Nikon D200

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja urkki
  • Aloitettu Aloitettu
BCAA-valmisjuoma -40%
Onko kellään kokemuksia kamerasta? Toisena vaihtoehtona on canonin 20D. Olen lukenut vääntöä digikamera.net:stä, mutta niissä tuntuu olevan uskonnolista merkkiuskollisuutta. Lisäksi dpreview testit on luettu.

Eniten mietityttää tuo rungon kestävyys maastossa 20D:llä, kun vuorillekin pitäisi kameraa raahata. Muutenhan sillä pitäisi saada kohinattomampia ja ehkäpä terävämpiäkin kuvia.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -33%
Mun mielestä:
Nikonissa parempi ergonomia ja muutenkin huomattavasti kätevämpi käytössä.
Canonissa kohinattomampi kenno ja enemmän käytettyjä putkia ym. markkinoilla.
D200:sta ei taida olla saatavilla kovin hyvin, suuri suosio = toimitusvaikeuksia.

Ja sit se mitä ei saa unohtaa: Osaava jätkä saa loistavia otoksia kummallakin.
Molemmat on helvetin hyviä kameroita. Menet kauppaan ja kokeilet kumpi sopii käteen paremmin ja otat sitten sen.

Samaa mieltä muuten, mutta eipä siellä kaupassa kokeilemalla vielä selviä, että miten hyvin se kamera kestää maastossa rymytessä. Nikonissa on käsittääkseni jämerämpi ja paremmin vedeltä suojattu runko. Mitenkähän lienee optiikan kanssa? Kauankohan pitäisi odotella, ennenkuin nikonin hinta alkaa tippua?

Erityisesti kiinnostaisi jos jollakin on kokemuksia canonin kestävyydestä ja miten se suhtautuu vesi/lumisateeseen.

Taitaa vaan olla niin, että tuolla Canonilla ei saa D200 terävämpää ja kohinattomampaa jälkeä, ovat ihan eri kaliiperin kameroita.

Oma Nikon ei ole välittänyt lumisateesta mitään, vesisateeseen en kameraa olisi ihan heti viemässä ilman kunnon suojausta, oli se sitten malliltaan mikä vain.

Mutta miksi tuon kameran nyt pitäisi olla niin jämerä, eihän sitä kaulassa kanneta vuorilla sun muissa ryteiköissä. Hommaat kunnon kamerarepun niillä rahoilla, jotka säästät ostamalla tuon Canonin.

PREZONE Stimulant free 625 g -40%
Juu, kyllä se 20D näyttää kohisevan selkeästi vähemmän kun mennään arvoon ISO3200, huomaa eron jo 1600kin jos kuvaa pimeässä. Tai testitauluja. My bad.

Jos pelkän rungon hommaa, niin näkyy olevan Canonin vempula suunilleen 400€ halvempi. Sillä saa jo kunnon kamerarepun ja kolmijalan, joista on enemmän iloa maastossa kuin roiskesuojauksesta. Suojaat sen kameran kunnolla ennen kuin sateella kuvaat.

Kumpikaan noista rungoista ei ole mikään iskunkestävä. Hommaa vaikka Pentax MX jos meinaat tiputella kameraa tai hakata sillä telttakeppejä maahan.

Sen vähän mitä olen D200 kokeillut, on se käytettävyydeltään mainio vempain, ergonomia on myös hyvä. Canonin 20D on myös mainio laite, jolla on tullut jonkin verran kuvailtua. Jos rahallinen ero ei olisi kynnyskysymys, hommaisin noista kahdesta D200n.

Yritän itse saada tässä lainaan yhtä yksilöä jotta voin kokeilla sitä vanhojen Nikkoreiden kanssa. Laitan jotain juttua kuinka onnistui/fiiliksiä laitteesta jahka rupeama on ohi.

grumby sanoi:
Yritän itse saada tässä lainaan yhtä yksilöä jotta voin kokeilla sitä vanhojen Nikkoreiden kanssa. Laitan jotain juttua kuinka onnistui/fiiliksiä laitteesta jahka rupeama on ohi.

Joko on kertynyt kokemuksia. Kävin viikonloppuna hiplaamassa canonin 5d:tä ja nikonin d200:sta liikkeessä. Kyllähän tuo nikon sopi paljon paremmin kouraan ja napit oli loogisissa paikoissa. Perhana kun ne sais paremman kennon sinne sisälle, niin ei tarvis tätäkään miettiä. 18-200 VR putken kans joutuis odottamaan toukokuulle, kun on tuon putken saatavuus vielä heikohkoa.

Jos sulla ei ole vielä yhtään optiikkaa kumpaankaan ostettu, niin itse ottaisin tuon 200D:n sen sääsuojauksen takia. Kohinaerot on marginaalisia ja ominaisuudet kehittyy kuin kanit kevätlaitumella. Se on tällä hetkellä se must runko alle 2000€ rungoista.

30D:ssä korjattiin 20D:stä pari erittäin merkittävää tekijää, eli pistemittaus ja parempi näyttö taakse.

Sitten kun oot investoinut 3000€ optiikoihin, niin se vaihto ei ookkaan niin näpprän helppoa. Tosin Canonilta tuntuu tulevan jatkuvalla syötöllä uutta, eli kehitys on sillä rintamalla nopeampaa.

Ostit kumman hyvänsä, niin saat melkoisen varmasti menettelevän pelin.

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Joo eipä nuilla kummallakaan tule kamera olemaan se rajoittava tekijä kuvien laadussa. Liika testien lukeminen ja käytännön kokemuksen puute saa vain miettimään kaikenlaisia marginaalisiakin vikoja. Nikonin puoleen olen itsekin kallistumassa, mutta vielä arveluttaa että mitenkähän tuon hinnan käy kun tämä alkuhuuma on laantunut. Hankinnalla ei ole erityistä kiirusta, niin kannattaisikohan odotella pari kuukautta että kysyntä alkaa normalisoitua ja mahdollisia tarjouksia voisi alkaa odottelemaan. Miten tämä kuvio yleensä toimii kameroiden kohdalla?

urkki sanoi:
Joo eipä nuilla kummallakaan tule kamera olemaan se rajoittava tekijä kuvien laadussa. Liika testien lukeminen ja käytännön kokemuksen puute saa vain miettimään kaikenlaisia marginaalisiakin vikoja. Nikonin puoleen olen itsekin kallistumassa, mutta vielä arveluttaa että mitenkähän tuon hinnan käy kun tämä alkuhuuma on laantunut. Hankinnalla ei ole erityistä kiirusta, niin kannattaisikohan odotella pari kuukautta että kysyntä alkaa normalisoitua ja mahdollisia tarjouksia voisi alkaa odottelemaan. Miten tämä kuvio yleensä toimii kameroiden kohdalla?

Vähän kuten tietokoneiden... odotat vähän aikaa ja taas on uudempi ja kiinnostavampi parin kuukaudnen päästä tulossa, tai viimeistään ihan kohta.

Heti ostoon vain, muuten saa olla lopun elämää ilman kameraa. Hinnat putoavat ja uusia malleja tulee, ei ole semmoista aikaa milloin kameran osto olisi fiksuinta.

Itse odottelen mallia mikä seuraa Khänönin 1Ds MK kakkosta. Siihen saakka mennään femma deellä.

Joo, hinnat tosiaan putoavat. Mutta vähän ounastelisin, että nyt ollaan saavutettu se "riittävä" taso noissa digijärkkäreissä, eikä hintakehitys ole enää niin huimaa. Vähän sama kuin tietokoneissa - saat uudeen laitteeseen uppoamaan ihan tolkuttomia summia rahaa, eikä se siltikään pärjää enää 3kk päästä pelikoneena ilman uusia tolkuttomia panostuksia. Mutta 5v vanha tietokone ehkä yhdellä muistikammalla lisättynä toimii ei-pelikoneena vielä erinomaisesti. Kameroissa kun aletaan olla pirun lähellä sitä filmi-tasoa, mikä nyt on riittänyt ihmisille vuosien saatossa jo pitkälle, enkä usko että - terävintä kärkeä lukuunottamatta - vaatimustaso hirveästi sen yli kasvaa.

Saatanhan tietysti olla väärässäkin.

Silti, 1400 euroa käytettynä (20k kuvaa otettuna) pelkästä D30 rungosta aikoinaan maksaneena.. kannatti. Todellakin kannatti.

Kirjoita vastaus...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom