n. 1000€ ja kohde hakusessa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jakob
  • Aloitettu Aloitettu
Terve,

Olisko jollain antaa suosituksia mihin lähteä tuolla hinnalla. Euroopan ulkopuolelle olis ollut kiva päästä. Delhi oli listalla ja löydettiin kymmeneksi päiväksi lennot + hotelli, mutta kuinka kävikään nuo 730€ kokonaishinnan matkat varattiin sitten nenän edestä.

Avoin ehdoituksille, mutta tuohon 900-1100€ pintaan pitäisi sellainen parisen viikkoa suorittaa (10-14pv) heinäkuun puolesta välistä eteenpäin.

Koheessa pitäisi olla

1. Kiinnostava historia
2. hienoja nähtävyyksiä
3. kohtuullisen tason asumista (kuumissa maissa pitää olla ilmastoitu hotelli)
4. hyvää ruokaa

kohteessa ei tarvitse olla:
1. hiekkarantaa / auringonpalvontaa /merta
2. Yökerhoja
Nuo ei siis haittaa mutta eivät kiinnosta matkaajia.

Jotain vinkkiä?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jos kestää egyptiläisiä ja egyptiläistä pakkomyyntiä, niin suosittelen Egyptin Luxoria.

Tosin en jaksaisi itse olla tuolla kahta viikkoa ja heinäkuussa siellä on varmaan aika kuuma.

P.S. Onko tuo summa tarkoitettu pelkästään matkoihin ja hotelliin, eli käyttörahat ovat erikseen?

En kyllä suosittelisi kahdeksi viikoksi Egyptiä edes pahimmalle vihamiehelle. Toki sielläkin pärjää vaikka kuinka kauan, kunhan on kännissä eikä poistu hotellilta mihinkään :D Se kaupankäynti (vaatteista ja käsistä repiminen kauppaan) on niin raivostuttavaa, että viikossa tulee varmasti jokaisen mitta täyteen.

Suosittelen roomaa ja prahaa. Kulttuuurihistoriallisesti todella mielenkiintoisia paikkoja, molemmissa hyvätasoinen ruoka sekä varsinkin prahassa loistava joukkoliikenne! Molemmista kylistä pääsee myös helpohkosti ja huokeasti vierailemaan lähiseudulla, koskapa ehkä tuo 14 vrk on "paljon" yhden kaupungin tutkailuun. Tämä siis jos se kulttuurihistoriallinen anti ei napostele.

Jees, kiitos vinkeistä! Thaikkulaan ei löydetty niin halpaa reissua, että oltais tonnilla päästy. Tonnissa mukana koko matkabudjetti eli ei kovin hääppöinen. Rooma ja Praha on jo reissattu, jälkimmäinen vissiin kolmeen kertaan, joten ne pitää nyt jättää väliin. Praha taisteli kyllä paikastaan loppuun asti.

Lyhennettiin reissua ja lähettiin tylsästi Madridiin, ei ole tullut käytyä ja ihan summamutikassa otettiin kohtuulliseen hintaan reissu. Hiukan tui taisteleväymys eilen kun kuudetta tuntia pähkäillään kohdetta ja päädyttiin helppoon. Ei välttämättä kiinnostavimpaan.

Mulla ainakin oli Barcelonassa tekemistä koko 12pv reissulle.
Siellä on sen verran nähtävää ja kierreltävää, varsinkin jos tykkää arkkitehtuurista, ettei kaupungista näe edes puolia siinä ajassa.
Ehkä 3-4 samanlaista reissua päälle, niin isoin osa ois nähty :D

Juu Barcelonassa tullut oltua samainen vajaa kaks viikkoa. Kyllä siellä näkemistä piisaa. Senkun laittaa jalkaa toisen eteen ja kattelee ympärilleen. Hieno kaupunki. Katotaan nyt mitä Madrid tarjoaa. Tukahduttavaa kuumuutta ainakin, se on varma.

Tällä hetkellä muutan pääsis taas finskillä alta viidensadan delhiin ja takaisin. EI taida vaan Ebookersin kautta varattuja matkoja enää pystyä perumaan vaikka matkaan on reipas 2 viikkoa :(. Suoraan sanottuna vituttaa aikalailla. Mua harvoin hätiköinnistä syytetään, mutta näin tällä kertaa.

Tällä hetkellä muutan pääsis taas finskillä alta viidensadan delhiin ja takaisin. EI taida vaan Ebookersin kautta varattuja matkoja enää pystyä perumaan vaikka matkaan on reipas 2 viikkoa :(. Suoraan sanottuna vituttaa aikalailla. Mua harvoin hätiköinnistä syytetään, mutta näin tällä kertaa.
Kerran tai pari oon jo Intian haukkunut muissa ketjuissa. Vapaaehtoista matkaa en suosittele muille kuin intialaisille. Jos sinne kaiken paskan ja kurjuuden keskelle on kuitenkin pakko päästä, niin Delhi-Jaipur-Agra-Delhi (kultainen kolmio) kierrosta voi suositella. Jaipur on Rajasthanin osavaltion pääkaupunki, kuuluisa vaaleanpunainen kaupunki, ja siellä pitää käydä ehdottomasti ratsastamassa elefantilla kukkalan päällä sijaitsevalle linnoitukselle (tai itse asiassa tuo elefanttiratsastus tapahtuu kylässä/kaupungissa Jaipurin lähellä). Jotku leijajuhlatki siellä tais olla, ja tietysti sitä matonkudontaa, jalokiviä jne. Agrassa sitten Taj Mahal. Valokuvat eivät tee sille oikeutta, livenä nousevan auringon säteiden osuessa valkoiseen marmoriin näky on satumainen.

Pari viikkoa pelkästään Delhissä on ihan liian pitkä aika. India Gate, Indira Gandhin museo, Mahatma Gandhin hautamuistomerkki, Lotus-temppeli jne. on nähty parissa päivässä. Sen jälkeen alkaa länkkäriä ahistamaan.

Suurin syy miksi en tonne matkustamista suosittele kenellekään on se, että meitä oli 17 tyyppiä reissussa, ja vain yksi ei sairastunut ollenkaan. Useampi oli aika heikossa hapessa, mm. yli 40 asteen kuumeessa. Siihen sitten joku practical English Abu -englantia puhuva puoskari tulee pistämään piikkiä perseeseen ja antaa kourallisen nappeja joista ei ole mitään tietoa muuta kuin että ei ois menny huumetestit ihan heti läpi. Ite sairastuin myös suhteellisen pahasti ja noin 1,5 vuotta reissun jälkeen oli ruoansulatuselimistö palautunut siedettävään kuntoon, täysin "normaalia" siitä ei tule ikinä. Se on paskapuhetta, että huolehtimalla hygieniasta ja valitsemalla tarkasti ruokapaikat ei sairastu. Tuurista se on loppujen lopuksi kiinni, onnistuuko syömään/juomaan jotakin sopimatonta.

Edellä mainittujen paikkojen lisäksi oltiin viikon verran Goalla. Siellä on ihan lepponen meininki verrattuna esim. Delhiin tai Mumbaihin, minkä kautta lennettiin kotiin.

Nojuu, tiedossa on kyllä tuo kurjuus ja vatsataudit. Todennäköisesti minun pitää silti tuonne päästä ihmettelemään ja toteamaan ne kamalammaksi mitä ikinä olisi osannut kuvitella. Tarkoitus oli nimenomaan lähteä Delhistä kierrokselle eikä olla samassa kaupungissa kahta viikkoa. Pitää selvitellä pystynkö vielä perumaan Epsanjan ja tekemään vaihdon. Ei taida onnistua, ainakaan kovin halvalla.

Kreetalle. Hania-Agia Marina-Platanias -akselilla ihan pirusti turisteja, mutta jo Geranissa paljon hiljaisempaa ja rauhallisempaa. Ruoka hyvää, ihmiset ystävällisiä, 0,5l Mythostölkki "supermarketista" 1,25€, paikallinen punkku (ihan hyvää) 3-4€ pullo.
Bussilla pääsee helposti, Gerani-Hania aikuiselta 2€ suuntaansa, taksimatka Hania - Gerani 15-21 € riippuen oliko mittari käytössä vai ei.
Auton vuokrapaikkoja pilvin pimein, hinnat vaihteli 2+1 päivää 114 euroa -> 2+2 päivää 100 euroa (rajoittamattomat kilometrit + kaikenkattava vakuutus)
Bensa maksoi 1,70 - 1,180 €/litra

Munamankelit lähtee about 10€ /päivä (ja pyörillä oli turvallista mennä, autoilijat väisti hyvin). Hitaasti menemällä ehti nähdä paikkojakin.Ja parkkipaikka löytyi aina ja helposti :)

Paikallisessa tavernassa perus souvlakia/moussakaa/jotainmuutaperusmättöä pari annosta + tyttärelle spaghetti + jälkiruokajädet + 1,5 litraa vettä + olut about 30€ tippien kanssa
Pikkunälkään Gyros Pita 2,20€

Tuolla on kyllä baareja jos jonkinlaisia, itse skippasin kaikki yöpaikat kun perheen kanssa liikenteessä.

Sunnuntaina tultiin kotio Geranista, 2 aikuista ja yksi 12-v "nuori" lentokenttäkuljetuksineen ja safkat lennolla = 1198 euroa. Ja äkkilähtöjäkin löytyy jos ei ole nirso majoituspaikan suhteen (alkaen jotain alta 400€/hlö)
Tonni olisi niin ottaisin vapaata töistä ja lähtisin tuonne uusiksi... heti.

Jos kestää egyptiläisiä ja egyptiläistä pakkomyyntiä, niin suosittelen Egyptin Luxoria.

Tosin en jaksaisi itse olla tuolla kahta viikkoa ja heinäkuussa siellä on varmaan aika kuuma.

P.S. Onko tuo summa tarkoitettu pelkästään matkoihin ja hotelliin, eli käyttörahat ovat erikseen?

Kenellä myynnissä matkoja egyptiin, jos siis kyseessä pakettimatka, joko oon sokea, mutta aikaisintaa pääsis lähtemään lokakuussa egyptiin, muuten matka myyty loppuun,jos olen väärässä kerro ihmeessä mistä löytyy matkoja?

No ei taida olla kellään suoria lentoja Luxoriin, paitsi tosiaan kesäkauden ulkopuolella pakettimatkat. Jonnekin Kairoon nyt pääsee ja sieltä eteenpäin. En kyllä tiedä paljonko lennot kustantavat.

Kunhan nyt vaan heitin ton, vaikka luinkin että reissuunlähtö olisi jo heinäkuussa edessä.

Voi harmi että Intia meni ohi. :( Vaan tuohon hintaan sinne pääsee kyllä jatkossakin varmaankin, joten ens kerralla sitten!
Safka ihan parasta, ja mä en siellä kahen viikon aikana saanut mitään sairastuksia vaikka safkasin pitkin poikin katukeittiöistä riisit ja soosit sormin suoraan banaaninlehdeltä. :D

Intiassa kyllä ois piisannut pariksi viikoksi kaikkeen muutama huntti. Ja junalla ois päässyt tosi halvalla vaihtamaan maisemaa hektisestä kaupungista jonnekin vuoristoon vaikkapa.

Mä en lämmennyt Intiassa kaupungeille, liian hektisiä ja paskasia. Rottia vilisti kaduilla yms.. Näkemisen arvoista, mutta jossain vuoristossa teeplantaaseilla taas sielu lepäsi. :) Toki Goa oli kaikista helpoin paikka länkkärille.. Mutta ei silti oikeaa Intiaa. :)

Koheessa pitäisi olla

1. Kiinnostava historia
2. hienoja nähtävyyksiä
3. kohtuullisen tason asumista (kuumissa maissa pitää olla ilmastoitu hotelli)
4. hyvää ruokaa

kohteessa ei tarvitse olla:
1. hiekkarantaa / auringonpalvontaa /merta
2. Yökerhoja
Nuo ei siis haittaa mutta eivät kiinnosta matkaajia.
Slovenia. Löytyy alueita jotka täyttää nuo kaikki, ja mahtuu budjettiin.

Jos Pohjois-Intiassa meinaa reissata tähän aikaan vuodesta, niin kannattaa suosiolla heilahtaa Delhistä pohjoiseen vuoristoseudulle (esim. Shimla) tai sitten mennä reilusti etelään vaikka Keralaan. Kuuma ilma yhdistettynä lähes 100% kosteuteen ja paikalliseen viemäröintiin ja jätehuoltoon on aika killeri kombinaatio. Jos itse löytäisin tähän aikaan vuodesta halvat liput Intiaan, niin ostaisin pakallisilta lentoyhtiöiltä jatkot Keralaan, Malediiveille (ei tosin niitä nähtävyyksiä) tai Sri Lankalle. Malediiveilla ei kyllä löydy hotelleja tuohon budjettiraamiin 2 viikoksi edes näin monsuunikautena.

Safka ihan parasta, ja mä en siellä kahen viikon aikana saanut mitään sairastuksia vaikka safkasin pitkin poikin katukeittiöistä riisit ja soosit sormin suoraan banaaninlehdeltä. :D
Sulla kävi tuuri, aivan helkkarin hyvä tuuri. Monessa puutteellisen hygienian maassa katuruoka on paras keino välttää vatsataudit, mutta Intiassa voit sairastua ihan mistä ruoasta tahansa. Jos oireita tulee, niin samantien kipinkapin lekuriin.

Mä en lämmennyt Intiassa kaupungeille, liian hektisiä ja paskasia. Rottia vilisti kaduilla yms.. Näkemisen arvoista, mutta jossain vuoristossa teeplantaaseilla taas sielu lepäsi. :) Toki Goa oli kaikista helpoin paikka länkkärille.. Mutta ei silti oikeaa Intiaa. :)
Ne hikiset, hektiset, saasteiset ja pöyristyttävän hajuiset kaupungit ovat kyllä tasan sitä "oikeaa Intiaa" yhdessä uberköyhän ja vielä paskaisemman maaseudun kanssa. Oma neuvoni kenelle tahansa Intianmatkaa suunnittelevalle olisi jättää kaikki aitoudenetsintäideat kotiin ja etsiä niitä elämyksiä kohteista, jotka on turisteja ajatellen pystytetty.

^No Goastahan mä sanoin ettei ole oikeaa Intiaa (vaan länkkäreille iisi mesta). En niistä kaupungeista tai muista. :face:
Eikä kyllä mun matkaseuralainenkaan saanut mitään mahapöpöä. Eikä saanut sitä edelliselläkään, eikä tulevallakaan reissulla Intiaan. Eikä tosiaan katottu yhtään missä syötiin ja mitä. Enkä ole kyllä muissakaan maissa koskaan sen suuremmin stressannut siitä mistä safkani oon ostanut.

Olen minäkin syönyt katuruokaa vaikka missä, mutta kaksi vuotta Intiassa asuttuani olen todella varovainen sen suhteen, mitä siellä laitan suuhuni. Varovaisuudesta huolimattakaan Intiassa ei todellakaan voi vatsatauteja välttää - jopa paikallisilla on Delhi belly ainakin pari kertaa vuodessa ja heidän luulisi elinaikanaan sopeutuneen bakteerikantaan.

Sitten kun vatsatauti Intiassa iskee, kyseessä voi olla jotain paljon vakavampaa kuin tavallinen turistiripuli, joten hotellihuoneeseen ei kannata jäädä vielä kun pystyy sairaalaan menemään. Jos ei pysty lähtemään enää itse, niin Intiassa saa lekurin kyllä paikan päällekin todella edullisesti.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom