Nike Free kengät

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja naksu
  • Aloitettu Aloitettu
Onkohan kukaan koittanut näitä kenkiä, joilla juoksu pitäisi tuntua suht samalta kuin jos juoksisi paljain jaloin? Pikkupoikana tuli aina käveltyä koko kesä paljain jaloin ja loppukesästä pystyi jo kävelemään ja juoksemaan soratiellä ilman ongelmia.

Nykyään ei kesälomaa ole koskaan kuin tuo 2-3 vkoa ja siinä ajassa ei ainakaan mun jalkapohjat ehdi totuttautua kävelemiseen tai juoksemiseen soralla. Näillä voisi ilmeisesti yrittää jotenkin simuloida tuota kävelyä siten, että jalat vahvenisivat. Ulkona ei oikein lasinsirpaleiden ja ruiskujen ym. takia uskalla paljain jaloin juosta. Tietysti jalkapohjien ihoon tuo kenkä ei auta, mutta se ei ainakaan mulla ole oleellista... Juoksumatolla oon vähän juoksennellut sukkasillani ja pohkeet ja jalkapöytä saa tästä mukavasti kyytiä.

Onko siis joku näitä kokeillut ja mistä on kengät löytynyt ja mihin hintaan? Tarkoituksena olisi siis varmaan hankkia tuo Free 5.0 Trail -versio. Netistä voisi tietysti tilata, jos vain tietäisi mikä on sopiva koko...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kesportista ostin viime kesänä ja kyllähän ne ihan metkan tuntuiset on. Niillä on hyvinkin erilaista kävellä kuin jollain lenkkareilla. Niillä on pakko kävellä ryhdikkäästi ja jalkaterän lihaksia käyttäen. Huonona puolena mainittakoon, että sinne pohjan rakosiin jää helposti pieniä kiviä jumiin. Tuosta syystä ei ole oikein kiva kävellä hiekkatiellä, joutuu putsaamaan aina välillä.

Kysymys Nike Free kenkien omistajille: Vastaako Nikejesi kokonumero muiden lenkkariesi vastaavia vai onko koot tyypilliseen Niken tapaan mitä sattuu?

Kaikki lenkkarini ovat kokoa 42-43, joten mikäköhan koko Nikeissä olisi minulle sopiva. Lenkkarit ovat usein sopivasti 42 ja 2/3, joten ei tarvi arpoa ottaako vähän tiukat nelikakkoset vai vähän reilut nelikolmoset.

Jopa löytyi valmis ketju tästäkin aiheesta, niin ei tarvi uutta avata... Onko ketjun avaamisen jälkeen jo tullut lisäkokemuksia näistä kengistä? Huomaako jaloissa kehitystä pidemmän käyton jälkeen? Miten aloittelijan kannattaisi lähtea noilla treenaamaan? Saako noilla jalkansa pilalle, jos treenaa jotenkin väärin?

Itselläni about sama tilanne kuin avauspostin naksulla, eli nappulana kuljin paljain jaloin, ja nyt tämä Niken Free-konsepti jotenkin iski. Sikäli kyllä arvelluttaa, kun yhtäällä mainostetaan kaikenmaailman yli- ja alipronaatiotukia, airbägejä ja sivutörmäyssuojia; toisaalla sitten myydään täysin löysia ohutpohjaisia kenkiä, koska ne vahvistaa jalkaa. Noh, itse kuitenkin jo päädyin mainoksien uhriksi ja ostin kakkoskengiksi Freet. Ei ihan löysimpää kategoriaa, vaan alkuun tällaiset trainerit. Lienee parempi totutella näillä ja ostaa ne löysemmät sitten, jos näillä pääsee vauhtiin. Tarkoituksena on kuitenkin pitää Asicsit varsinaisina juoksukenkinä, ja nama Freet ikäänkuin lisämausteena lyhemmillä lenkeillä. Matkoilla helppo kantaa mukana, kun ovat kevyet ja menevät pieneen tilaan.

Toi Niken Free malli on jalkapohjan lihasten kehittämistä varten pääasiassa. Jos on kauhean löysä nilkkainen hemmo, ei välttämättä kannata mitään älyttömiä lenkkejä vetää, koska polvet voi tulla kipeeksi virheaskelluksen takia.

Jos haluaa "paljain" jaloin kävellä niin kokeilkaapa Feelmax merkkistä tossua. Se on todellinen paljasjalkasimulaattori jossa pohja on kevlaria eli lasinsirut ja muu paska ei tule läpi.

Freet omistettu ilmestymisestä, eli joku 3-4vuotta? kolmannet menossa. Ei ainoiksi lenkkareiksi. Itse pystyn sen vitosen noilla asfaltilla juoksentelemaan, sen jälkeen tulee stoppi. Ihan toimiva konsepti, suosittelen hankkimaan vaikka sitten vapaa-ajan kengiksi. Toimivat salillakin imo aikas hyvin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom