naks. jokapaikka natisee

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Sama täällä. Mulla alkoi yhtäkkiä 2006 loppukesästä ja jatkuu edelleen. Välillä parempana, välillä pahempana. Kolmelta lääkäriltä olen kysellyt mistä johtuu mutta ei kukaan tunnu tietävän, eikä ketään tunnu kiinnostavankaan koska ei ole juurikaan kipuja. Yleensä taitavat epäillä nivelten yliliikkuvuutta (jota mulla ei todellakaan ole).

Liikunta tuntuisi auttavan ja sitä suosittelen sullekin.

Samalla tavalla naksuu täälläkin. On jo useamman vuoden ollut. Olkapäätä kerran kuvailtiinkin, kun rutisi niin että muutkin kuuli sen selvästi. Eihän sieltäkään mitään löytynyt. Ranteet ja olkapäät ehkä pahimmat.

Sama vaiva ollut jo niin kauan kuin muistan. Paikat ovat rutisseet siis aina. Kyynerpäät naksuu jos tekee hauiskääntöä käsipainolla (tangon kanssa ei tunnu rutisevan), polvet naksuu kun tekee kyykkyä ja ranteet naksuu vaikkei tekisi yhtään mitään. Ranteet naksahtaa siis käytännössä aina kun ne kääntää ääriasennosta toiseen.

En tiedä sitten. Isän puolelta melkein koko suku on nykyään nivelrikon tai reuman kourissa, joten hieman jännittää kuinka äijän käy 30 vuoden päästä. Nivelsärkyjä löytyy tasaisin väliajoin, joten lienee viisasta ottaa treenatessakin huomioon se ettei nivelet välttämättä ole sitä parasta mallia.

kannattaa hommata esim. pavel tsatsoulinen super-joints video tai vast. ja ruveta 1-7 krt. viikossa yksinkertaisesti pyörittelemään kaikkia niveliä (oikeaoppisesti) jotta nivelpinnat voideltuu ja "huoltuu" säännöllisesti..ittellä autto hyvin.

Mulla oikea olkapää rutisee aika rajusti kun pyörittelen olkapäätä laajalla kaarella olkavarren ollessa koko ajan alaspäin, ikään kuin olkapää muljahtelisi muutamista kohdista äkisti yli. Olkapää ei ole kipeä tai muutenkaan haittaa olemista, mutta penkkiä tehdessä tulee oltua varovainen. Oikea puoli on mielestäni myös vasenta olkapäätä enemmän edessä, mikä ehkä itseä häiritsee eniten. Pitänee tutustua tuohon nivelten hoito-oppaaseen.

Täällä sama vaiva. Ranteet naksuu, riittää ihan normaali asennon vaihto, kyynärpäät naksuu, olkapäät rutisee ja paljon, alaselkä rutisee, lonkat naksuu ja muljuu polvista puhumattakaan, nilkat ritisee ja raksuu ja vielä varpaat xD

Sormet taitavat olla ainoat nivelet mitkä ei ratise.

Miulla ei nivelet vaan natise vaan ne myös pamahtelevat, välillä kipeästikin. Etenkin lonkissa. Epäilen, että miun lonkan rakenne ei ole ihan samanlainen kuin ihmisillä yleensä. En pysty venyttämään lonkkaa auki juuri yhtään, mutta se ei johdu lihaskireydestä vaan jokin ottaa vastaan. Isällä sama vaiva, mikä myös pistää epäilemään että vika on rakenteessa. Mutta ei ole elämää haitannut.

Latest posts

Back
Ylös Bottom