Nightwish - Dark Passion Play

Nightwishin tuleva albumi on nimeltään "Dark Passion Play". Se julkaistaan Nuclear Blastin toimesta syyskuun 28. päivä, Spinefarm Recordsin / Universalin toimesta syyskuun 26. päivä ja Roadrunner Recordsin toimesta syyskuun 28. päivä.

Albumin kappalelista:

1. The Poet And The Pendulum
2. Bye Bye Beautiful
3. Amaranth
4. Cadence Of Her Last Breath
5. Master Passion Greed
6. Eva
7. Sahara
8. Whoever Brings The Night
9. For The Heart I Once Had
10. The Islander
11. Last Of The Wilds
12. 7 Days To The Wolves
13. Meadows Of Heaven

Kansi kuva

Ennen tuota julkaisua, elokuun 24. päivä (Nuclear Blast) ja elokuun 22. päivä (Spinefarm/Universal), julkaistaan single "Amaranth". Eri versiot ja niiden biisilistat varmistetaan myöhemmin.

Sinkun kansi

Lähde: www.nightwish.com

Liian kauan vielä ilmestymiseen, sais ilmestyä jo. Kansi on kyllä komean näköinen, erottuu muusta tuotannosta ainakin.

Vähän jännittää minkälaista tavaraa on tulossa. Eva oli ihan kohtuu hyvä kappale , mutta tuskin kertoo totuutta koko levystä. Pitää vain toivoa parasta.:)

Onneksi tuleva musiikki on parempaa kuin kansitaide.

Eiköhän sieltä ihan tuttua Naitvissiä oo tulossa, Tuomaksen mukaan uudella lätyllä raskainta NW:ä mitä kuultu. Jengi on vaan niin takertunut tuohon Tarja vs. uus laulaja asetelmaan. Anette on aivan erityylinen laulaja ja niillä mennään.

Käväsin kotisivulta kuuntelemassa samplet ja täytyy sanoa että olen melko pettynyt. Kappaleet itsessään olivat hyviä mutta uusi laulaja on aivan järkyttävä! Eva singlestä tykkäsin mutta sen muijan ääni ei sopinu mielestäni ollenkaan noihin raskaampiin biiseihin :itku:

Onneksi tuleva musiikki on parempaa kuin kansitaide.

Höh, kyllä minun mielestä tuon sinkun kansikuva on erittäin nätti, varmaan yksi näteimmistä mitä on Nightwishiltä nähty. Mutta sepä onkin vaan minun mielipide.

Itse albumin kannesta en sanokaan sitten mitään.

Käväsin kotisivulta kuuntelemassa samplet ja täytyy sanoa että olen melko pettynyt. Kappaleet itsessään olivat hyviä mutta uusi laulaja on aivan järkyttävä! Eva singlestä tykkäsin mutta sen muijan ääni ei sopinu mielestäni ollenkaan noihin raskaampiin biiseihin :itku:

Mä taas yllätyin kuinka hyvin se just passasi. Painotukset ja se hieman vmäinen väänto..Palijon parempaa :rock:

Mä taas yllätyin kuinka hyvin se just passasi. Painotukset ja se hieman vmäinen väänto..Palijon parempaa :rock:

Niinno tää on taas näitä juttuja et toinen tykkää ja toinen ei :) Mä vaan oon jotenki niin pitäny siitä Tarjan äänestä niin toi uuden laulajan ääni kuulostaa iha kauheelta ku on sellaset tietynlaiset odotukset aina päällä ku NW:n kappale pärähtää soimaan..

Mä tykkäsin. Uusissa biiseissä Nightwish kohtaa E-typen ja lopputulos on hyvä!

Vielä yli kolme kuukautta levyyn ja kaksi tohon singleen, ei millään jaksais odottaa. Parasta levyä odotellaan ja uskon että se myös tulee olemaan paras.

Anette sopii hyvin näihin uusiin biiseihin enkä kaipaa tarjaa. Eniten epäilyttää, että miten sujuu näitten vanhojen biisien laulaminen. No kovat kriteerit on kuitenkin ollut bändin pojilla, että kyllä pitäisi olla oikea valinta.

Tuomaksen "While Your Lips Are Still Red"- biisi Pölösen filkkaan.

<object width="425" height="350"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/OwTtDr5JPz4"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/OwTtDr5JPz4" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object>

Byääh, piloilla koko Nightwish. Tuo oli ensimmäinen vaikutelma tuon "7 Days To The Wolves" näytteen perusteella. Aivan järkyttävää kimitystä... No onneksi biisit noin muuten kuulosti varsin hyviltä. Levyä odotellessa.

Tuomaksen biisit on ainakin ennen ollut huippuja, mutta sitä Tarjan hoilotusta ei susikaan jaksa kuunnella kuutta sekuntia pitempään. Toivottavasti tää uusi laulaja tekis poikkeuksen...

Jotenkin niin kovin ristiriitaiset tunteet tulevasta levystä...toisaalta Marcon laulua ja Tuomaksen epäilemättä mainioita sävellyksiä odottaa innolla, mutta toisaalta tuo ruotsalainen "piipittäjä" hirvittää. Annettaneen Anettelle kuitenkin levyn myötä mahdollisuus ennen lopullista tuomiota.

Olen kerran ostanut Nightwishin levyn (Once) silloiselle tyttöystävälleni lahjaksi. Nyt saattaisin ensimmäistä kertaa ostaa NW:n levyn ihan itsellenikin.

Kuuntelin miekii noi näytteet, ja pakko sanoa, etteivät oikein iskeneet. :( Harmi kun Tarja oli semmonen kuspää, äänestä kyllä tykkäsin. Täytyy nyt vielä kuunnella koko levy ennen lopullista "tuomiotani".

Itse taas kuulun siihen ryhmään, joka ei hirveästi Tarjan laulannasta välittänyt, joten innolla odotan uutta tavaraa. Samplejen perusteella en kuitenkaan viitsi odotuksia liian korkealle pistää. Uusi laulaja ei ainakaan niissä kuulostanut yhtään Tarjaa paremmalta. :(

Noiden samplejen perusteella pitää kyllä sanoa että petyin, en musiikkiin itsessään, mutta laulajaan kyllä. Kyllähän tuo uusi laulaja Eva:n laisissa balladeissa on hyvää kuultavaa, mutta heti ku mennään raskaampaan ja nopeampaan soitantaan, niin laulu tuntuu hukkuvan musiikkiin eikä siitä suoraan sanottuna saa kunnolla selvää.

Tämä on tietenkin oma tämän hetkinen mielipide. Pitää tietenkin odottaa että itse levy tulee kokonaisuudessaan ulos ennen lopullista mielipidettä.

Vittu, naapuri varmaan rakastaa meikäläistä tällä hetkellä, kun koneessa oli kajarit vahingossa täysillä, kun kuuntelin tuota näytettä ja samalla kone jumittaa ja en saa äänenvoimakkuutta pienemmälle :D. Siinä sitten paniikissa yritin sammuttaa koneetta läimäyttämällä läppärin kannen kiinni, mutta silti vaan musiikki pauhaa. No saipahan naapurikin siinä samalla ääninäytteen Nightwishin tulevasta levystä :D.

EDIT- Tuo 7 Days To The Wolves oli silkkaa rääkymistä. Ainakin mun korvaan kuulosti siltä kuin laulajan ääni ei olisi riittänyt, vaan mentiin kiekumisen puolelle, mutta muuten loput vaikuttivat ihan ok.

Back
Ylös Bottom