Niskakramppi ja tuskanen pääkipu!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja alzhu
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mitähän meni vikaan, tein toissa päivänä Scott-penkissä hauberia suht raivolla ja tuli joku suht äkillinen kipu vasemmalle puolen niskaan. Sieltä tuli sykkivä kipu mikä levisi salamannopeasti pääkivuksi asti, mikä tuntui silmissäkin. Yritin tehdä siinä jotain treeniä vielä varovasti kun pääkipu laantui, sain tehtyä mutta meinasi välillä alkaa uudestaan särkemään päätä ja sitä niskaa.

Ajattelin että joku kramppi vaan, pidin lepopäivän eilen.

Nyt tänään menin tekemään jalkatreeniä ja ensimmäinen kyykkysarja (lämmittelypainoilla) loppui siihen kun tanko painoi samaa kohtaa, ja taas suht kova pääkipu levisi vasemmalle puolelle päätä ja tuntui silmissä asti. Yritin jalkaprässillä tehdä ym. liikkeillä, mutta tuntuu että kasvojen irvistyksetkin laukaisivat pääkivun.

Mitä on mennyt vikaan? Ja voiko tästä selvitä lyhyellä levolla? Lääkäriin/kuviin? Mikä eteen? Pelottaa että vihdoin tuulta alleen ottanut 13 kk bodailuharrastus tyssää treenitaukoon :(

Uskoisin että tuo on ns. jännityskipu. Itselle iski vuosi sitten. Pidin viikon taukoa ja se katos. Toinen vaihtoehto vois olla että sulla on niskat ja hartiat jumissa, mikä sitten säteilee pääkivuksi. Itse joudun vetäsee Buranan selkä/hartiapäivän päätteeksi ja seuraavana aamuna kun on niin tukossa tuo alue. Hierojalla käynti tietty jeesaa!

Yritä tehdä haukkaa siten ettet jännitä niskaa ja hartioita!

Mä oon pitäny nyt pari vuotta salitaukoa samankaltaisten ongelmin vuoksi. Viimeisellä salikerralla sain julmetun pääkivun, lähes migreenin, tangon painettua johonkin kipeään kohtaan. Nyt olen aktivoitunut ja ruvennut käymään fyssarilla. Kotitreeniin kuuluu muun muassa niskan liikkuvuus harjottelua (maataan selälleen jalat koukussa ja viedään leukaa rintaan kiinni rauhalliseen tahtiin). Yllättävää kyllä hartia-niska ongelmat on vähentyneet huomattavasti eikä kipuile enää ollenkaan niin pahasti. Toki mulla on sata muutakin ongelmaa kuten käsien puutuminen ja väärässä asennossa oleva lonkka :D

Edit: korjasin virheen..

Back
Ylös Bottom