Nilkassa kipua, joka ei katoa.

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Joo eli mulla on tossa nilkassa nyt ollu n.2 viikkoa kipua enkä tiedä mistä johtuu.Oon koittanu säästellä sitä ja juokseminen sattuu.Mulla oli myös toisessa, mutta se kipu on jo kadonnut ja se ei haittaa enää yhtään.Olin tossa 3 päivää kipeenä joten en kauheasti kävellyt, mutta ei se siitä kyllä parantunut.
Itellä ei ole mitään urheilu harrastuksia joten niitä se ei haittaa, mutta liikunta tunneilla kun jotain pitäs tehdä on se aika tuskaa :(.:dance2:

Kerropa lisää

Joo mulla on (ehkä) samanlainen ja en oo pystyny juokseen neljään viikkon ja pyöräily ja vesijuoksukaan ei ilmeisesti oo hyväks. Jos se ei mee eteenpäin, mee lääkäriin, hyvälle ortopedille. Voit joutuu magneettikuvaankin, sillä noi vammat on sellasii et niist ei kukaan oikeen osaa sanoo mitään.

Joo eli mulla on tossa nilkassa nyt ollu n.2 viikkoa kipua enkä tiedä mistä johtuu.Oon koittanu säästellä sitä ja juokseminen sattuu.Mulla oli myös toisessa, mutta se kipu on jo kadonnut ja se ei haittaa enää yhtään.Olin tossa 3 päivää kipeenä joten en kauheasti kävellyt, mutta ei se siitä kyllä parantunut.
Itellä ei ole mitään urheilu harrastuksia joten niitä se ei haittaa, mutta liikunta tunneilla kun jotain pitäs tehdä on se aika tuskaa :(.:dance2:

Eli miten ilmenee kipu, missä kohtaa, milloin? Miten / milloin huomasit kivun -- eli tapahtuiko jotain? N. 2 viikkoa ollut kipeä, oot koittanu säästellä, mutta juokseminen sattuu? Juokseminen ei ole säästelyä. Tiedän kyllä toki mitä tarkoitat.

Kuinka pahasti sattuu? Pystyy kävelemään ilmesesti, vähän kokeilemaan juoksua? Vain liikuttaessa vai särkeekö myös? Onko turvotusta?

Joo eli nyt pystyn jo juoksemaan n.400 metriä ja sitten alkaa kipua jo hieman ilmeentymään... Katsotaan taas hieman ajan kuluttua miten edistystä on tapahtunut.

Nilkka ei mitenkään venähtänyt. Luulen että se ei vaan ole tottunut juoksemiseen pitkän jääkiekko kauden jälkeen. Kuitenkin mietin paluuta jalkapalloon ja se nyt ei tule onnistumaan jos kipua vielä ilmenee pitkän aikaa. Ja vielä että huomasin kivun pelkällä yrityksellä juosta. Luulen kuitenkin että kaikki menee ajan kanssa ohi.

Itelläni meni keväällä dieetatessa oikea nilkka hämmästyttävän huonoon jamaan, kun juoksulenkit olivat mukana rutiinissa. Pidän tätä sikäli ihmeenä, että elopaino ei missään vaiheessa ole ylittänyt edes 80kg 186cm pitkänä ja silti näin. Nykyisin vaivaa sitten pohjetreeneissä, kun juuri se viimeinen puristus jokaisessa toistossa naksauttaa nilkkaa ikävästi. :curs:

Nilkka kipua täälläkin, mikä avuksi?

Mulla meni joskus vajaa vuosi sitten reippaassa kävelyssä sillee nilkka kipeäksi, että se vähän tuntui puutuvan siinä jonku matkan jälkeen, sitten tuntu siltä että siihe nilkkaan just tökittäis neuloilla. jonku 10km lenkin jälkeen sitten tuntuu siinä nilkassa vielä ku yrittää venytellä, ni ihan ku se ei venyis kunnolla (omin avuin) ja sattuu vähäse vielä. sen puolen jalassa eli oikeassa on ollut vielä 2 kertaa rasitusvamma jalkaterässä joka johtui jalkapallon peluusta.
Nyt kun taas tulee käytyä lenkillä, ni reippaalla kävelyllä jonkuajan päästä taas alkaa toi nilkka kipeytyyn eikä taivu kunnolla ja puutuu ja tuntuu pistelyä. ja n. 1-2h kipeä lenkin jälkeen jos liikuttelee/taivuttelee sitä nilkkaa, tai kävelee.
Kipu siis tuntuu siinä taipeessa, ei nilkan sisällä luissa tjsp :D
Onko kellään samanlaista vikaa tullu? Sen verran tietoa, etten ole ylipainoinen 183cm/75-78kg ja pienempänä tuli liikuttua aika paljon joten ei pitäisi olla niin surkastuneet lihakset tai muut ruumiin osat, tosin 2-3v olin etten juuri harrastanu mitään tai liikkunutkaan paljoa. ja tämä nilkkakipu on tullut tämän jälkeen kun päätin dieetata vajaa vuosi sitten. ja nyt taas.
Sitten tämä oikeanpuolen jalkaterän voi huomata olevan vähän isompi kuin vasemman, johtuisko ehkä siitä rasitusvammasta että jotain rustoa on kasvanut päälle? :david:

Suositut

Back
Ylös Bottom