Neuvoa Pikaisesti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja YASMIN
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

YASMIN

Banned
terve vaan mimmit!
aina kun menee salille ja tekee kunnon treenin niin treenin jälkeen vakaa katsottaessa huomaa "muutamia" grammoja tulleen eli n.(400-600g) :hyper: :hyper:

mistä johtuuu ,tähän voi tyssätä mun saliinnostus :(

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Mites tuo siihen sali-innostukseen mahdollisesti vaikuttaa? Meinaatko, että pääset treenaamalla läskistymään?

Zone-sarja -42%
Eli siis: lihakset keräävät nestettä palautumis- ja uudelleenrakentumisvaiheessa.

Eli lihaskasvun edellytys on treenin aiheiuttamat mikrorepeämät, jolloin on luonnollista, että lihakset keräävät nestettä repeämien korjaamiseen. Ihan samalla tavalla kuin haava- tai joku iso injury aiheuttaa nesteen kertymistä, niin kova treeni aiheuttaa samanlaisia reaktioita elimistössä.

Näin on mun annettu oppia arvoisassa urheilu- ja terveydenhoitomaailmassa. Korjatkaa mimmit jos olen väärässä!
:)

Jos salilla meinaa käydä kunnolla, on totuttava ajatukseen, että paino tulee nousemaan. Lihas painaa enemmän kuin läski. Eli vaaka näyttää enemmän, mutta peilikuva kertoo timmimmästä olemuksesta ja mittanauha kertoo senttejä hävinneen :)

Muutama sata gramma ei merkitse mitään. Ihminenhän saattaa olla aamulla kaksi kiloa keveämpi kuin illalla. Nestetasapaino selittää tuollaisen painonnousun. Herää kysymys, onko kysyjän suhde painontarkkailuun hieman hysteerinen, jos tuollainen haittaa.

Ja ylipäätään herää kysymys, miksi ihmeessä sinne vaa'alle pitää mennä treenin jälkeen. Sellaisen kuvan ainakin tuosta ekasta viestistä sai.

Vai meinaako painonvaihtelu sitä, että jos aamulla painan 61kg ja illalla 64kg niin olen päivän aikana lihonut 3kg? :eek:

Huoh.

ei ei ..en ole en ole mikään vaaka hysteerikko ,mutta pisti vain silmään tuo ..=) ja kyllä olen tietoinen että paino varmasti nousee käydessä salillla mutta en vaan yksinkertaisesti luullu sen nousevan tuota määriä ,sehän on rasia margariinia tuo nousu ;) 400g. tosin vaan nestemuodossa ,ei puhdasta rasvaa
kiitos erittäin valistavavasta tiedosta sinä joka kerroitnesteenkertymästä mitä ruumissa tapahtuu treenin jälkee ,vähän sama kuin haava juttu :worship: nyt tiedän=)

Niin, luulenpa että tuollainen treenin jälkeinen painonnousu todella on elimistön korjailuefekti plus että jos juot treenin aikana niin voi olla että juot enemmän kuin hikoilet, siinä toinen selittävä tekijä.

Mutta treenin jälkeisenä aamunakin paino usein korkeampi kuin lepopäivän jälkeisenä, joten uskon hyvinkin tuohon mikrorepeämien korjailuun :)

Niin, piti vielä sanomani että en myöskään usko siihen että lihas kasvaa niin vauhdilla että 400gramman nousua voisi nimenomaan lihaksenkasvulla selittää. Toki ajan kanssa paino lihaksesta voi nousta, mutta treenamisen aloittajillakin alun häkellyttävä painonnousu yleensä nesteistä johtuvaa, ei läskistä tai lihaksista. Treenaamisen jatkuessa paino sit tasaantuu ja saattaa olla vaikeaa jopa ylläpitää painoa.
Nimim. been there, done that!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
"mistä johtuuu ,tähän voi tyssätä mun saliinnostus" tuota... A) muutama sata grammaa?? B) katso ennemmin peiliin...turha tuijottaa numeroita kun voi vilkaista peiliin ja nähdä jotain hyvää.

Eli siis: lihakset keräävät nestettä palautumis- ja uudelleenrakentumisvaiheessa.

Tuota, tuota... Tämä on nyt kai kuitenkin eri asia? Siis eihän paino voi nousta siitä, että lihaksiin pumppautuu nestettä? Ei kehon suhteellinen paino nouse sillä, että se neste siirtyy (väliaikaisesti) lihakseen. Eihän keho nyt sitä vettä ympäröivästä ilmasta ota...

Eikös tuo painon nousu johdu ensisijaisesti siitä treenin aikana juodusta nesteestä, sitähän menee helposti se puolen litran pullo, mulla jopa kaksi. Eikä kukaan varmaan tunnissa tjsp. puolta litraa hikoile? Tosin olen onneksi jo henkisesti kasvanut punnitsemispaniikkien ohi (avioero vaa'an kanssa since december 2006... ja tekee muuten hyvää :hyper: ).

Olenkin aina muuten ihmetellyt, miksi jotkut tytsyt ravaavat vaa'alla ennen JA jälkeen treenin. :jahas:

Täytyy vaan ihmetellä, miten joku jaksaa treenata, jos motivaatio on oikeasti noin hauras...

Viimeksi muokattu:
Juu, tuo on ihan totta, että treenin aikainen painonnousu on varmastikin juotua vettä.
Mutta ehkä tarkoitin (ja huonosti esitin), että usein esim.kovan treenin jälkeisenä päivänä paino voi vielä olla pari sataa grammaa korkeampi kuin jos ei olisi treenannut ja tämä johtuu siitä nesteestä, mitä lihas on kerännyt. Eli kaikki ei ole poistunut normaalikaavan mukaan elimistöstä vaan jäänyt hetkeksi lihasalueille hengailemaan :)

pikkukirppu: Jees, näin mä ajattelinkin. Jäin vain pohtimaan hetkeksi, että mites se meneekään... Mä en omalla kohdalla ole huomannut mitenkään erityisesti tuota lihaksiin jäänyttä nestettä, en silmämääräisesti enkä vaa'alla, vaikka mun paino kyllä heitteleekin niin villisti, että mm. siksi lopetin vaa'alla ravaamisen (ja toisaalta siksi, että lihaksen lisääntyessä ja rasvan palaessa mittanauha ja vaaka olivat aina sodassa...). :rolleyes:

Hyvä että pohdimme emmekä niele purematta :)
Minä vielä ravaan vaa'alla, mutta kun pitäisi oikeasti saada painoa vähän lisää eli lihasta ja ehkä rasvaakin, niin vaaka kai pitäisi heittää menemään tai joku aikalukko aluksi että vain pari kertaa viikossa/kuussa/jotain.
Ja tosiaan, vaa'an lukemat kun heittelee ihan valtoimenaan kaikesta syödystä, liikutusta ja aikatauluista ja stresseistä johtuen. Eli teen nyt surutyötä vaa'an hyvästelyn kanssa. Ehkä kohta osaan jättää lopulliset jäähyväiset!:rolleyes:

Jos salilla meinaa käydä kunnolla, on totuttava ajatukseen, että paino tulee nousemaan. Lihas painaa enemmän kuin läski. Eli vaaka näyttää enemmän, mutta peilikuva kertoo timmimmästä olemuksesta ja mittanauha kertoo senttejä hävinneen :)

Sitten voi elvistellä kavereille suunnattomalla massallaan. :D

Niin, minä olen sellaisenkin merkittävän seikan huomannut, että maha turpoaa järkyttäväksi palloksi treenin jälkeen. :eek: On ollut mukava havainto, kun on vetänyt tiukkaa juhlamekkoa päälle tms. Tajusin sitten että melkoisen juodun nestemäärän lisäksi palkkarin laktoosi varmaankin tuottaa tämän, (ja sen toisen mukavan kaasunkertymisilmiön) sillä mulla on lievä laktoosi-intoleranssi. Into ei ole yhtään kyllä huomaamisesta kärsinyt ja palkkaria vetelen silti. Iltamenojakaan en vältä yhtään sen kummemmin, kunhan saan eväät ottaa mukaan, että jaksan. ;)

esni: Sama pallomahaisuus oli pitkään ihmetyksen aiheena, mutta sitten sain asiantuntevaa ohjausta palkkarin valintaan ja kun vaihdoin palkkarin vähälaktoosiseen niin johan loppuivat pallomahailut! Esim Fastilla reco 2 ei ole vähälaktoosinen ja aiheutti mulle vaivoja.

Eli vaihda palkkari, kysy rohkeasti laktoosiasiat myyjältä. Tai lue tuoteselosteet huolella: pitäisi olla alle 0,4g/100g tuon laktoosin määrä että voidaan luokitella vähälaktoosiseksi. Vähänkin voi olla paljon pallomahoillemme!

Latest posts

Back
Ylös Bottom