Mystinen kuumeilu!

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Hei!

Kysytään nyt täältäkin jos löytyisi joltain kokemuksia/vastauksia kun lääkärit ovat ymmällään!

Tarina alkaa siis neljänvuoden takaa, harrastin vielä fudista aktiivisesti neljät treenit viikossa ja sitä rataa.
Pikku hiljaa alko tuntuu että veto loppuu, illat meni nukkuessa ja treenit puoli teholla.
Huomasin että oli usein pikku lämpöilyä 37,3-37,8 välillä. Tämän huomattuani aloin seuraa lämpeilyä tarkemmin ja se saattoi kestää monta kuukautta putkeen, välillä pari päivää,viikonkin poissa jonka jälkeen saattoi kuukauden olla putkeen.

Verikokeita ja muita on otettu niin perkeleesti etten enään edes muista, myös ultraääni vatsasta otettu epäiltynä munuais tulehdusta tai vajaatoimintaa. Mitään kumminkaan löytymättä, joka tohtori aloittaa että sinullahan on jokin tulehdus-vaan kun tulehdus arvot ym on normaalit!

Tätä siis jatkunut jo neljävuotta, välillä lämpöily oli kyllä poissa monta kuukautta mutta nyt taas ollut 3kk putkeen pikku lämpöä, treenamisesta ei meinaa tulla mitään kun ei ole vetoa eikä hirveän terveellistä kuumeessa pelleillä vaikka lääkäri kehottikin liikkumaan parhaan jaksamisen mukaan.

Nyt kuitenkin tullut mukaan oksentelu, lenkkiä ei edes kevyttä meinaa päästä läpi oksentamatta. Muutamana yönä herännyt siihen että oksentaa ja esim viime lauantaina join 6 lonkeroa ja oksensin ne pois vaikkei ollut edes humala tai huono olo.
Tästä uudesta oireilustakaan ei lääkäreille tullut aavistusta mistä olisi kyse!

Nyt kysyisinkin teiltä, onko kokemuksia,arvauksia tai mitään? alkaa meinaan stressaamaan jo omaakin pää nuppia!!

Jaa a... Enemmän en osaa sanoa kuin että yhdellä tutulla oli myös kuumeilua useita kuukausia ja sai lopulta yksityiseltä antibiootit johonkin keuhkoputki häröön... Olekko yksityisellä käynyt?

Tuo oksentelu toki kuulostaa vähän huolestuttavammalta, tietysti mitään kovin nopeasti etenevää tai ylipäätään etenevää tuo ei pitäisi olla kun on noin kauan kestänyt. Onko vielä muita oireita mitä tulis mieleen?

TOISAALTA.. tuo on alkanut silloin, kun olet aktiivifutaajana ollut ja "pikkuhiljaa alko tuntuu että veto loppuu". Nyt vilkaisin sun muita posteja, ja olet luemma jokunen kuukausi sitten aloittanut kultaisen kuusikon vääntämisen, joka on kuitenkin tosi raskas ohjelma. Voi aivan hyvin olla, että urheilet yksinkertaisesti liikaa.

Oon itse käynyt otattamassa parina vuonna perusverikokeet ja kilpirauhasarvot, kun on ollu pitkiä jaksoja sellasta jatkuvaa vähän yli 37 lämpöä, vaikka normaalisti on siinä tasan 36 kieppeillä kyseisen mittarin mukaan, mitään ei ole koskaan käyny ilmi. Mulla siihen liittyy myös ns. päästä heittäminen/puristaminen ja tummat silmänaluset, treeni kärsii myöskin. Vuosien jälkeen oon tullu siihen tulokseen, että nuo jaksot on aina osunu yhteen sen kanssa kun on ollu pitempi katkeamaton treenijakso (=ei flunssia tms) JA allergiakausi (=huhti-elokuu meikäläisellä).

Voi olla hyvin mahdollista, että sun "systeemi" ei vaan tykkää ihan niin kovasta treenistä + lenkeistä ja pistää vastaan. Tohon kun vielä lyödään kylkeen vaikka just allergiaa eli tulehdusta vastaavaa tilaa tai vaikka vähänkin homeessa olevaa kämppää (oletko sitä mahdollisuutta miettiny?) niin hyvinkin voi mennä lähteä kunto alamäkeen ja olla jatkuvaa lämpöä.

Sinuna kokeilisin ensimmäiseksi vaihtaa johonkin leppoisampaan ohjelmaan ja jättää aerobiset pois vaikka vaan kuukauden ajaksi ja katsoa tuleeko asiaan korjausta. Sehän ei silti tarkoita, etteikö jotain häikkää silti voisi olla joka heikentää tota rasituksen sietoa jos se on ennen ollut paremmalla tasolla.

Niin juu.. oksentaminen viittaisi toisaalta ruoansulatuskanavan ongelmiin, mutta niitäkinhän treeni ja juoksukin voi kevyesti pahentaa. Närästääkö sua koskaan/usein, edeltääkö oksentamista happamat fiilikset tai polte suussa/kurkussa? Minkätyyppinen ruokavalio sulla on?

Kun kerta olet lääkärisi kanssa tekemisissä, voisit kysäistä jos kokeilisi Nexiumia (katkaisee happojen erityksen) ton treenin keventämisen lisäksi tai jälkeen. Henkilökohtainen mielipiteeni on, että jos kyse olisi refluksista ja/tai ruokatorven ärtymisestä/tulehtumisesta niin Nexiumin tai vastaavan pitäisi auttaa aika nopsaan. Niin en ainakaan itse tekisi varsinkaan aluksi, että ottaisin pelkän Nexiumin ja treenaisin edelleen täysillä.

Yksityisellä on tullut käytyä juu kun kunnallisessa sanoivat etteivät tiiä ja täytyisi odottaa että tila pahenee/muuttuu.

Muita oireita ei oikein tule mieleen, vaikea sanoa milloin päänsärky,ym ovat normaaleja ja milloin ei. Mutta molempia on silloi tällöin kyllä. Talvella sai vetää särkylääkettä päänsärkyyn melkein kyllästymiseen asti- mutta olisiko sekin johtunut vain väsymyksestä ota siitä sitten selvää!

Juuri eilen soitti lääkäri ettei virtsa testeissä tai muissa ollut mitään munuaisten vajaantoimintaan viittaavaa, mutta määräsin oksentelun takia kyllä jonkun happolääkkeen mikä täytyisi käydä hakemassa kunhan ehtisi.
Homeesta sen verran että vanhassa rivitalo asunnossa sitä olisikin voinut vielä olla mutta nyt kumminkin vuos sit olen muuttanutkin uudehkoon kerrostaloon ja oireilu kumminkin jatkuu!

Aloitin kyllä sen arnoldin kultaisen kuusikon ja vedinkin sen 3kk läpi, painonkin sain nostettua 73sta 78:n!
Kolmen kk:n ajalle osui parempia päiviä ja huonoimmat vietiin läpi väkisten. Kahteen viimeiseen kuukauteen en ole tehnyt oikein mitään muuta kun nauttinut kesästä, pari kertaa yrittänyt hidastempoisella lenkillä käydä mutta ne ovat päättyneet oksentamiseen vaikkei edes tuntunut jaloissa tai muualla kropassa raskaalta tai väsyneeltä!

Eikä tauti paha ole sinänsä ei, elää pystyy ja töissä käymään, alkaa vaan henkisesti rassaa kun salillakin on vaikea mitään ohjelmaa toteuttaa kun pystyy käymään/ei jaksa/pystyy/ei jaksa vaiheet pomppii koko ajan edes takaisin. Itse en ole sitä urheiluun/rasitukseen rinnastanut,voi toki olla mahdollista mutta nytten viimeiset 2kk olen tosiaan ottanut arskaa vapaa ajat ja ollut töissä huonekalu kauppiaana mikä ei myöskään raskasta/stressaavaa työtä ole ei!

ihan samanlaista oireilua ollut itsellä.alkoi maaliskuun alussa,ei siis mitään muuta oiretta kuin pientä lämpöä,about 37-37.5...normaalilämpö mulla vähän yli 36astetta.lämpö nousi aina loppuiltapäivästä,aamuisin oli ihan suht normaali olo,todella kovaa väsymystä vaan ja nivel-sekä lihassärkyä.välillä oli päiviä ettei lämpö ole ollut,mutta aika harvassa.tänä aikana multa otettu verikokeet moneen kertaan(kaikki ok) sekä virtsanäytteet jotka nekin ok.
Tätä jatkui aina tonne kesäkuuhun asti jolloin keuhkoputki tuli tosi kipeäksi(oli sekin oireillu jo jonkin aikaa,ei varsinaista yskää,keuhkokipua vaan).lääkäri kuunteli keuhkot ja jotain rohinaa kuului->antibioottikuuri.kuuri varsinaisesti ei juuri auttanut mutta hävisi itsestään ja nyt ollut muutaman viikon lämpö poissa ja olo muutenkin parempi,mutta jonain päivinä edelleen todella kovaa väsymystä ja tuntuu ettei olo ole ihan terve....otettiin tossa välissä jo keuhkokuvat ja sydänfilmitkin,jotka nekin kaikki ok.
Itsekin olen miettinyt tuota homeallergian mahdollisuutta,oireet kyllä sopisi ja nyt kun on pidetty ikkunoita auki kämpässä yötä päivää niin olokin ollut terveempi,tai ainakin luulen sen johtuvan siitä...

Lääkäri ei oikein aiankaan mun tapauksessa tota hometta sulata kun nyt asun jo eri paikassa vakituisesti+ kesät oon mökillä suurinmaksi osaksi ja oireilu jatkuu joka paikassa. Seuraavaksi olisi edessä vatsan tähystys kurkunkautta elleivät nähä happopillerit auta yhtän!

Onko ollut lääkärissä puhetta Mykoplasmasta? Alla muutama linkki, jossa aiheesta juttua. Itsellä tuli kolme kuukautta sitten ensin päivän kestänyt kovempi kuume, jonka jälkeen kuume tippui juuri 37,5 tasolle. Lääkäri epäili suoraan Mykoplasmaa, johon sain antibiootit. Mitään verikokeita ei tehty tai muutenkaan tutkittu. Minulla kuume katosi, mutta palasi pian takaisin ja aiheutti myös sydänlihaksentulehduksen. Tämän jälkeen lämpöily kesti mielestäni useita viikkoja ja vieläkin välillä tuntuu hieman lämpöä olevan.

Kannattaa lukea nuo alla olevat linkit, jos löytyisi samoja oireita. Aika vittumaisen oloinen bakteeri on. Uudessa Urheilulehdessä oli myös juttu pituushyppääjä Elina Torrosta. Oli sairastunut viime vuonna mykoplasman takia ja oli syönyt 8 vk antibioottia, että sai pöpön hengiltä.

http://www.ts.fi/online/kotimaa/112219.html
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1538070
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8650423

Kerro sit Helleeni mikä happolääke on kyseessä. Nyt vaan tsemppiä ja kovaa uskoa siihen, että se auttaa ja sillä selvä. Ei se ainakaan mahdotonta ole. Sun tapauksessa toi home voitaneen sulkea pois, koska homeen oireiden pitäisi lievittyä/kadota parissa päivässä jos vaikka just mökille menet.

Spectriol: täysin samanlaista settiä oon kokenut, poislukien sydänfilmi.

Onko teillä mitään silmäoireita, esim. särkyä, valonarkuutta, runsaasti leijuvia "roskia" näkökentässä tai verestämistä/laajentuneet suonet?

Mykoplasmasta: tää on ihan mutupohjaista, mut tuon erottanee selvästi enemmän flunssamaiset ja vakavammat oireet ja toi mainittu jatkuva yskä..?

Kyllä kuulostaa aika selkeesti ylikunnolta. Itellä kokemusta ihan samanlaisesta. Lähti pois heti kun tajusin lisätä syömistä ja vähentää liikkumista.

Kyllä kuulostaa aika selkeesti ylikunnolta. Itellä kokemusta ihan samanlaisesta. Lähti pois heti kun tajusin lisätä syömistä ja vähentää liikkumista.

Tuota itsekin ajattelin alkuun, mutta tämä Helleenin lause ei kyllä sovi sit enää kuvaan: "Kahteen viimeiseen kuukauteen en ole tehnyt oikein mitään muuta kun nauttinut kesästä, pari kertaa yrittänyt hidastempoisella lenkillä käydä mutta ne ovat päättyneet oksentamiseen". Lie siis kyse muusta / enemmästä kuitenkin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kerro sit Helleeni mikä happolääke on kyseessä. Nyt vaan tsemppiä ja kovaa uskoa siihen, että se auttaa ja sillä selvä. Ei se ainakaan mahdotonta ole. Sun tapauksessa toi home voitaneen sulkea pois, koska homeen oireiden pitäisi lievittyä/kadota parissa päivässä jos vaikka just mökille menet.

Spectriol: täysin samanlaista settiä oon kokenut, poislukien sydänfilmi.

Onko teillä mitään silmäoireita, esim. särkyä, valonarkuutta, runsaasti leijuvia "roskia" näkökentässä tai verestämistä/laajentuneet suonet?

Mykoplasmasta: tää on ihan mutupohjaista, mut tuon erottanee selvästi enemmän flunssamaiset ja vakavammat oireet ja toi mainittu jatkuva yskä..?

ei ole silmäoireita ollut,mun oireet ainoastaan tuota lämpöä,lihas-ja nivelsärkyä ja kovaa väsymystä,riippumatta unen/levon määrästä,sekä keuhko-oireita...en myöskään usko että ollut kyse ylikunnosta,syömiset ym.olleet kunnossa ja pidin tossa välillä 7-10 pvän täyslepoja ja oireet ei silti helpottaneet..outoa olikin että vaikka oli lämpöilyä ym.niin silti treeni kulki ihan hyvin,aina kun salille vaan pääsi.

ei ole silmäoireita ollut,mun oireet ainoastaan tuota lämpöä,lihas-ja nivelsärkyä ja kovaa väsymystä,riippumatta unen/levon määrästä,sekä keuhko-oireita...en myöskään usko että ollut kyse ylikunnosta,syömiset ym.olleet kunnossa ja pidin tossa välillä 7-10 pvän täyslepoja ja oireet ei silti helpottaneet..outoa olikin että vaikka oli lämpöilyä ym.niin silti treeni kulki ihan hyvin,aina kun salille vaan pääsi.

Ok.. kyllä kyllä. Kai noita mahdollisuuksia on miljoonia reumasta alkaen, borrelioosikin on sellainen mihin sopii melkein oire kuin oire, samoin tuohon sun keissiin sarkoidoosi (http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00075).. mut ei kannata alkaa noista huolehtimaan, todennäköisemmin sitä olisi vielä selkeästi sairaampi jos joku näistä mainitsemistani vaivaisi.

P.S. ja offtopic, mulla on siitä hyvä omalääkäri että sen vastaanotolle kun menee niin se ottaa sellaisen hyväntahtoisen virnistyksen tyyliin "mitäs terve mies täällä tekee" niin että viimeistään siinä vaiheessa tuntee jo olonsa täysin terveeksi. Näin kun ei itse ole töissä terveydenhoitosektorilla niin saattaa käsitys terveyden ja sairauden rajasta häilyä kumpaan suuntaan tahansa. Todennäköisesti tietysti siihen suuntaan, että jos olisi sairaalassa töissä, ymmärtäisi että pikkuvaivoista huolimatta on todennäköisesti täysin terve. Kyllähän kaikilta aina jotain löytyy jos oikein kaivellaan, sitähän (medikalisaatiota) moni nykyisin manaa. Tämä siis vain rauhoittaakseni meitä netissä itseämme ja muita diagnosoivia :)

P.P.S. 7-10 päivän lepo ei muuten riitä sitten ylikunnosta toipumiseen alkuunkaan.

Mulla on vähän tällaista myös. Etenkin valoisalla kelillä ulkona silmissä vilisee "roskia". Epäilen itsellä, että tämä liittyy niskajumiin, koska kun työstressit iltaisin helpottaa niin oireetkin helpottaa. Lisäksi on ollut muutenkin vähän työuupumuksen merkkejä, joka ilmeisesti myös aiheuttaa lihasjumeja ja kaikenlaisia ahdistusoireita. Myös näköjuttuja.

Ok.. kyllä kyllä. Kai noita mahdollisuuksia on miljoonia reumasta alkaen, borrelioosikin on sellainen mihin sopii melkein oire kuin oire, samoin tuohon sun keissiin sarkoidoosi (http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00075).. mut ei kannata alkaa noista huolehtimaan, todennäköisemmin sitä olisi vielä selkeästi sairaampi jos joku näistä mainitsemistani vaivaisi.

P.S. ja offtopic, mulla on siitä hyvä omalääkäri että sen vastaanotolle kun menee niin se ottaa sellaisen hyväntahtoisen virnistyksen tyyliin "mitäs terve mies täällä tekee" niin että viimeistään siinä vaiheessa tuntee jo olonsa täysin terveeksi. Näin kun ei itse ole töissä terveydenhoitosektorilla niin saattaa käsitys terveyden ja sairauden rajasta häilyä kumpaan suuntaan tahansa. Todennäköisesti tietysti siihen suuntaan, että jos olisi sairaalassa töissä, ymmärtäisi että pikkuvaivoista huolimatta on todennäköisesti täysin terve. Kyllähän kaikilta aina jotain löytyy jos oikein kaivellaan, sitähän (medikalisaatiota) moni nykyisin manaa. Tämä siis vain rauhoittaakseni meitä netissä itseämme ja muita diagnosoivia :)

P.P.S. 7-10 päivän lepo ei muuten riitä sitten ylikunnosta toipumiseen alkuunkaan.

joo tuskin tässä mistään vakavasta sairaudesta on kyse kun vointikin on nyt viime viikot ollut parempi ja veriarvotkin olleet tosiaan ok koko ajan...kyllähän toi kieltämättä aika lailla stressasi tossa aiemmin kun oli lämpöä jatkuvasti ja huonovointisuutta niin sitä alkoi jo miettimään ties mitä sairauksia itselleen ja siihen päälle kun teki vielä vähän tutkimusta täällä netissä niin avot,johan alkoi sairauksia löytyä...ja tosiaan,kylllähän sitä monilla on paljon pahempiakin vaivoja kuin pientä lämpöä etc.,mutta vaikka totta onkin niin se ei paljon lohduta siinä vaiheessa kun on itsellä huono vointi 4:ttä kuukautta,kyllä se silti vituttaa,heh...
ja tiedän kyllä et toi viikon lepo ei pahaan ylikuntoon vielä auta,mutta siitä ei mun kohdalla ole ollut kyse,tunnistan kyllä ylikunnon merkit itsessäni,sekin kun on tullut koettua...

Niin eihän se menemistä ja tekemistä estä mutta vituttamaan alkaa kun tietää ettei kaikki oo kunnos eikä meinaa jaksaa!
Ylikunnosta ei ole vaaraa, fudiksen lopetin pari vuotta sitten ja salillakin kävin silloin alkuvuodesta sen kolmesti viikossa ku kuusikkoa tein, nyt en ole sitten tenytkään yhtään mitään pariinkaukauteen mutta tämä puhtaasti laiskuudesta!!

Heh, otin itsekin härkää (taas) sarvista ja marssin omalääkärille. Tein ihan paperilapun "oireistosta". Yksittäisten juttujen kanssa olenkin käynyt häntä moikkaamassa mutta kokonaisuudesta ei ole pahemmin ollut juttua. Päätin tehdä jotain, kun huomasin että alkaa paremmassakin silmässä näkö huonontua ja on koko ajan useammin tota valonarkuutta, verestystä ja sellasta. Yleisoireista päällimmäisenä ajoittainen yhtäkkinen valtava väsymys ja pyörrytys, pahoinvointi ja tollanen lämpöily mistä tää ketjukin on. Sit on selkä- ja nivelkipuja mut nehän tietysti todennäköisimmin tulee treenaamisesta.. No ainakin nyt otetaan kunnon setti testejä ja suljetaan pois selkärankareuma, sarkoidoosi ja borrelioosi eli verikoetta, virtsanäytettä, röntgeniä ja silmälääkäri on kans ihan justiinsa.

Mikään yksittäinen oire ei ole sellainen, etteikö sen kanssa pystyis ihan hyvin olemaan ja suurimpaan osaan on täysin tottunut 24/7 (selkäkipua viimeiset 10 vuotta jne) mutta sitten kun on tekemisissä aina energisten, jaksavien ja ns. täysin terveiden ihmisten kanssa niin tulee sellanen olo, että ei oo itse ihan priimakunnossa.

Ei kai se voi olla ihan ok, että itse esim. syön säännöllisesti, riittävästi (paino nousee hipihiljaa) ja "osin monipuolisesti" (tyyliin aamiaisella ruisleipää, marjoja, tuoremehua, muuten kyllä liian tonnikalapainotteisesti), vedän kohtuulliset lisävitamiinit purkista ja nukun lähes täysin häiriöttä 7+ h yössä joka yö, elämäntavat on todella säännölliset jne niin SILTI joutuu esim tämänkin työpäivän ja jokaisen treenipäivän jännittämään, että onkohan hyvä, kohtuullinen vai peräti helvetin huono happi kun aloittelee treenit viiden jälkeen? Yritän tehdä 95% kaikkeni (=en nyt sentään kaikkea uhraa) sen eteen, että kun treenit alkaa, fiilis olisi mahdollisimman virkeä ja kunto hyvä ja siitä huolimatta se voi täysin ilman syytä olla mitä paskin ja väsynein, osa sarjoista failaa siinä missä edellisellä kerralla olisi saattanut äärimmäisen hyvällä energialla puskea vielä monta toistoa lisää raskaimmissakin sarjoissa.. kyllä tollanen pistää vituttamaan ja mietityttämään. Mut katotaan löytyykö mitään.. voi kyse olla ihan pelkästään siitäkin, että allergiaa on montaa sorttia ja meillä on aina ollu lemmikkejä vaikka olen niille allerginen. Näköhäiriöt vanhenemisesta (33 v taulussa nyt) jne.. saa nähdä.

Viimeistään sitten 102-vuotiaana kun pitkän elämän jälkeen potkaisee tyhjää voi laittaa hautakiveen sen kuuluisan lauseen "I told you I was sick!" ;)

Laitetaas päivitystä huvikseen: röntgenit OK, ei selkärankareumaa (=HLA-B27 negatiivinen), borrelian vasta-aineet rajoilla, joten pitää mennä uusimaan näyte kuukauden päästä. Silmälääkärillä kävin, silmänpohjissa tai mykiöissä ei vikaa mut lasit tuli :) +0.75 molemmissa silmissä ja hajataittoa -1.0. Uskomatonta kyllä miten lähinäkö tarkkeni, erottaa paperistakin kuituja (ennen tasaista väriä) ja tärkeimpänä monitorin kuva parani kyllä hulluna ja fonteista tuli mustia ja tarkkarajaisia (ennen NÄKÖJÄÄN hiukan harmaita ja epätarkkoja). Ei ois uskonut kyllä. Laseilta odotan tosi paljon, ainakin toistaiseksi (tän viikon käyttäny) päänsäryt ja enimmät päästä heittämiset on pysyny poissa. Jes!

Back
Ylös Bottom