Ne viimeiset ylimääräiset...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja luuttu
  • Aloitettu Aloitettu

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
Hei!

Olen seuraillut näitä sivustoja jo jonkun aikaa ja vihdoin rohkaistuin ja rekisteröidyin seuraanne.

Aloitin kesän alussa kuntoilun ns.tosissani, ja varsinkin elokuun jälkeen olen aivan hurmioissani treenannut salilla ja jonkin verran jumpissa. Käyn 3-4 kertaa viikossa salilla, olen teetättänyt ohjelman itselleni, ruokavalio on kunnossa ja motivaatiota todellakin löytyy, MUTTA.

Olen aiemmin ollut hyvinkin pullea, tällä hetkellä mitat 160/60 ja taipuvainen omena-lihavuuteen. Kaikki ylimääräinen on siis vatsassa, reidet ja pylly on kunnossa, mut se vatsa... Nyt treenatessa onkin masentavaa, kun tietää, että lihasta on, mutta se ei pääse oikeuksiinsa kun siinä päällä on läskiä (vyötärö n. 83cm) :itku:

Olisiko teillä tietoa ja hyväksi havaittuja vinkkejä, miten sen ylimääräisen saisi pois, jotta salilla vietetyt tunnit alkaisivat näkyä? Aerobista olen vihannut lapsesta saakka, mutta pikkuhiljaa olen alkanut totuttaa itseni aerobic-tunneille, mutta silti se tökkii. Rautaa voisin nostella hamaan tulevaisuuteen saakka, mut auta armias kun pitää juosta...

Auttakaa siis luuttua mäessä, kahden kuukauden kuluttua olis rantaloma tiedossa, joten bikinikuntoon tähdätään!

Olen siinä mielessä täysin väärä henkilö vastaamaan tähän postiin, etten ole vielä kertaakaan elämässäni dieetannut kunnolla, järkevästi ja tuloksellisesti :D No anyway ...

Mimmien palstalta taitaa löytyä montakin eri dieettithreadia, joissa mimmit kertovat metodeistaan ja edistymisestään. Kannattaakin kahlata mimmien puoli huolella ja ajatuksella läpi, ketjuja on kuitenkin koko lailla vähemmän kuin Treeni ja ravinto-osiolla ja dieettiketjut helpommin löydettävissä. Muutamia perusasioita kuitenkin mainitakseni:

- loppuviimein rasvan vähentämisessä kropasta on AINA kyse siitä, että energiaa syödään vähemmän kuin kulutetaan - ja syödään oikein ja järkevästi. Eli riittävästi proteiinia ja hyvää rasvaa, ja hiilareista sitten karsitaan. Vähintään puoli kiloa tuoretta (kasviksia, hedelmiä) päivässä, hiilarit hyvistä lähteistä (tumma leipä, riisi, pasta), pois kaikki sokerit ja valkoiset jauhot.

- jos kerran vihaat aerobicia ja juoksua, miksi ihmeessä pakotat itsesi niihin? Aerobisia lajeja kun löytyy pilvin pimein muitakin: Spinning, PACE, kuntonyrkkeily, uinti, sauvakävely, ihan tavallinen rivakka kävely, rullaluistelu, hiihto... Itse esimerkiksi vihaan juoksua, mutta tunti spinnaten hujahtaa suorastaan lentämällä!

- moni mimmeistä(kin) vannoo aamuaerobisen nimeen, ja huom! tämäkään ei suinkaan välttämättä tarkoita juoksua. Tästä on vaikea itse sanoa sen enempää, syystä jonka postini alussa esille toin, mutta kokeile itse - voit vaikka ihastua!

- myöskään HIITistä minulla ei omakohtaista kokemusta ole, mutta sekin on palstalla moneen kertaan testattu ja hyväksi havaittu. Searchilla löydät viljalti lisää tietoa aiheesta. HIITin hyvä puoli on se, ettei siihen mene kerralla kuin vähän aikaa.

Tässäpä jotain, FAQilla ja searchilla löydät lisää! Ja tervetuloa joukkoon, aina on tilaa vielä yhdelle iloiselle punttimimmille! :)

Kiitos Gillyanne pikaisesta vastauksestasi!

Proteiinia olen tosissani yrittänyt lisätä, mutta silti se jää 60-70 grammaan...riittääkö se? Noiden rasvojen kanssa olen vähän hysteerinen, mutta yritän napsia edes pähkinöitä iltasella.

Vesijuoksu on kyllä mahtavaa, harmi että lähin uimahalli on aika kaukana. Spinningiä en ole vielä uskaltanut kokeilla, vaikka salillani niitäkin järjestetään usein. Jäi joku trauma, kun yläasteella oli pakko liikuntatunnilla kokeilla ja tuntui että kuolen sinne pyörän selkään... Ehkä minä tästä rohkaistun! =) Kävely on tosiaan kivaa, pyrin harrastamaan sitä vähintään puoli tuntia päivässä. Aamuaerobinen ei ainakaan näin pimeään aikaan onnistu minulta, koulu alkaa joka aamu klo 8 ja siihenkin herääminen tuntuu ylivoimaiselta.

Mikä tämä HIIT on? Never heard...

Teretulemast joukkoomme luuttu!

Proteiinit sulla jää kyllä todella vähäisiksi! Oletkohan nyt aivan varma että asia on todella näin? Jos on, niin heti lisää! Aamusta iltaan joka aterialle (n. kolmen tunnin välein jotain proteiinipitoista ruokaa). 20-30g proteiinia kerralla on hyvä. Mutta vähintään se puoli raejuustopurkkia eli noin 16g protskua olis hyvä saada myös välipaloilla! 20-30g saa esimerkiksi kun syö purkin rahkaa tai raejuustoa (molemmista saa noin 30g) tai kanan rintafilettä 100g tms. Searchilla löydät todella paljon ruokaa koskevia threadejä. Jos tuntuu vaikeelta syödä ruokaa, niin jonkun välipalan voit korvata proteiinijauholla ja vaikka hedelmällä.

Hiitistäkin löytyy monen monta juttua kun vaan laitat hakusanaksi HIIT. Se tarloittaa lyhytkestoista aerobista harjoitusta, jossa tehdään vuorotellen spurtteja ja jäähdyttelyä matalalla teholla aina joka harjoituskertakerta useampi peräkkäin, kunnes saavutetaan noin 15min aika per treeni siis yhteensä. Yks spurtti on siis aina noin puoli minuuttia ja jäähdyttely saman verran. (Olikohan tää nyt varmasti tarpeeksi vaikeasti selitetty...) Itse olen kokeillut vain osana aamulenkkiä ihan virkistyken vuoksi, joten en osaa sanoa tehosta sen enempää. Aamulenkit kyllä rokkaa!! Sauvakävely on ainakin oma suosikkini. Päivä lähtee kivasti käyntiin ja ulkoilu auttaa pysymään muutenkin virkeämpänä. Sykkeen ei tarvi oman kokemuksen mukaan nousta kamalan ylös. Itse olen pitänyt sellasta 130-150 hyvänä, mutta toiset pitävät sykkeen vieläkin alempana.

Tässä jotain pientä, ja searchilla löydät tosi paljon hyviä keskusteluja kun laitat hakusanaksi vaikka dietti. :)

Hei taas!

Ihanaa kun täällä on näin ystävällistä ja kannustavaa porukkaa! Muilla keskustelupalstoilla saa vaan paskaa niskaan kun vähän erehtyy kysymään... *on innoissaan uudesta löydöstään*

Minulla on tapana silloin tällöin laittaa päivän sapuskat energynettiin, kun se laskee niin kätevästi proteiinit, rasvat ja hiilarit. Syön kyllä ainakin yhden rahkapurkin ja yhden liharuuan (esim.kanan rintafile) päivässä, mutta se ei kyllä riitä... Tonnikalaa olen yrittänyt lisätä, ja sitä meneekin noin joka toinen päivä yksi purkki... Papuja syön usein myöskin, vatsa ei vaan oikein kestä niitä... Raejuustoa en saa alas, olen yrittänyt ja aina se potkii takaisin. Välipaloiksi olen ostanut proteiinipatukoita, mutta niissä tahtoo olla aika paljon hh:kin. Proteiinijauheita en ole vielä ostanut, miettinyt olen sitäkin enemmän. Jauheista puheen ollen, onko nämä rasvaapolttavat jauheet mistään kotoisin? Olen herkutellut ajatuksella, että josko sillä saisi ylimääräiset rasvat palamaan... Ai niin, kolesteroliarvot on aikas koholla, joten kananmunat ja katkaravut on kiellettyjen listalla meikäläisellä. Onko terveellistä syödä tonnikalaa joka päivä? Olen käyttänyt myös jonkin verran soijarouhetta rahkan joukossa lisätäkseni protskujen määrää, joten pitää nyt vaan ottaa itseäni niskasta kiinni ja syödä vaikka iltapalalla paketillinen keittokinkkua, jos muuten meinaa jäädä päiväsaldosta (100 g on tavoite aluksi).

Hyvää syksyn jatkoa kaikille punttimimmeille!

luuttu sanoi:
Jauheista puheen ollen, onko nämä rasvaapolttavat jauheet mistään kotoisin? Olen herkutellut ajatuksella, että josko sillä saisi ylimääräiset rasvat palamaan...

Lyhyesti ja ytimekkäästi: EI. Ei ole olemassa mitään "rasvaapolttavaa" proteiini- tai mitään muutakaan jauhoa. Erilaisia rasvanpolttajia on toki luontaisputiikit ja lisäravinnekaupat väärällään, mutta niihin ei kyllä passaa sortua, ellei tavoitteena ole sitten pelkästään lompakon hoikistaminen. ;)

Kinkun syöminen iltasella on ihan hyvä idea. Entä pidätkö juustosta? Juustotiskeistä löytyy nykyään jo viljalti vähärasvaisia ja hyvänmakuisia vaihtoehtoja. Esim. kevytfetasalaatti oliiviöljyllä :kuola: Suosittelen myös ehdottomasti hankkimaan jotain edullista proteiinijauhetta, joko heraa tai soijaa (jos vain siedät soijan makua, itse en siedä :urjo: ). Desissä heraproteiinia on n. 25g proteiinia ja alle 150 kcal, joten sillä saisit näppärästi lisättyä ruokavalion proteiinipitoisuutta ilman hurjaa kalorilisäystä.

Rasvoja suositellaan kuuluvan ruokavalioon vähintään 0,5g/painokilo/vrk, kuitenkin vähintään 40g (en muista, mistä tämän luin, oisko ollut Kutrin sivuilta?). Tuon 40g saat täyteen esim. niin, että syöt päivän aikana 0,5dl maapähkinöitä (15g rasvaa), laitat lounaalla tai päivällisellä salaattiisi 15g eli ruokalusikkamitallisen oliivi- tai rypsiöljyä (13,5 g rasvaa) ja otat lisäksi muutaman kalaöljykapselin. Näistä tulee yhteensä n. 30g, ja kun lisäksi paistat broilerisi vähässä öljyssä ja lasket mukaan käyttämiesi liha- ja maitotuotteiden ja proteiinipatukoiden ja -jauheiden sisältämän rasvan, niin 40g täyttynee helposti :) Jos muuten satut pitämään oliiveista, niin niitä kannattaa mussuttaa vaikka päivittäin, sisältävät nimittäin runsaasti hyvää rasvaa!

Tonnikalaa en ehkä ihan päivittäin söisi, olen joskus kuullut että siinä voisi olla jotain raskasmetallijäämiä tms. Mutta mikset söisi tonnarin asemesta vaikkapa makrillia (pippurimakrilli :kuola: ) tai lohta? Saisit siinä sivussa vielä vähän lisää sitä tärkeää rasvaakin!

Eikös se ole vähän vanhaa tietoa, että kolesterolipitoinen ravinto lisäisi veren kolesteroliarvoja? Että niinkuin keho tekisi itse ne veren kolesterolit?

Nyt tarvis tytöt apua! Mä olen menettämässä itsekurini ja itseluottamukseni, kun olen dieetannut viisi viikkoa, eikä se näy missään. Ei siis todellakaan missään. Olen ollut kärsivällinen ja vaan jatkanut tiukalla, mutta mielestäni järkevällä linjalla, mutta mitään ei vain tapahdu. Paino ei putoa, eikä mittanauha kiristy. Eikä ilmeisesti mikään muukaan. :itku:

Olen kuvitellut, että syön järkevästi ja hyvin, mutta jotta voitte esittää mielipiteeni mä kirjaan nopsasti tähän suuntaa-antavia tietoja.

Aamupalalla kaurapuuro ruis/vehnäleseillä ja joko pellavansiemenrouhetta/auringonkukan siemeniä tai 1 tl vehnänalkioöljyä. Kaksi kalaöljytabua ja yleensä 1 berocca.

Jos treenipäivä, palkkari. 1 dl heraa, 1/2 desiä maltoa ja glutamiini.

Lounas Unicafessa: 2,5-3 dl salaattia, kaksi perunaa ja se kastike lihoineen. 2 dl rasvatonta maitoa.

Välipala (jos muistin tuoda/ostaa/tehdä) protskupatukka/1 prk raejuustoa tms.

Päivällinen: Yleensä maitorahkahässäkkä marjoilla tai sitten munakas kasviksilla. Ruisleipä leikkelepäällisellä. Hedelmiä, porkkanoita tms. Ehkä myös maitoa.

Laskelmieni mukaan tässä pitäisi olla päivittäin n. 100 g protskua ja kaloreita siitä 1300-1500:aan. Viikonloppuisin kalorit nousee viinin juopottelun vuoksi 1700:aan, mutta se on huomioitu viikolla.

Niin ja treeni: punttis 1,5-2 h kaksi kertaa viikossa (sisältää 25-30 min crosserilla).
Pumppi 1,5 h kerran viikossa.
Aerobista 40-70 min kuntopyörällä/lenkkeillen 3-4 kertaa viikossa.

Joka viikko pidän siis vähintään yhden, mutta korkeintaan kaksi lepopäivää, jolloin en tee tarkoituksellista treeniä.

Kun katselin teidän muiden kalorimääriä, huomasin, että ne on huimasti korkeampia kuin mulla, mutta en tiedä, voinko nostaa niitä, sillä olen tosiaan hyvin pieni. (158 cm ~ 60kg) Olen lähestynyt asiaa siitä oletuksesta, että mun peruskulutus on 1800 ja teen vajeen osittain urheilemalla, osittain syömällä. Onhan mulle tietty jonkin verran lihastakin kehittynyt, mutta en usko, että se nyt voi niin radikaalisti vaikuttaa kulutukseen. Ei kai mun nyt ainakaan noita kalorirajoja enää pidä pudottaa?

Mä alan olla ihan epätoivoinen ja luopumismielialalla. Millä hitolla mä saisin jotain muutosta tapahtumaan? Onko tässä nyt jotain aivan pöllöä ja päin mäntyä, mitä mä en vain itse näe? :david:

(Joo ja saattaa olla tärkeää mainita, että vaihdoin just harmoneteista microluton-minipillereille, joita gyniskin mainosti lihottavina. Mutta ei kai nekään voi lihottaa, jos mä en syö liikaa?!)

Esni:
Kyllä pillerit voi kerätä nestettä, vaikka ei söisikään yli kulutuksen. Sehän näkyy painon nousuna ja sentteinä.

Nyt kuitenkin uskon että myös ruokapuolessa olis parannettavaa. Postaan tähän oman ruokavalioni viime kevään ihan onnistuneelta dieetiltä, jos se antaisi sulle hiukan osviittaa. Omasta mielestäni sulla on kalorit ihan liian alhaalla, painat kuitenkin enemmän kuin minä painoin aloittaessani dieetin. Nuinkin kova ja usein toistuva liikunta kuluttaa varmasti enemmän kuin 1800kcal per päivä.

Syöt aika harvoin, vain neljä kertaa päivässä jos ei palkkaria lasketa, ja päivä on aika pitkä jos olet töissä tai koulussa. Aamupalalle ehdottomasti proteiinia mukaan. Välipala pitää muistaa tehdä eikä sitä saa unohtaa jos haluaa tuloksia. Pitkäksi venyvä ateriaväli aiheuttaa verensokerin heittelyitä, ja johtaa usein ei-toivottuun ahmimiseen tms. Mutta tässä se oma ruokavalioni (ei täydellinen, mutta toimi = treenipainot jopa nousi ja rasvaa paloi 4-5kg):

Työt klo 8:00 – 16:00

Aamu klo 7:30
Puuro: Elovena 40g, vehnälese 10g + kuitusoppa 1dl
Kahvi, kevytmaito 1dl
Raejuusto 100g
+
Lesitiini 10g
Mivitotal plus 1rkl
Bevitabs
Valkosipuli-puriste

Lounas klo 11:45
Täysjyväriisi 100g
Herne-maissi-paprika 100g
Herkkusienet n. 100g
Kalkkunajauheliha 125g

Välipala klo 14:00
Omena/Banaani, Vihreä tee

Mikä-lie-välipala-ruoka 16:45
Kasvissosekeitto 400g
Rasvaton raejuusto 100g
Ryvita x2
Kavlin 3% juustolevite 20g
Polar 5% juusto 30g

Kreatiini 5g

TREENI

Palautusjuoma klo 20:30
Whey 3 25g, Malto 20g, kreatiini 5g

Iltapala klo 22:00
Puuro: Elovena 40g, Vehnälese 10g + kuitusoppa 1dl
Raejuusto 150g
+
Kalaöljyt
Mivitotal plus 1rkl
Magnesium
Kalkki
Maitohappobakteerit

Yhteensä
1700 kcal
151g pr = 36% (josta 116g ”hyviä” )
171g hh = 40%
45g r = 24%

Edit-lisäys: Tein aina itse töihin lounas-eväät. Kerralla satsi pariksi päiväksi.

Mulla on sellainen vinkki, että nostat nyt kaloreita jonkun verran 1-2 viikoksia (ei yli 2 vkoa, koska elimistö tottuu siihen) ja sitten lähdet taas vähentää.

Elimistö on siitä kinkkinen juttu, että se tottuu kaikeen. Ja kun se tottuu, kehitys pysähtyy. Silloin täytyy tehdä jotain uutta, jotta elimistö lähtee taas käyntiin.

Kannattaa myös liikunnan määrällä ja intensiteetillä kikkailla.

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
esni sanoi:
Laskelmieni mukaan tässä pitäisi olla päivittäin n. 100 g protskua ja kaloreita siitä 1300-1500:aan. Viikonloppuisin kalorit nousee viinin juopottelun vuoksi 1700:aan, mutta se on huomioitu viikolla.

Kun katselin teidän muiden kalorimääriä, huomasin, että ne on huimasti korkeampia kuin mulla, mutta en tiedä, voinko nostaa niitä, sillä olen tosiaan hyvin pieni. (158 cm ~ 60kg) Olen lähestynyt asiaa siitä oletuksesta, että mun peruskulutus on 1800 ja teen vajeen osittain urheilemalla, osittain syömällä. Onhan mulle tietty jonkin verran lihastakin kehittynyt, mutta en usko, että se nyt voi niin radikaalisti vaikuttaa kulutukseen. Ei kai mun nyt ainakaan noita kalorirajoja enää pidä pudottaa?

Mielestäni syöt todella vähän. Painan saman verran kuin sinä, mutta ylläpitokalorini ovat yli 2500, ja dieetin aloitan varmaankin 2000-2200 kalorista. Ilmeisesti olet syönyt jo pidemmän aikaa liian vähän, jolloin myös dieettikalorit ovat aivan liian vähäiset. Mikäli ei aivan hirveä kiire sen painonpudotuksen suhteen ei ole (esim. kisat lähestymässä), niin kehottaisin sinua nostamaan vähitellen kalorimääriä ylläpitotasolle. Ja vasta tämän jälkeen lähtisin uudella innolla dieettaamaan hieman korkeammilla kaloreilla.

EDIT: Nostaisin myös hieman protskujen määrää (esim. 120 - 130 g).

Dieettiin vielä se vinkki, että ei kannata käyttää kaikkia keinoja heti.

Aloittaa eka liikunnan lisäämisellä pikkuhiljaa. Aina kun lähtee jumittää, pistää vähän lisää liikuntaa. Kun liikuntaa on niin paljon, ettei sitä voi enää lisätä, vasta sitten lähdetään koskemaan ravintopuoleen eli vähentää kaloreita. Ja sitä myös pikkuhiljaa vähemmän.

Sitten noita kikkailuja väliin eli lisää kaloreita vähäks aikaa, vähentää liikuntaa, lisää liikuntaa, vähentää kaloreita jne..

Kehitys ei pääse pysähtyy :)

Juu samaa mieltä Sakaelin kanssa. Taidat mennä säästöliekillä, ja siksi kaloreita ylemmäs. Kuna aloitin tuon viime kevään dieetin, jouduin nostamaan hieman päivittäistä kalorimäärääni, sillä olin syönyt aiemminkin liian vähän. 1600 suunnilleen plus kaikenmaailman repsahdukset. Nostin siis hieman kaloreita mutta söin todella puhtaasti ilman mitään mässyjä tms. Paino lähti tippumaan ja varsinkin senttejä katosi huimasti, kun treenit alkoivat samalla kulkea paljon paremmin.

Itse nostin ton dieetin jälkeen kalorit 2000 paikkeille ja ylikin, ja sitten on helpompaa ottaa uus dieetti kun läskiä ei kerry isommillakaan kaloreilla. Aluksi paino kyllä voi nousta, kuten teki minullakin, mutta kyllä se siitä tasaantuu. Eron huomaa etenkin siinä, että treenit lähtee kulkemaan kun kaloreita tulee tarpeeksi. Ja ainainen paleleminen loppui. Kroppa ei toimi kunnolla, jos sille ei anna tarpeeksi ravintoa. Juu, ja proteiineja tosiaan kannattaa syödä ainakin se 2g per painokilo hyvistä lähteistä, plus muut protskut (itse en niitä yleensä laske) päälle.

Edit: Liikuntaa ei tosiaan kannata alottaa kovin rankasti (aerobista siis) heti alkuun, vaan itse pistin ekaksi ruokavalion kuntoon, lisäsin sitten ensin kuntopyörää treenien perään, vähän ajan päästä aamulenkkejä, ja sitten niitä lisäämällä menin eteenpäin. Lopussa pudotin vielä kaloreita, mutta alimmillaankaan en syönyt alle 1500.

Sakael:
Mielestäni syöt todella vähän. Painan saman verran kuin sinä, mutta ylläpitokalorini ovat yli 2500, ja dieetin aloitan varmaankin 2000-2200 kalorista. Ilmeisesti olet syönyt jo pidemmän aikaa liian vähän, jolloin myös dieettikalorit ovat aivan liian vähäiset.

Mhh. Olen kyllä aiemmin ollut dieetillä, mutta siitä on jo aikaa. Välissä söin kesällä n. 1600-1800 kcal/pvä ja sain tehdä todella lujaa töitä, että ei paino lähtenyt nousuun. Tarkoitan siis joka-aamuista 20-30 minsan aerobista ja 2-3 treeniä viikossa + 4 kunnon aerobista. Mä en vaan kykene tekemään ihan niin paljon. Mun kroppa ei palaudu, jos mä liikun koko ajan. (Monta kertaa päivässä)

Mikäli ei aivan hirveä kiire sen painonpudotuksen suhteen ei ole (esim. kisat lähestymässä), niin kehottaisin sinua nostamaan vähitellen kalorimääriä ylläpitotasolle. Ja vasta tämän jälkeen lähtisin uudella innolla dieettaamaan hieman korkeammilla kaloreilla.

Ei sillä sinänsä ole kiire... Hirvittää vaan se, että aiemminkin, kun olen nostanut kaloreita, paino on pompannut sinne 62:een ihan noin vaan.

EDIT: Nostaisin myös hieman protskujen määrää (esim. 120 - 130 g).

Mä olen aina toiminut uskomuksen 1,5 g per painokilo mukaan. Voihan sitä toki nostaa, etenkin, jos pyrin jatkossa syömään sanottakoon tuon 1800 kcal/pvä. Unohdin muuten mainita, että aamupalaa kuuluu 1/3 purkkia raejuustoa, eli on siinä protskuja 18g. Jostain syystä nämä pillerit on aiheuttaneet mulle täydellisen makeanhimon katoamisen. Ei tule ahmittua, mutta ehkä se on juuri syy tähän jumittamiseen - koko ajan tasaisesti liia vähän kaloreita. Tosin luulin syöväni tarpeeksi, ei mulla mitään palelemisia tai hillittömiä nälkäkohtauksia ole. Muutenhan olisin heti nostanut kaloreita, ei tarkoitus ole kuitenkaan kärsiä ja olla nälässä.

Kyllä mä tästä rohkaistuneena nostan noita kaloreita rajusti. Toimin koekaniinina ja raportoin sitten, mitä käy. Eihän tällasta hullukaan kestä. Ja pitää varmaan yrittää varioida tota liikuntaa. Tosin mä teen välillä HIIT:iä, välillä niitä yli tunnin matalampitehoisia lenkkejä ja välillä pumppia, välillä kovilla painoilla... En oikeen tiedä, mistä päästä vetäisin vielä. (Miten monia eri variaatioita on? Kävin jopa kokeilemassa joogaa... ;) ) Aerobista on paha lisätä enää, kun aika ei rehellisesti sanottuna riitä. Ja eikö se yksi lepopäivä viikossa ole ihan suositeltavakin?

Pitää tsekkailla, mitä ihmiset on saaneet siihen ketjuun "hyviä välipaloja" ja pakata laukkuun. En viitsisi vetää yhtään enempää heraa kuin on pakko. Luonnolliset ruoka-aineet ja silleensä.

Joo, mutta suuret kiitokset! Ja yhä saa laittaa neuvoja ja mielipiteitä.

Sakael sanoi:
Mielestäni syöt todella vähän. Painan saman verran kuin sinä, mutta ylläpitokalorini ovat yli 2500, ja dieetin aloitan varmaankin 2000-2200 kalorista.

:offtopic: Mitä tarkoittaa käytännössä "yli 2500 kcal"? Onko tuo siis minimi, jonka alle päivittäinen energiamäärä ei jää koskaan? En ole mikään iso ihminen itsekään, mutta hieman kookkaampi kuin sinä (162cm, arviolta 65kg), ja päivittäinen energiansaantini vaihtelee tällä hetkellä välillä 2000-2500 kcal, eikä ainakaan tällä treenitahdilla ole läskin kertymisestä tietoakaan... mikä ei tietenkään ole tarkoituskaan, mutta mietin, kannattaisiko energiansaantia vähän vieläkin lisätä, jos vaikka sitä lihastakin saisi vähän enemmän kroppaan tarttumaan? Salilla käyn 4 krt/vko ja ohjelma on monella tapaa kovempi kuin koskaan ennen, aerobista teen 1-2 krt/vko.

Gillyanne sanoi:
:offtopic: Mitä tarkoittaa käytännössä "yli 2500 kcal"? Onko tuo siis minimi, jonka alle päivittäinen energiamäärä ei jää koskaan? En ole mikään iso ihminen itsekään, mutta hieman kookkaampi kuin sinä (162cm, arviolta 65kg), ja päivittäinen energiansaantini vaihtelee tällä hetkellä välillä 2000-2500 kcal, eikä ainakaan tällä treenitahdilla ole läskin kertymisestä tietoakaan... mikä ei tietenkään ole tarkoituskaan, mutta mietin, kannattaisiko energiansaantia vähän vieläkin lisätä, jos vaikka sitä lihastakin saisi vähän enemmän kroppaan tarttumaan? Salilla käyn 4 krt/vko ja ohjelma on monella tapaa kovempi kuin koskaan ennen, aerobista teen 1-2 krt/vko.

Tarkoitin tuolla erittäin epämääräisellä ilmauksella, että paino ei nouse noin 2500 kaloreilla. Mulla on periaatteessa käytössä 8 pvä / 4 pvä -systeemi, jota en ole kylläkään noudattanut pitkään aikaan (johtuen ulkomailla olosta). Eli 2500 ei ole päivittäinen minimi, vaan sellainen keskimääräinen tavoite. Lisätään nyt vielä se, että treeniähän noilla kaloreilla saa vääntää aika reippaasti: salitreeni 5 krt/vko ja aerobista useampana päivänä.

Gillyanne: kyllä minä ainakin lisäisin hieman kaloreita, ja kokeilisin millä tasolla läskin muodostuminen on vielä siedettävällä tasolla. Ei siis mitään älytöntä bulkkausta, mutta kuitenkin vähän plussalla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom