Nilkassa pörinää.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Purerior
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Okei, eli nyt siis asiaan humorisesta otsikosta huolimatta.

Harrastan tennistä, sekä keskimatkojen juoksua.
Käyn pelaamassa keskimäärin joka toinen päivä, ja joskus myös samoina päivinä 3-15km lenkillä.

Ongelmana on se, ettei vasen nilkkani tunnu kestävän.
Jalan ollessa maassa ja nostaessani jalkaterää tuntuu kuin nilkan takaosassa olisi nestettä ja tästä syystä jalan sisällä tuntunee myös pienehkö rutina.

Juostessani nilkkaa pistää inhottavasti, muttei se kuitenkaan tee juoksemisesta mahdotonta.
Ennen kyseistä ongelmaa ei ollut, mutta koska kesäloman aikana treenaus on huipussaan, on kyseinen ongelma ilmentynyt vasta nyt.

Olisi kiva tietää mikä jalassa kenties on vikana, ennen kuin lähden arvautettavaksi terveyskeskukseen, ja siksi pyydänkin kenties neuvoja jo kyseisen asian kokeneilta henkilöiltä, ja kenties myös kyseisen vaivan tunnistusta.

Ongelman luulen olevan akillesjänteessä.

Kiitoksia avusta jo etukäteen!

Ystävällisin terveisin,
Riku

Juostessani nilkkaa pistää inhottavasti, muttei se kuitenkaan tee juoksemisesta mahdotonta.
[...]
Ongelman luulen olevan akillesjänteessä.

Siis mistä pistää? Akillesjänteestä, kantapään takaosasta mihin akillesjänne kiinnittyy, vaiko nilkan ulko/sisäsivulta vaiko suoraan jalkapöydän yläpuolelta taipeesta? Vaiko jostain syvältä nilkan sisältä?

Sattuuko pohjeliikkeiden teko?

Siis mistä pistää? Akillesjänteestä, kantapään takaosasta mihin akillesjänne kiinnittyy, vaiko nilkan ulko/sisäsivulta vaiko suoraan jalkapöydän yläpuolelta taipeesta? Vaiko jostain syvältä nilkan sisältä?

Sattuuko pohjeliikkeiden teko?

Pohjeliikkeiden teko, jos loppuun asti vie, sattuu.

Kipu tuntuu olevan keskittyneenä nimenomaan akillesjänteeseen, ja tuntuu kuin sisällä olisi tosiaan nestettä.

Kiitoksia jo etukäteen.

Jeesus kun olin kuolla tuolle otsikolle :D.

.
.
Ei mulla sitten muuta.

lienee tendiniitti akilleksessa. kävisin tohtorsedällä ennen kuin paukkaa poikki. kortisonia ja lepoa ja muita konservatiivisia hoitoja, joista ohjeet saat esim. osaavalta fyssarilta. sillä se paranee.

Jeh, mulla on ollut akillesjänteen tulehdus ja tosiaan paranee vain levolla. Kipupiste oli noin viisi senttiä kantapään pohjasta ylöspäin. Judo/salitreenissä olin saanut akillesjänteen jo vähän araksi. No, tuli hieno sää ja heitin 10km lenkin tappovauhdilla kylmiltään. Klenkkasin loppumatkan. Pirun järkevää.

Kaikenmoista erilaista treeniä tuli jatkettua tilanteeseen jossa pelkkä tavis käveleminen oli lasinsiruilla kävelyä. Salilla jo pelkkä painojen kantaminen suorituspaikalle otti kipeää. Askelta lyhentämällä helpotti.

Käväisin lääkärillä ja sen verran hyvin pelotteli akillesjänteen totaalirepeämällä että 2 viikkoa otin täyttä lepoa kaikesta treenistä ja samalla rouhin tabut mitä määrättiin, annoin kylmähoitoa ym. Sillä meni ohi eikä ole palannut. Taas yksi paikka joka tulee lämmiteltyä vähän paremmin...

Ja sopii toki tehdä jotain ennenkuin sun tilanne äityy liiaksi. Akillesjännevaivat tahtoo kroonistua, ja sitten vaan yhtäkkiä naps ja seuraava osoite leikkaussali.

Käväisin lääkärillä ja sen verran hyvin pelotteli akillesjänteen totaalirepeämällä että 2 viikkoa otin täyttä lepoa kaikesta treenistä ja samalla rouhin tabut mitä määrättiin, annoin kylmähoitoa ym. Sillä meni ohi eikä ole palannut. Taas yksi paikka joka tulee lämmiteltyä vähän paremmin...
Itselleni peloitteeksi on riittänyt kun kesken lentopallopelin vieressäni pelanneella kaverilla paukahti akillesjänne poikki. Peruutus vaihtia hakemaan taaksepäin, siitä lähtö terävästi eteen, PAM kuului jalasta ja kaveri lensi nenälleen lattiaan kun jalka petti alta :itku:

Sitä vaan, että kannattaa hoitaa kuntoon.

Latest posts

Back
Ylös Bottom