Nivunen kiristää..

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Shefer
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Vuoden verran on ollut nivusessa ongelmia. Pelaan futista ja käyn aktiivisesti tekemässä omatoimisia treenjä salilla.
Ongelmana on noin vuoden ajan ollut tuo nivunen. Kaikki sali- ja lajitreenit pystyy tekemään, mutta nivusta käy "kiristämään" etenkin tasaisen juoksun yhteydessä. Omatoimiset lenkit olen tän vuoksi jättänyt lähes kokonaan pois.
Nivusessa tuntuu siltä, kuin jokin vetäisi narun molemmista päistä. Kipu tuntuu etenkin oikeassa nivusessa. Joskus auton kaasupolkimen painaminenkin tuntuu ikävältä.
Lääkäärissä olen käynyt pariin kertaan ja ultraäänikuvat on otettu, mutta mitään suoraa vammaa ei lääkärikään pystynyt sanomaa. Voisiko syy löytyä esim. takareiden kireydestä?

Voisiko syy löytyä esim. takareiden kireydestä?
Ehkä kuitenkin enemmin lähentäjien heikkoudesta ja lonkankoukistajien kireydestä.

Nivunen on siitä hankala alue, että sieltä löytyy lonkkanivel ja lantio nivelineen sekä myös selkärangan tietyt jutut vaikuttavat nivus-alueelle. Ja iso tukku lihaksia, hermoja, kalvoja ja nivelsiteitä, jotka kaikki vaikuttavat nivusalueen toimintaan... Eli nivusoireiden taustalla voi olla lukuisia eri mahdollisuuksia. Futareilla tämä on erittäin yleinen ongelma. Tässä yksi ratkaisumalli:

http://www.sportsinjurybulletin.com/archive/groin-pain-injuries.html

Tässä saattaisi siis olla jonkinlainen yhteys mun aikasempien selkävaivojen kanssa...
Eli fasettilukkoja tuli selkään aika helposti ja se nimen lähti liikkeelle takareiden kireydestä johtuen -> Hieman epäonnistunut potku..
Tai sitten yleensäkin kireistä jalkalihaksista ja tukilihaksista, jotka on kiinni lannerangassa. Vai olenko täysin väärässä?

Selkävaivoista pääsin eroon, kun aloin tekemään enemmän syviävatsalihaksia.. Ainakin näin asian olen järkeillyt.

Tai sitten yleensäkin kireistä jalkalihaksista ja tukilihaksista, jotka on kiinni lannerangassa. Vai olenko täysin väärässä?

Juuri noin. Ja jos löytyy kiristyksiä, niin se yleensä tarkoittaa että löytyy myös heikkoja lihaksia. Jalkapalloilijalta ne heikot lihakset (suhteessa etu-/takareiteen) löytyvät yleensä tuolta lähentäjä puolelta..

Nim. 10-v futista hyvinkin läheltä seurannut... (Oikeastaan liian läheltä, aivan liian läheltä! :D)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom