Niskakivut potkunyrkkeilijällä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Cooper
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Olisi ongelma niskakipujen kanssa! Kun aloin tuossa keväällä käymään enemmänkin noissa ottelutreeneissä (2 tuntia viikossa), niin samalla alkoi myös niskakivut. Joskus niskat ovat niin jumissa, että se aiheuttaa pääkipuakin, mikä ei ole kivaa. Pahimmillaan pääkipu jatkui montakin päivää, aina iltaa kohti tuli pää kipeäksi. Tuossa keväällä kärsin noista pääkivuista harva se päivä.

Päivät vielä tulee istuttua koneen ääressä, tämäkään tuskin asiaa auttaa!

Mikä neuvoksi? Yritän aina ennen treenejä venytellä niskaa, sekä myös treenien jälkeen. Kerran kävin fysioterapeutilla hieronnassa, mutta tämä ei mielestäni paljoa auttanut.

Kesällä treenasin paljon vähemmän ja kivut katosivat, nyt ne taas alkavat palailemaan, kun treeni määrät ovat kasvaneet.

Asiaan tietenkin voisi auttaa se, etten torjuisi lyöntejä päälläni, yritän kehittää tuota osa-aluetta... :)

Olisi ongelma niskakipujen kanssa! Kun aloin tuossa keväällä käymään enemmänkin noissa ottelutreeneissä (2 tuntia viikossa), niin samalla alkoi myös niskakivut. Joskus niskat ovat niin jumissa, että se aiheuttaa pääkipuakin, mikä ei ole kivaa. Pahimmillaan pääkipu jatkui montakin päivää, aina iltaa kohti tuli pää kipeäksi. Tuossa keväällä kärsin noista pääkivuista harva se päivä.

Päivät vielä tulee istuttua koneen ääressä, tämäkään tuskin asiaa auttaa!

Mikä neuvoksi? Yritän aina ennen treenejä venytellä niskaa, sekä myös treenien jälkeen. Kerran kävin fysioterapeutilla hieronnassa, mutta tämä ei mielestäni paljoa auttanut.

Kesällä treenasin paljon vähemmän ja kivut katosivat, nyt ne taas alkavat palailemaan, kun treeni määrät ovat kasvaneet.

Asiaan tietenkin voisi auttaa se, etten torjuisi lyöntejä päälläni, yritän kehittää tuota osa-aluetta... :)

Käy kiropraktikolla. Turussa on ainakin loistava sellainen kiropolissa! Itseltäni on ainakin säryt lähteneet kun olen käynyt Vainikaisen vastaanotolla. Hän hoitaa Turun GB-gymin miehet ja hyvää palautetta tullut joka suunnalta.

Niin lajisi oli kickboxing?Jos se oli thaiboxing niin ymmärrän kyllä niskakivut.Lähiottelussa kun niskoja rasitetaan urakalla...

Auttaisko ihan vaan sellanen että alkaisit käymään esim kerran viikossa ihan perus kuntonyrkkeilyssä? Mulla ainakin hävis niskakivut kun aloitin käymään, ja ollu viimisen 5 vuotta niin jumissa et päätä särki tosi usein.

Siis käyn toki tekniikkatreeneissäkin, en pelkästään ottelutreeneissä. Viikosta riippuen käyn joko 2 kertaa ottelemassa ja kerran tekniikassa, tai toisinpäin. Lisäksi varjonyrkkeilen, hakkaan säkkiä ja käyn juoksemassa sekä uimassa.

Nykyisin treenaan sillä tavalla, että 2 viikkoa vähän rankempaa ja sitten 1 viikko ihan palauttelun kannalta.

Kiropraktikolla? Tuota täytyykin harkita, kiitoksia vinkistä.

"Oletko kyllästynyt syömään päänsärkylääkkeitä, jotka eivät auta kuin hetkellisesti? Helpotusta päänsärkyyn saattaa hyvinkin löytyä kiropraktikolta. Viime aikaisissa tutkimuksissa on todettu yhteys kallonpohjan lihasten jännittymisellä ja päänsäryllä. Myös kaularangan pikkunivelten (fasettinivelten) toimintahäiriöillä on todettu olevan yhteys päänsäryn ja migreenin synnyssä. Tämä kuulostaakin maalaisjärkeen sopivalta."

Tuo kuulostaa kyllä ihan järkeenkäyvältä, pitänee varata aika!

Cooper: -Noiden niskakipujen syynä voi tietysti olla oikeastaan mikä vaan (fasettilukot, ärtyneet trigger-pisteet ym.), mutta kun mainitsit että kivut tulivat ottelutreenien alkamisen jälkeen, niin tuli mieleen että jännitätkö niska-hartia seutua enemmän sparratessa kuin tekniikkaharjoituksissa? Harteiden noustessa korviin/eteen, syvät lihakset (mm. levator scapulae, pectoralis minor) kiristyvät ja tätä kautta koko niska-hartia seutu voi ärtyä.

Ja vielä hieronnasta. Harvemmin se yksi kerta kummemmin vaikuttaa jos lihakset ovat kunnolla jumissa. Varsinkin nuihin syviin lihaksiin kun ei oikeastaan pääse ensimmäisillä kerroilla käsiksikään, jos isommat lihat pinnassa pahemmin kiristävät.

Olen aika paljon sparraillut, ja uskoisin olevani pysyväni ihan rentona. Mutta onhan tuokin mahdollista.

Hierojalla juu tosin kävin vaan kerran, ja tottahan se varmasti on että kerta ei pidemmän päälle auta. Köyhällä opiskelijalla vaan ei ole varaa joka viikko hieronnassa käydä. :)

Nyt kyllä paikat tuntuu paremmilta, kun olen panostanut entistä enemmän kunnolliseen venyttelyyn treenien jälkeen.

Nuo kivut voivat johtua ihan mistä vaan.

Itse huomasin thainyrkkeilyaikana (yhteensä 7 vuotta harrastelin), että yks kaks mulla olikin säännöllisesti helvetin pahoja päänsärkyjä. Joskus koski yölläkin niin perkeleesti, että ei tullut nukkumisestakaan mitään. Kävin kiropraktikolla, hierojalla ja venyttelin, auttoi hetkellisesti. Hierojalla kävin säännöllisesti, mutta päänsärkyjä tuli vieläkin hierontojen välilläkin. Tätä on nyt jatkunut pari-kolme vuotta.

Kävin sitten tässä taannoin hammaslääkärissä ja sepä sanoikin, että mulla on jo kiille lähtenyt hampaista kulumaan, kun kuulemma puren hampaita yöllä yhteen. Näkyy kuulemma selvästi ne jäljet siellä. Kysyi sitten, että onko ollut pääkipuja. Sanoin, että aika helvetillisiä ja usein, pahimmillaan kolme kertaa viikossa. Hampilääkäri sit kertoi mulle tosta miten tuo vaiva aiheuttaa päänsärkyjä, pahoja, koska purulihaksistossa on niin pirusti voimaa jne.. Nyt odottelen sit aikaa yöpurentasuojien tekoon, että josko nää sillä häviäis. Ajaa nimittäin hulluuden partaalle nää pääkivut.

Jos se sillä häviää, niin voitaneen todeta, että päänsärkyyn voi syyt olla hyvin hyvin moninaiset.

Juu, tuo on kyllä tullut selville, että pääkipuihin on monia mahdollisia syitä!

Itsekin aluksi luulin, että pääkivut johtuvat huonosta näöstä, koulun terkkarikin tuki tätä teoriaa väittämällä, että silmäni karsastavat.
Kävin sitten silmälääkärillä, ja lekuri sanoi, että näössäni ei ole mitään vikaa. :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
En ole tietoja päivittänyt, en siis asu Vantaalla enää nykyisin.

Mutta silti hyvä vinkki, pitääpä kysäistä valmentajalta, hänellä on varmasti asiasta tietoa.

Suositut

Back
Ylös Bottom