotta jotain jäisi perustarpeen ylitse. Yläkroppaan varsinkin olisi kiva saada vielä lisää lihasta...olisin kiitollinen kaikista neuvoista...

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Tasan ei käy onnen lahjat - TODELLA moni täällä Pakkiksella olisi valmis maksamaan isot rahat siitä, ettei koskaan tarvitsisi pelätä lihomista. Mutta toisaalta tuossa on taas sitten ongelmana se, minkä jo mainitsitkin: lihasta on vaikeampi saada tarttumaan (ns. hardgainer).

Anyway. Proteiinin kanssa ottaisin varman päälle ja söisin sitä vähintäänkin 2g/painokilo/vrk, eli n. 105-110g/vrk. Tuon määrän vielä koostaa varsin helposti, varsinkin kun ruokavalio on monipuolinen, kuten sinulla kuulostaisi olevan. Kalorimäärästä taas on aika lailla mahdotonta sanoa, mutta kyllä nyt vähintään joku 2200 kcal saisi mielestäni tulla, liikut kuitenkin aktiivisesti ja tehokkaasti (mutta toisaalta et ole kovin isokokoinen kuitenkaan). Ja huom. tuo on vain ehdotus ja mielestäni minimisellainen, joten jos paino jatkaa putoamista, lisää kaloreita. Onhan täällä Pakkiksella mimmejä, jotka vetelevät päivittäin jopa 3000+ kaloria, eikä minullekaan tuo 2200-2300 tunnu riittävän, vaan paino laskee koko ajan (hitaasti, mutta laskee kumminkin). Tosin olen myös koko lailla painavampi kuin sinä, n. 66 kg.

Zone-sarja -42%
Minä laitan tähän erittäin hyvän ravintosivuston osoitteen. Siellä virtuaaliravintola on kalorilaskuri ja saa myös arvioitua päivän kulutuksen. Mikä on työn/opintojen kulutus... Siihen sitten kaloreita vielä päälle :).

no se osoite:

ffp.uku.fi ( ei siis mitään www.:tä alkuun )

Sieltä menet oikealta puolelta linkkiin energy net.

Gilly: riittääköhän sulle toi kalorimäärä, ainakaan harjoituspäivinä? No ei varmaan kun paino laskee ;)

Latest posts

Back
Ylös Bottom