Nivelet ja nikamat paikoilleen...

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Onkos täällä muita sellaisia joilla on nivelet sikin sokin vaikka mitä tekisi!? Masentavaa..ihan kertakaikkiaan masentavaa :itku:

Olin nikamakäsittelyssä tuossa torstaina ja taas oli kaikki mahdolliset solmussa. Kierukat polvista vinksallaan, nilkka pois paikaltaan (muutenkin tapaturmasta jäänyt lyösäksi) sekä paljon muuta. Omalta osaltaan tämä nivelien ja nikamien pois paikoiltaa plopsahtelu varmaan johtuu siitä, että olen melko venyvää sorttia joka suuntaan, mutta alkaa oleen keinot vähissä. Heti parin päivän päästä jo käsittelystä kaikki on entisellään. Onko jollain samanlaisia henk.koht kokemusta?! Vaikka lihaksistoni olisi kuinka vahva, niin tämä senkuin tuntuu jatkuvan...

Notkea tai ei..kaikella on puolensa. Ihan, kun olis jo joku 80-wee :wanha:

Olen todella tympääntynyt. Alkaa tuntumaan siltä, että mitä tosta reenistäkään mahtaa tulla. Kuulemma jos tuo toinen pohjeluuni ei pysy paikoillaan, niin se pikku hiljaa rikkoo polven ja mitä sillon mistään kyykkämisestäkään tulee :wall:

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Heippa ikiliikkuja!
Äläs nyt heitä kirvestä kaivoon vielä! Nimittäin nivelten yliliikkuvuus ei todellakaan ole mikään suurensuuri ongelma, vaikka se tietenkin susta siltä tuntuukin. Ongelmaan löytyy ratkaisu: nimittäin voimaharjoittelu, joka itseasiassa on yliliikkuvuuteen se ainoa ja oikea ratkaisu. Jos nivelistä ei tukea löydy, niin silloin se on haettava lihasvoiman kautta. Suosittelisin sinulle lämpimästi aluksi tasapainolaudan hankintaa, niitä saa isoimmista tavarataloista, sekä hyvin varustetuista urheilukaupoista. Tasapainolautaharjoittelu on mitä parhainta vahvistavaa treeniä jalkateristä ylöspäin ihan keskivartaloon asti! Keskivartalon syvät tukilihakset kannattaa treenata myös viikottain, jotta ranka pysyisi ruodussa eli nikamat eivät lukkiintuisi niin helposti. Ongelmahan yliliikkuvuudessa on se että vaikka pinnalliset lihakset vahvat olisivatkin, niin syvät tukilihakset ja asentoa ylläpitävät lihakset ovat heikot ja näin vahvat pinnalliset lihakset pääsevät vetämään niveliä virheasentoihin. Lihastasapaino on kaiken a ja o! Varmasti nämä edellä mainitut jo tiedätkin, mutta toivottavasti jotain apua tästä sinulle oli :)

Kiitos kannustuksesta!

Toivotaan näin, että saan nivelet ruotuun :). Se on vähän sitä, kun on nuorempana ollut telinejumpissa ja jazzeissa ja jalkaa on miten millonki heitetty jos mihinki suuntaa :nolo: . Onhan siitä toki se hyöty, niinku kyykyis tms, et antaa lihakset myöden, ettei tuu kankeus vastaan, mutta tää "plops plops" on alkanut ottaa aivoon. Onko sulla sitten ollut itsellä tällästä ongelmaa?
Mä syön tällä hetkellä nyt kovasti PIItä, kun kuulemma auttaa vähän siinä nivelten joustavuudessa, niin että olis vähän paremmin kaikki paikoillaan

...kuten jo sanoin, kiitos kannustuksesta. Toivotaan, että toivoa on :)

Zone-sarja -42%
Itselläni ei ole tätä ongelmaa, päin vastoin jäykkä kuin rautakanki... Mutta teen lähestulkoon päivittäin töitä samantyyppisten ongelmien kanssa, joten sitä kautta tuttua juttua. Ole vain kärsivällinen harjoittelussa, nimittäin tulokset näkyvät yleensä vasta kuukausien intensiivisen treenin jälkeen!

Selvä pyy...

Mulla, kun on toi mun toinen nilkka jo tosiaan vanhasta vammasta arka ja ihan löysä, niin kävi sitten sillon torstaina vielä niin, että nikamakäsittely oli sille liikaa ja se (nilkka siis) turpos ja alko sinertämään sisäsyrjästä siitä nivelsiteitten kohdalta. Pelkään pahoin, että jokin sieltä nyt on sitten repeytynyt :(
Käyn tänään nyt vielä näyttämässä sitä sille kenen luona kävin nikamakäsittelyssä ja sitten lääkäriin vielä sen jälkeen...

Reenit luultavasti ainakin tältä päivältä pieleen. ( Just, kun pääsin murtuneesta varpaastakin eroon )

Elämä potki päähän :wall:

Latest posts

Back
Ylös Bottom