Nestetyhjennys

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hulkki
  • Aloitettu Aloitettu

Hulkki

Pieni ja vihreä
VIP
Eli Sluibailija-Hulkki on päättänyt sluibata entistäkin enemmän ja hommasin itselleni 3 päivän urheilukomennuksen sotilaspenkin SM-kisoihin Niinisaloon.

Kisassahan olen aivan statisti, mutta aivan kokeilun vuoksi haluaisin kokeilla miten alas saisin painon punnitukseen (ke 2.10 klo 10:00) lähinnä nestetyhjennyksellä kun kisa on seuraavana päivänä (to 3.10).

Aamupaino on ollut siinä 102 kilon paikkeilla, onko mahdollista saada alle 100 kiloon? Olin lähinnä ajatellut herätä joskus klo 5-6, vetää 200-300 mg kofeiinia naamaan virtsantuotannon piristämiseksi ja jättää juomatta yhtään vettä ennen punnitusta. Suolaakin yritän varoa su+ma+ti.

Neuvoja tyhjennykseen?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
paljon sulla menee nyt toistoja omalla painolla?

Eikös C-vitamiini runsain mitoin nautittuna auta poistamaan kropasta nestettä (Tomi hoi!?)?.

Ja eikös näillä sotilaspenkkikisaajilla ole tapana valmistautua kisaan ns. emästankkauksella, eli nauttimalla runsaasti ravintoaineita, jotka tuottavat ensisijaisesti emäksisiä aineenvaihdunnan lopputuotteita. Eli siis vihanneksia, hedelmiä, juureksia ja marjoja. Edellyttäen tietenkin sitä, että niitä toistoja tulee sellainen määrä, että maitohappojen muodostuminen alkaa muodostaa uhkaa.

Originally posted by Hulkki
Eli Sluibailija-Hulkki on päättänyt sluibata entistäkin enemmän ja hommasin itselleni 3 päivän urheilukomennuksen sotilaspenkin SM-kisoihin Niinisaloon.

Kisassahan olen aivan statisti, mutta aivan kokeilun vuoksi haluaisin kokeilla miten alas saisin painon punnitukseen (ke 2.10 klo 10:00) lähinnä nestetyhjennyksellä kun kisa on seuraavana päivänä (to 3.10).

Aamupaino on ollut siinä 102 kilon paikkeilla, onko mahdollista saada alle 100 kiloon? Olin lähinnä ajatellut herätä joskus klo 5-6, vetää 200-300 mg kofeiinia naamaan virtsantuotannon piristämiseksi ja jättää juomatta yhtään vettä ennen punnitusta. Suolaakin yritän varoa su+ma+ti.

Neuvoja tyhjennykseen?

oikein tehtynä saat painon alle 90 kg:n ......kysy vaikka the bullin tiimiläisiltä.........

Originally posted by sekosammy
paljon sulla menee nyt toistoja omalla painolla?

Kuten sanoin, olen kisassa aivan statisti: olen tehnyt 105 kilolla jalat ylhäällä 17 toistoa. Jos saan nostaa vaikka 100 kilolla voi mennä 20. Eli maitohapoista ei varmaan tule mikään ongelma :p

Eikös se nyt ole järkevää, koska omaa painoahan siinä nostetaan..

Helposti tuon painon voi saada 3-5 päivän tyhjennyksellä sinne 90-95 kiloon ja tosiaan oikein tehtyna ja oikein tankattuna ei voima häviä vaan pikemminkin hermotus paranee, kun hermot pääsevät nestepinneestä pois.. ( Taas tätä kuultua juttua, mut monet kokeilleet ovat sanoneet samaa)..

Originally posted by Raven
Eikös se nyt ole järkevää, koska omaa painoahan siinä nostetaan..

Helposti tuon painon voi saada 3-5 päivän tyhjennyksellä sinne 90-95 kiloon ja tosiaan oikein tehtyna ja oikein tankattuna ei voima häviä vaan pikemminkin hermotus paranee, kun hermot pääsevät nestepinneestä pois.. ( Taas tätä kuultua juttua, mut monet kokeilleet ovat sanoneet samaa)..

Omaa painoahan tietysti, alle satakiloisissa kun on 60 kiloisia jotka tuolla painolla sitten ottavat toistoja paljon, joten eikö menestymisen mahdollisuudet ole siinä isommassa sarjoassa paremmat, ellei sitten kilpailla pelkästään toistomäärillä jolloin asia tietysti on kuten sanoit.

En tiedä mistä tuo tieto on tullut, firman kautta (Sotilasurheilulehden virallinen ilmoitus kisoista) tulleen tiedon mukaan sarjat jaetaan 85 kilon kohdalla. Eli mut on ilmoitettu sarjaan varusmiehet yli 85 kiloa. Olisiko sitten niin, että yleisessä on sarjat 100 kilon molemmin puolin?

Ja noista tyhjennyksistä: mulla ei siis ole mitään ressudiureettejä käytössä, joten ihan pelkän kofeiinikusetuksen ja kenties viimeisenä aamuna lenkin juoksemisen avulla mennään punnitukseen. Kaikki alle 100 kiloa on jo plussaa, koska olen tosiaan treenannut 105 kilon tangolla.

Ja noista tyhjennyksistä: mulla ei siis ole mitään ressudiureettejä käytössä, joten ihan pelkän kofeiinikusetuksen ja kenties viimeisenä aamuna lenkin juoksemisen avulla mennään punnitukseen. Kaikki alle 100 kiloa on jo plussaa, koska olen tosiaan treenannut 105 kilon tangolla.

Tyhjennyksessä ei käytetäkään diureettia. Jos on paljon pudotettavana, niin sit voi joku käyttää. Mutta hyvin pystyy tekemään sellasen 6-8 kilon pudotuksen 4 päivässä..

Neuvoja tyhjennykseen?

Itse olen tarvittaessa pudottanut nesteet pois ensiksi juomalla ainakin viikon varmaan 10 litraa vettä joka päivä. Sitten päivä tai pari ennen punnitusta lopettunut juomisen. Elimistö on tottunut puskemaan nestettä ulos -> jatkaa puskemista edelleen juomisen lopettamisen jälkeen.

Ennen punnitusta ei sitten aamulla juoda / syödä mitään, sekin aika käytetään vessassa... Heti punnituksen jälkeen otetaan alkuaineita (ei kuitenkaan ruokasuolaa) sitomaan nestettä jota otetaan taas reilusti.

Kannattaa olla ennen punnitusta aika varovainen liikkeissä, minulla ainakin elimistö on aika herkkä jumittumaan ilman nestettä.

Kannattaa joskus harjoituskaudella jo treenata tuollaista painon kanssa kikkailua, muuten ensimmäiset kisat menevät varmasti pieleen. Kisajännitys jo itsessään monelle este, turha sitä lisätä ylimääräisellä kikkailulla.

Nestetyhjennys!

Heität ennen punnitusta tarpeeksi ajoissa Lasixit ränniin niin paino putoaa sulla ainakin sen 10kg. Kannattaa huolehtia riittävästä kaliumin saannista. Sitten punnituksen jälkeen insulla ja merisuolalla paino takas. Aika riskipeliä mutta joillakin toimii. Ja tätä ei pidä tehdä jos ei ole varma siitä mitä tekee.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom