Nestetankkaus ennen lenkkiä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ereg
  • Aloitettu Aloitettu
Kaikki pakkotoiston lenkkeilijät hereille!
Kuinka paljon ennen lenkkiä tankkaatte nesteet ja kuinka paljon kun olette menossa tavalliselle palautuslenkille?
Ohjeeksi kaikille lenkkeilijöille joiden maha alkaa möyryämään tai nestehukka iskemään kesken lenkin. Itse tulee juotua miten sattuu aina ja on onnesta kiinni tuleeko lenkin keskellä ongelmia vaiko ei, joten hyvää nyrkkisääntöä kaivattaisiin jottei kaikki olisi aivan :david:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jos ulkolämpötila on alle 20, lenkin kesto alle tunnin, eikä harjoitus ole intensiteetiltään kovin rasittava, niin en näe millekään erityisemmälle nestetankkaukselle mitään syytä. Monesti tulee lähdettyä tuollaiselle kevyellä peruslenkille jopa lievä jannontunne jo valmiiksi suussa.

Jos tarvetta nestetankkaukselle löytyy, niin itse olen havainnut, että kaikenmaailman kylkipistokset jäävät pois jos juo 0,5-1,5 tuntia ennen lenkkiä. Juuri ennen lenkkiä juotu vesi jää todennäköisesti vain lillumaan vatsaan.

Juu voin sen verran neuvoa että näin kuumilla keleillä kannattaa tankata kunnolla pitkin päivää. Join 2.5 litraa 2 tuntia ennen lenkkiä siis hitaasti lipittelin ja lähdin juokseen vaikka mittari näyttää 26 astetta.... Juoksin 1h 40min ja kuolin kun pääsin kotiin ja join saman tien 2 litraa nestettä ja veikkaan että ilman tota nestetankkausta en olisi jaksanut juosta edes puoliakaan matkasta kunnolla. Eli se neste keeps juu going että pistä juoden vaan vaikka ei nyt hirveän kuuma oliskaan.

Itselläni menee vähän hankalaksi juoda suuria määriä nestettä ennen lenkkiä, jää vatsaan hölskymään ja aiheuttaa pistoksia. Jos tulee tehtyä pitkää lenkkiä lämpimällä niin itse koetan reitittää "maantielenkit" siten että puolivälissä poikkean kotona hörppäämässä lasin vettä. Toinen mahdollisuus on kantaa vettä mukana vyössä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom