Nenästä verta.. Prkl!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kiukku
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eli tämmöstä ongelmaa.

Yleensä nyrkkeilyssä 3. sparrierän jälkeen kun tulee sopivasti nyrkki nenään, niin alkaa tulla verta. Olen laittanu NozOilia, joka kerta sparrissa vaseliinia niin vittu ei niin ei. Aina jossain vaiheessa sitä alkaa tulemaan ja puolet sprarrista menee hukkaan.. Älyttömän turhauttavaa ja syö miestä julmetusti.

Tänään kun kävin lääkärillä viisaudenhampaasta, sanoin että tämmöstä oiretta on havaittu niin lääkäri joka ei varmaan ymmärrä nyrkkeilystä mitään positiivista katsoi ja totesi, että ei nää mitään syytä että täytyisi nenä polttaa.
Olen aika hukassa tän ongelman kanssa. Mitä avuksi?

Itellä oli sama homma nuorempana kun nyrkkeili, joka kerta kun nyrkki napsahti sopivasti nokkaan niin verta alko tulemaan, valmentaja puhu jotain että jokin rusto/välilevyn tapanen nokassa haavoilla usean iskun seurauksena, taukoa kun piettää sparrista yms muusta missä voisi saada nokkaansa (Grillijonot viikonloppuisin yms. :hyper: ) niin alkaa paranemaan, tosin arvethan siihen jää jotka saattaa vielä oireilla useankin vuoden jälkeen. Toivottavasti jotaki apua tuosta sait :)

Kyllä polttamisesta voisi olla hyvinkin apua. Menet vaan kunnon lääkärille. Väliaikaista helpotusta voisit mahdollisesti saada kun hommaat apteekista Spongostania. Voi kyllä hengittäminen sparrissa olla hieman vaivalloista, mutta itsellä ainakin tyrehdyttää nopeasti ja hyvin nenäverenvuodon.

ei ainakaan ittellä auttannu mikään.
verta tulee kuin olisi valtimot katkaistu.
vedin K-vitamiinit, vaseliinit yms. ei mtn apuja.
miten siinä mtn jumppaat..,.,.,vessapaperia nenä täys ja hinkata vatsoja sivumalla?!
mukavempi niitäkin punttisalilla tehdä ja ilman sitä vessapaperia.

meikäl on extrana viel semmonen, että ongelmana ei o pelkkä nenä.
vaan esm. painiessa tulee ihmeellisiä verenpurkaumia kudosten sisälle. ei treenikavereilla ollu mitään.
mulla ol aina kuin olisi mailalla vedelty ympäri kehoa??

myöskin jos punnuksia kohottelee hiukankin rajummin, niin lihaskipu vrt. treenikaverit, on jotain x 4.

toki jos jotain positiivista hakemalla hakee, niin luulisi ettei tulppaa pukkaa niin herkästi??
tiiä sitte onko aivoverrenvuoto parempi?

tosin sekin ollaan koeponnistettu esm. mavella silleen, että treeneissä on jokunen kerta vedetty taju kankaalle.
koko yläkroppa pieniä verenpurkaumia täys jne. eikä ainakaan isompia suonia lie päästä poksahtaneen.
tosin itse voi olla hiukan jäävi sanomaan, onko järjen valo miten himmeä nykyisellään, mutta yleensä suonensa poksauttaneilla valuu kuola poskelle, mitä mulla ei (vielä) tee.

Veren heikkoon hyytymiseen voi olla monia syitä. Itselläni trombosyyttien (verihiutaleet) määrä on luontaisesti hieman normaalia alempi, jolloin mustelmia tulee painiessa jonkun verran herkemmin. Hiljattain aloitin myös nekkailemaan, ja kyllähän se nenä siinä helpommin aukeaa.

Minulla saattaa joskus harvoin, etenkin talvisin, nenä aueta ihan itsestäänkin, ja tyrehtyminen saattaa kestää kauan. Tähän minulla on varuiksi veren hyytymistä edistävää lääkettä nimeltä Caprilon. Caprilon ei sinänsä "paksunna" verta, vaan tehostaa trombosyyttien toimintaa. Näin ollen se ei lisää tukosriskiä, mutta tyrehdyttää verenvuodon tehokkaasti. Olen ajatellut, että tuota lääkettä voisi ennen nyrkkeilytreenejä ottaa ennaltaehkäisevästi. Kuitenkin haluan vielä varmistaa hematologilta, että onko tuon lääkkeen syöminen viikoittain tuohon tarkoitukseen järkevää. Eräs tuntemani yleislääkäri sanoi, että lääkettä voisi varmaan huoletta ottaa, mutta varmistan siis vielä erikoislääkäriltä. Voin tänne ilmoitella kun olen saanut hematologin kannan asiaan. Silti jokaisella nenäverenvuotoon voi olla omat syynsä, eli kannattaa itse kunkin kysyä lääkäriltä ohjeita mitä tehdä.

Ketjun aloittajalle: Jos et käytä nyrkkeilykypärää, niin kannattanee kokeilla. Siinä olevat poskiin ulottuvat ulokkeethan suojaavat suht hyvin nenääkin sivulta tulevilta osumilta. Toki suora töötti voi nenän aukaista silloinkin.

Kai se täytyy yrittää jotain vaseliini nenätippoja sitkeesti yrittää. Uskon että siellä on niin pahat arvet nenässä, koska oli armeijan ajan sama vaiva ja silti kun intti loppu niin vaiva palasi.
Aattelin että jos ottaisi reeneissä turpaan ja menisi samantien lääkärille päivystyksen kautta niin lekuri ainakin näkisi mistä nenä vuotaa.
Ja kyllä käytän kypärää, GreenHillin kisamallia.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom