Need Urgent Help !! Neuvoa Pikaisesti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja YASMIN
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

YASMIN

Banned
no niin tässä mua kaun vaivannut ongelmaT

170/69/22v nainen harrastanut aktiivisesti liikuntaa(3-4krt/vko) nyt n. vuoden verran ja päivä kulutukset on ollut n. ympäri pyöreästi tuon 1200kcla/vrk harrastan melkein joka päivä(viikossa on yksi tauko päivä yleensä keskiviikkoisin ) aerobista liikuntaa n. 60 min en ymmärrä missä vika mutta mitään ei vain tapahdu ??!?!?

tavoitteneei on kiinteytyä ja saada muotojakin ,mitä mun pitäisi saadakkin liikkumallani määrällä
JOKA ON JUURI se osa mikä nyt tökkii on se että en syö oikein vaikka syön päivässä tuon 1200 kcal niin se ei kuitenkaan ole sitä "oikeeta"ravintoo
syy siihen miksi en sitten syö sitä "oikeata" ravintoo on se että mulla on taipumus siihen että diettailesssani tuppaa homma menemään päin #%¤&¤4 joten kekkasin itsellenin tämän kalori rajan mitä en saa ylittää ja syödä samalla mitä huvittaa rajoitetustikkin EI OLE KYLLÄ TOIMINNUT :(

elikkäs haluaisin kuulla juuri sinun neuvosi miten liikkuisin/söisin järkevästi

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Kaikista paras on antaa päivän tai parin esimerkit kaikesta mitä oot syönyt ja kellonajat myös. Siitä on helpoin lähteä neuvomaankin.

Syöt liian vähän. 1200 kalorilla on vaikea koostaa ruokavaliota, jolla onnistuu pysymään pidemmän päälle koska se on yksinkertaisesti niin helvetin vähän ruokaa.

Ensimmäiseksi tutustu tähän: Kokonainen thread aiheesta "rasva ei pala" (LUPAATHAN lukea tämän läpi ennenkuin väität että olet tehnyt kaikkesi! :))

Tästä aiheesta on ihan älyttömästi eri ketjua. Linkitän tähän nyt omia postejani, koska muistan niiden sisällön aika hyvin ja tiedän kirjoittaneeni näistä asioista aika monesti aiemmin. :)

-Järkevän ruokavalion esimerkkipohja
-Kiinteytymisestä ja muotojen saamisesta
-Perusasiaa ruokavalion koostamisesta (tärkeä!)
-Kaloreiden nostamista (sun 1200kcal on liian vähän!)

Faidralta tulikin oikeastaan jo kaikki oleellinen, hienoa, että Faidra jaksat hakea noita linkkejä! :thumbs:

Tulipa vielä mieleen sellainenkin juttu, että jos joku väittää, että on kokeillut kaiken ja rasva ei silti pala, niin sehän on automaattisesti :anssi::a - sillä jos todella syö oikein ja treenaa fiksusti, ei kerta kaikkiaan voi olla polttamatta rasvaa ja saamatta parempaa kroppaa (siis edellyttäen, että kyse on terveestä ihmisestä, eikä takana ole jotain suuremman luokan aineenvaihdunnallisia ongelmia ja/tai sairauksia).

tää ei ole vittuilua tosiaan,mut mihin niin kiire ja kova hätä?
tuloksetkin on huomattavasti pysyvämpiä ku rauhassa malttaa sinne tavotteisiinsa :) faidralta fiksua asiaa.
Tsemppiä YASMIN!

(siis edellyttäen, että kyse on terveestä ihmisestä, eikä takana ole jotain suuremman luokan aineenvaihdunnallisia ongelmia ja/tai sairauksia).

Tähän liittyen mulla onkin kysymys mikä on mua monasti mietityttänyt ton dieetin tökkiessä.Samaan tökkimiseen törmäsin viime kesänä dieetatessa. Ja nyt sit päädyin siihen että ens kesänä hommataan valmentajan apua koko ajaks niin selviäis siitä tökkimisestäkin sitten. Mutta asiaan.
Kuinka paljon nuo menneet ongelmat voi oikeesti vaikuttaa? Jääkö kropalle ikäänkuin muistiin vanhat ja se alkaa jotenkin kalorien pienetessä muisteleen et ahaa, ollaankos taas menossa siihen vanhaan syömättömyyteen, aletaanpa pitää kiinni kaikesta?
Mulla oli muutaman vuoden ajan jonkin asteinen syömishäiriö. Lähinnä siis en syönyt. Saattoi ihan hyvin olla että koko päivän aikana söin vaan yhden jogurtin tai leipäpalan. En ollut liikunnallinen, mutta hyötyliikuntaa tuli todella paljon puutarhatöistä ja noin puolen hehtaarin nurmikoiden leikkuusta kesäsin jne. Kun sitte aloin reenaa nostin kalsuja pikkuhiljaa. Kaikkiaan oon nyt jonkun nelisen vuotta syönyt normaalisti. Kalorit on joku 2400 paikkeilla siis normikaudella.
Ite tuntus ettei noin vanhat enää voi kovasti painaa? Vai voiko.

Mun ongelma on syöminen. Ylimääräistä on, vaikka en koe olevani lihava sanan varsinaisessa merkityksessä. Kaiken läskin alla mulla on kuitenkin olemassa vielä lihaksia ja niiden sekä läskin yhdistelmä saa mut näyttämään "urheilulliselta, mutta pyöreältä". Olen perso normiruualle, en niinkään makealle. Rakastan syödä rasvaista, suolaista ja paljon. Mulla ei tunnu olevan mitään itsekuria ruuan syömisen suhteen. Lisäksi ruoka ja ruuanlaitto on minulle harrastus. Minulle hyvä ruoka tarkoittaa sitä kermaa, voita ja vaikka mitä epäterveellistä. En edes osaa tehdä mitään terveellistä koti- tai gourmetruokaa salaattia lukuun ottamatta. Minulla on siis selkeä asenneongelma.

Olen aina kolmekymppiseen saakka ollut suhteellisen hyväkroppainen ja pystyin syömään mitä tahansa lihomatta.Olen myös aina ollut liikunnallinen. Vielä viisi vuotta sitten olin sen verran hoikassa kunnossa, että lihakset erottuivat hyvin niin selästä kuin vatsastakin. Salilla on tullut treenailtua yhteensä yli 10 vuotta sekä harrastettua muita liikuntalajeja mielitekojen mukaan, parhaimmillaan treenikertoja oli viikossa 5-7.

Viime vuosina liikuntainnostus on hiukan hiipunut. Minulle tulee välillä kausia, että en kiinnostaisi tehdä mitään. Pääsääntöisesti pyrin kuitenkin urheilemaan joka viikko vähintään 3-4 kertaa. Salitreeniä en ole viimeiseen viiteen kuukauteen pystynyt tekemään kuin alakropan osalta, kun tuo tenniskyynärpää vaivaa. Olen yrittänyt käydä lenkillä, uimassa, fillaroimassa sekä spinningissä.

Lopetin tupakoinnin 2 vuotta ja 2 kuukautta sitten, jonka jälkeen minulle tuli heti 10 kiloa ylimääräistä. Parhaimmillaan ylimääräistä on ollut 15 kiloa. Siis siihen nähden, missä painotilassa olisin tyytyväinen. Yhtäkkiä tuntuu siltä, että lihon silmissä. Tämä on outoa ja tavallaan jopa vaikeaa, kun on tottunut siihen, että on aina aikaisemmin voinut syödä "mitä tahansa" lihomatta. Ilmeisesti se ikä alkaa näkyä ja tuntua samoin kuin elämäntyyli.

Olen käynyt tutustumassa noihin teidän laittamiin linkkeihin sekä ruokavalioesimerkkeihin. Mulle tulee niistä sellainen olo, että jos söisin niiden mukaan, jäisin nälkäiseksi ja sitä paitsi mulla tulisi jossain vaiheessa aivan sairas rasvan himo. Kun on joskus syönyt joitakin ajanjaksoja kevyemmin ja terveellisemmin, niin jossain vaiheessa tuo himo tulee ja sitä ei pitele mikään. Saattaa tietysti olla, että mulla on vatsalaukku tottunut suuriin ruokamääriin ja siitä voi alkuun tulla tuo näläntunne.

Lisäksi mä teen jotenkin ruokien punnitsemisesta ja kaikenlaisista terveeseen ruokavalioon liittyvistä termeistä itselleni jonkun mörön. On erilaisia rasvoja, on ketoa ja sitä sun tätä. Mä koen itseni ihan idiootiksi, kun mä en tajua niiden päälle mitään. Ja kai osasyyllisenä ymmärtämättömyyteen on se, että mä en perehdy niihin juttuihin ajatuksella. Mun pitäisi saada keskustella jonkun kanssa nokitusten näistä asioista, jotta voisin heittää ilmaan tyhmiä kysymyksiä. Pelkkä lukeminen ei tunnu avaavan mulle näitä juttuja ollenkaan. Olisin onnellinen, jos saisin pudotettua painoa sellaiset 10 kiloa. En hae mitään kireää kuntoa, eli olisin onnellinen, jos rasvaprosentti pyörisi siinä 20-21 hujakoilla.

Kaiken avautumisen jälkeen kysymys kuuluu... Onko olemassa sellaisia ravintoterapeutteja tai vastaavia, jonka voi palkata tekemään valmiin ja "helpon" ruokavalion pidemmälle ajalle? Helpolla tarkoitan sitä, että tehty ruokavalio on monipuolinen ja helposti toteutettavissa ilman suurempia kalorinlaskemisia tai punnitsemisia. Vai vaadinko liikaa? Liikkumiseen en koe tarvitsevani asiantuntijaa sinällään, vaikka ei sekään huono idea olisi tsemppauksen kannalta.

kiitos:thumbs: FAIDRA lupaan , että luin joka ikisen sanan sinun linkittämistä linkeistä thänks!

lupaan myös laittaa viikon ruokailuni jos sitten jaksat vaikka vilkasta :D :D (kuten kaikki muutkin fiksut mimmiläiset ;) )

"Mun ongelma on syöminen.. Mulla ei tunnu olevan mitään itsekuria ruuan syömisen suhteen."
On muuten pirun vaikeeta. Josko kans vihdoin alkais pääseen eroon ikuisesta laiharista. :hyper:
Fitness / body tyypeille vaikuttaa tommotteet pikku bulkkaukset ja laiharit olevan piece of cace. :worship: Josko vaikka pääsis joskus samaan, No broblemos -asenteeseen

On muuten pirun vaikeeta. Josko kans vihdoin alkais pääseen eroon ikuisesta laiharista. :hyper:
Fitness / body tyypeille vaikuttaa tommotteet pikku bulkkaukset ja laiharit olevan piece of cace. :worship: Josko vaikka pääsis joskus samaan, No broblemos -asenteeseen

luulen että tollanen asenne tulee jo pelkästään siitä että jengi osaa hommansa. eli oikeesti tuntee oman kehonsa ja tietää miten ne läskit lähtee...silloin ei oo mitään aihetta stressiin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kuinka paljon nuo menneet ongelmat voi oikeesti vaikuttaa? Jääkö kropalle ikäänkuin muistiin vanhat ja se alkaa jotenkin kalorien pienetessä muisteleen et ahaa, ollaankos taas menossa siihen vanhaan syömättömyyteen, aletaanpa pitää kiinni kaikesta?
Ite tuntus ettei noin vanhat enää voi kovasti painaa? Vai voiko

Mua kiinnostaisi myös, jos jollain on vastauksia tähän. Onkohan tälläistä edes koskaan tutkittu...? Mulla alkoi BED, kun olin tarhassa (oikeesti!). En tiedä mikä sen laukas, mutta sinne oon sen paikallistanut. Pahin vaihe oli ala-asteen loppuun, ja sen jälkeen laihdutin hurjasti, josta alkoi mun jojoilu-BED-ura. En mä nyt vielä parantunut oo, mutta osaan elää sen kanssa melko menestyksekkäästi. Rasva kun ei meinaa irrota, vaikka kalorit on syynissä ja sopiva vaje. Mutta mähän painan sitkeesti, enkä anna menneiden pilata nykypäivää :thumbs:

luulen että tollanen asenne tulee jo pelkästään siitä että jengi osaa hommansa. eli oikeesti tuntee oman kehonsa ja tietää miten ne läskit lähtee...silloin ei oo mitään aihetta stressiin.

Eikös tuo vaadi jo melkosen urakan taakseen. Ei se itsensä tunteminenkaan kenellekkään tule kuin manulle illallinen :rolleyes:
T: samaa mentaliteettiä hakemassa.

Zone-sarja -42%

Latest posts

Back
Ylös Bottom