nivuset naksahtelee

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja putte83
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
eli vaiva ilmeni puolisen vuotta sitten, tohon aikaan en hirveän kovaa jalkoja treenannut, ja on siitä asti ollut enemmän ja vähemmän kipeä, toi vasen nivunen nimittäin, ja naksahtelee, venyttelystä en oo hirveästi apua saanut.

eilen kokeilin lämmitellä reiden lähetäjä / loitontaja masiinoilla, ja molemmissa oli liikkuvuus aivan surkea vasemmalla puolella, ihankun joku hannais vastaan siellä. mikä juttu tää vois olla?

nivelten naksahteleminen on ihan normaalia ja vaaratonta. Johtuu siitä, kun nivelen välissä oleva ilma pääsee "purkautumaan" pois niveltä liikutettaessa. Mulla nivunen muljahtelee ovelasti kun nostaa jalkaa suoraan ylöspäin, mikä kuulemma johtuu taasen nivelen yli menevän jänteen liukuessa puolelta toiselle, tämäkin on ihan harmitonta mikäli ilmiöön ei liity kipuja.
Venyttely on aina hyvästä ja vähentää yleensä jonkinverran nivelten naksahtelua ja lisää niiden liikkuvuutta, sillä elastisemmat lihakset eivät aiheuta samanlaista painetta niveleen. Kannattaa venytellä jalkojen kaikkia lihaksia huolellisesti. Mulla on vähentyny myös tuo muljahtelu ku on tullu vähä pihviä reisiin lisää. Että reenikin auttaa.

kyllä tohon kipuakin liittyy, välillä rusahtaa niin että kävely menee vaikeaksi.

pitäis löytää joku kattava venyttelyopas nimenomaan jalkojen venyttelyyn, esim. tota reiden loitontajaa en osaa hyvin venyttää

siinä tapauksessa vois olla hyvä käydä näyttämässä lääkärille, jos sillä sattuu olemaan esim. kulumavamman alkua.

molemmissa oli liikkuvuus aivan surkea vasemmalla puolella, ihankun joku hannais vastaan siellä.

tuokin saattaa viitata siihen että nivelessä olisi jotain häikkää. Jos reeni/venyttely sattuu nivuseen ni ei kannata tehdä ennen ku on näyttäny tohtorille.
Toivottavasti vika löytyy ja paranee!

putte83: -Kurkkaappa tämän lihashuolto osion ylimpiä ketjuja... (pakara venytys nro 3 ottaa myös loitontajiin varsin tehokkaasti)

"pitäis löytää joku kattava venyttelyopas nimenomaan jalkojen venyttelyyn, esim. tota reiden loitontajaa en osaa hyvin venyttää"

tarviipa käydä näyttämässä lääkärille, mukavaa jos näitä kulumia rupee enemmänkin ilmeneen kun ennestään on välilevyissä kulumaa yms. tosta si-nivelestä pohdin että aiheuttaako se tällaisia, kun selässä on skolioosi ja rappeumaa ja alin nikama luisunut paikoiltaan. hmm...

mulla on ihan sama vika ilmenny tässä, muutaman viikon oon odotellu että menis ohi mutta ei. nivunen/lonkka kipeytyy aina rasituksessa niin että on vaikeeta kävellä. samoin tätä "naksuntaa" tulee tietyissä asennoissa. minkäslaisen diagnoosin sait tästä lääkäriltä?

Mulla on naksunut penskasta asti, varsinkin vasemmalta puolelta. Joskus joku sanoi, että se naksuminen voi tulla siitäkin, kun joku lihas(?) menee jotenkin lonkan päälle jumiin tms.
Kyykkyjäkään en voi tehdä ihan alas asti, kun tuntuu että joku ottaa lonkissa/nivusissa jotenkin vastaan.
Varsinkin aiemmin ratsastustuntien jälkeen sattui lonkkiin, mutta huomasin että kun venytän lonkankoukistajat ennen hevosen selkään nousua, niin ei niin kipeydy. Vois melkein koittaa tuota venytystä ennen kyykkyjen tekoakin.

Latest posts

Back
Ylös Bottom