GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%

Naisellisemmaksi, miten ?

Heippa. Tulin tänne kyselemään taas vaihteeksi apua, kun jo aikaisemminkin olen teiltä saanut todella tyhjentäviä vastauksia kysymyksiini. :)

Eli siis, olen nainen 167cm/69kg. Harrastan pääsääntöisesti lenkkeilyä, potkunyrkkeilyä ja salilla käyntiä. Varsinkin käsi-, jalka- ja selkälihakseni ovat hyvässä kunnossa, ja melko näkyvät (lukuunottamatta hauis, kiitos rasvakerroksen). Vartalostani on vuosien mittaan kehittynyt aika miesmäinen ja harteikas.

Ongelmani onkin, että haluaisin näyttää hieman naisellisemmalta. Perintötekijöiden takia rasvat kerääntyvät juuri vatsan seudulle, eivät reisiin tai takapuoleen, joten jalat ovat pysyneet kiinteinä.
Vatsan seudulla sen sijaan onkin hieman liikaa rasvaa, ja kaipailisin kapeampaa vyötäröä pyrkimättä kuitenkaan hävittämään sitä pientä määrää rasvaa, joka pakaroissa tai reisissä on. Vinkkejä?
Lisäksi haluaisin näyttää hieman vähemmän harteikkaalta. Salilla olen vähentänyt käsilihaksiin ja yläselkään kohdistuvia liikesarjoja toivoen hartioiden pienenemistä. Tulos silti suhkot sama kuin ennenkin. Ihmettelen, miten ne jotkut nyrkkeilijät eivät näytä harteikkailta, vaikka heidän käsi- ja selkälihakset ovat timmit ja lihaksikkaat. Samaan tulokseen haluaisin päästä. Vaatiiko painon pudotusta?

Näihin neuvoja kaipailisin, ja kiitos jo etukäteen.

Hyvä kun olet harteikas :). Leveät hartiat/selkä kaventaa vyötäröä ja tekee sitä haluttua ja naisellista x-mallia vartaloon. Lihaksikas vartalo on hyvinkin naisellinen sopivissa rasvoissa. Jos sinulla on paljonkin löysää keskivartalossa, niin ei siinä auta muuta kuin laihduttaa, jos haluat vyötäröäsi kapeammaksi. Valitettavasti et voi laihduttaa paikallisesti vaan rasvaa palaa koko kropasta ja viimeisenä tulokset näkyvät siellä missä sitä rasvaa on eniten. Jatka vain liikkumista ja punttitreenejä. Laihduta röllöt pois ja hyvä siitä tulee.

Naisellisuus on mielestäni hyvin pitkälle korvien välissä. Se on sellaista miten sinä itse koet itsesi ja näet itsesi. Se on myös itsevarmuutta. Olen tavannut erittäin upeita ja naisellisia isoja ja pyöreitä naisia. Olen tavannut naisellisia lihaksikkaita naisia jne. Sitten taas on naisia jotka ei ole lainkaan naisellisia vaikka kroppa olisi upea. Vaatteilla, hiuksilla, meikeillä ja korkokengillä saa korostettua naisellisuuttaan. Jos et koe olevasti naisellinen, niin nämä korostavat asiat taas voi näyttää aika hassulta. Naisellisuus pitää tulla sinusta itsestäsi, ei pelkästään ulkoisista tekijöistä.

Susannahin kanssa samoja aatoksia täällä. Se naisellisuus tulee tosiaan sisältäpäin ja myös siitä, kuinka itsensä kantaa,ryhdistä ja kävelystä.

Huono ryhti ja pitkät hompsivat askeleet saavat kyllä kenet tahansa näyttämään "äijältä", etenkin jos sitä lihasmassaa on kertynyt. Ja varsinkin jos se lihasmassa on yläkropassa ja kroppa jäykkä, olkapäät eteenpäin kääntyneet ja liikehdintä muistuttaa lähinnä hyökkäysasentoon kangistunutta jenkkifutiksen pelaajaa.

Sitten hieman offtopiccia:
Silmää ja korvaa koskee se, että etenkin joillakin nuoremmilla naisilla on nykyään käsittämättömän huonot käytöstavat, syljeskellään ja hoetaan vittua jokaisessa lauseessa, rööki huulessa. Ja siihen ehkä sitten vielä lapsi käsivarsille tai rattaisiin. Ja yksi rotunsa ovat ne, jotka polttavat autossa tupakkaa lasten istuessa takapenkillä... :curs:

Samoja huonoja tapoja on toki miehilläkin, mutta tässä nyt vain havaintoja naisista :)

Tuossa ylempänä tuliskin jo rasva/ lihas-suhteesta hyvää tietoa.
Harteikkuuteen liittyen: kannaattaa kokeilla erimallisia yläosia ja katsoa, mikä korostaa hartoita, mitkä "naisellisempia" avuja. Hyvät hartiat tosiaan tekevät vyötäröä kapeammaksi eikä niistä kannata luopua!
Jos hartialinja/ rinta on voimakas, kannattaa kokeilemalla etsiä mitkä kaula-aukot ja hihat sopivat sinulle. Yleisesti ottaen V- kaula-aukko tai U- kaula-aukko keventävät leveä rintaa. Tiukka poolopaita taas oikein alleviivaa koko kropan mallin. Halterneck tuo hartiat todella korostuneesti esiin, jne jne. Eli kokeile huviksesi pukeutumista apuna samalla kun sulattelet ylimääräistä lihaksen päältä pois. Illuusioita kun voi tiettyyn pisteeseen asti luoda vaateillakin :)
Lisää pukeutumisvinkkejä eri mallisille vartaloille löytyy mm. Trinnyn ja Suhsannahin ohjelmista ja samojen tätien kirjasta Body Shape Bible.

Suositut

Back
Ylös Bottom