muuttokuorma

Kaupunki
espoo
hei....
pitäs suorittaa muutto-operaatio tos espoon sisäl niin mistä löytys edullisin muutto firma ,onko kokemuksia??
viimeks oli toi muuttohaukat niminen puulaaki ja muutto suju jouhevasti eikä hintakaan paha ollu.mut muitten kokemuksia kyselen??:dance2:

Perseestähän se tavaroiden roudaaminen on vaikka olisi minkälainen voimailija tahansa. :D Jos ostat muuttofirman palveluja niin kerro mitä maksoi, on itselle ajankohtainen aihe. :)

Kaupunki
espoo
kyllähän niit tavaroit vielä kanniskelis hissiin mut toises pääs perkele ei ole sitäkään, pistän tulemaan hintatiedon,tarjouskyselyjä lähetetty.

rahi

Moderaattori
Mode
Ikä
42
Aina muuttanut itse ja jos ei ole miljoonaa tilillä niin muutan vastekkin.

Muuttaminen on kyllä aikamoista saatananpalvontaa...

Mutta pienellä järjenkäytöllä siitä saa tehtyä vähän siedettävämpää. Ei esim. tarvitse pakata kaikkia cd-levyjä tai lakikirjoja samaan laatikkoon jne jne. Tekee sellaisia sopivan painoisia laatikoita ja frendit auttamaan, tietty jonkinlaista korvausta vastaan (kaljakori).

Paras muuttolaatikko on joku överi-iso kodinkoneen pahvilaatikko, siihen saa kätevästi koko cd-levykokoelman! Toimii jos muuttaja on esim. pienikokoinen nainen joka ei itse osallistu muuttoon/kantamiseen, muuta kun työtä johtamalla.

Kädensijat on myös ihan turhia, eihän niitä ole pesukoneissakaan (MIKSI???).

Ja sitten kannattaa myös pakata muuttolaatikoihin pohjalle 20kg ja 10kg levypainot ja päälle jotain kevyeltä näyttävää. Tästä muuttomiehet saavat hassuja ylläreitä kun nykäiset laatikon selkä kyyryssä lattialta.

"Ai sori, en mä ajatellut".

Taiteilijaystävän muutossa sai kantaa laatikoita joissa oli kiviä. Siis oikeasti kiviä, kaveri keräilee hienoja kiviä ympäri maailman. Ei siinä mitään!

Pahimpia ovat tuollaiset tavarankerääjät, voi luoja sitä romun määrää... Ja mitään ei voi heittää pois. No, ystäviä pitää auttaa.

Kaverit kiitteli edellisessä muutossa sitä, että täysiä laatikoita oli pinottu lähtöasunnossa kattoon asti ja ylimmässä oli jotain kahvakuulia.:D

Ikä
33
Tähän liittyen niin miten sitä ihminen hankkiutuu eroon kaiken ylimääräisestä roinasta? Ois varmaan tässä pian muutto tulossa ja eroon pitäis päästä hiljalleen jostain vanhoista autonrenkaista, parisängystä, pesukoneesta, vitun isosta tietokonepöydästä sun muusta roinasta.

No, itse heitin roskiin mitä pystyi, käyttökelpoiset tavarat (huonekaluja, vanha kuntopyörä, astioita jne) vein kierrätyskeskukseen ja vaatteet UFF:in laatikoihin. Sitten sekalaista elektroniikka myin ja lahjoitin pois.
Otin sellaisen linjan, että jos en ole varma tarvitsenko jotain -> myyntiin/roskiin/kiertoon. Näin pääsin viimein kaikesta vuosien aikana kertyneestä romusta eroon ja uusi kämppä tulee olemaan ainakin hetken suht siisti. Mitään käyttökelpoista en mielelläni heitä roskiin, sama ne on viedä kierrätykseen.

Iso osa jengistä tietty roudaa kylmästi romut johonkin talonyhtiön roskiskatokseen pyörimään, mutta se on aika kusipäistä IMO.

^Sama homma, muutto käynnissä tällähetkellä ja kaiken käyttökelpoisen, ylimääräisen tavaran olen roudannut kierrätyskeskukseen. Sieltä saavat kotinsa vielä telkkaritaso ja sohva, turha noita on rueta myymäänkään itse kun eivät missään kummoisessa kunnossa ole. On tullut kirottua, miten 29 neliön kämppään ja pariin varastoon saakaan mahdutettua paljon turhaa omaisuutta. Alkaa jo helpottaa kun suurimmasta osasta on päässyt eroon ja oikeasti hyödylliset ja tärkeät ovat jäljellä :P Parin kaverin voimin muutetaan, faijan kaverilta pakettiauto lainaan niin saa näppärästi kaiken kuskattua.

Tähän liittyen niin miten sitä ihminen hankkiutuu eroon kaiken ylimääräisestä roinasta? Ois varmaan tässä pian muutto tulossa ja eroon pitäis päästä hiljalleen jostain vanhoista autonrenkaista, parisängystä, pesukoneesta, vitun isosta tietokonepöydästä sun muusta roinasta.
Paikkakuntaa et maininnut, mutta pk-seudulla Sorttiasemat ovat oivallinen paikka päästä rojusta eroon hyvillä mielen. Vituttaa ihmiset jotka dumppaavat rojuja tien varsille, ojiin, ulkoilualueille jne.
http://www.hsy.fi/jatehuolto/palvelut/vastaanotto/sorttiasemat/Sivut/default.aspx

Kaupunki
espoo
tarjoukset saatu ja hinta haarukkaa löytyy kallein tarjous 940+muuttolaatikoiden tuonti ja vienti päälle. sis k-auton ja 3 ukkoo itse asiassa tämä firma oli vuosi sitten muistaakseni edullisimmasta päästä
halvin tuntiveloitteinen on 119e/h auto+3 ukkoo aika arvio 3 +/- 1h.tosin muutama muukin lähelle tota hintaa.ilmeisesti tohon 500-550 e paikkeille menee kokonaisuutena.onneksi en ole maksajana
vaan hoidan ainoastaan muuttajat ystävättärelle.muutettavaa on noin 80 neliöö joka sullotaan 60 neliön kämppään.

rahi

Moderaattori
Mode
Ikä
42
Nyt ois muutto tulevana viikonloppuna, muutetaan ristiin toisen perheen kanssa n. 50m eli enemmän kantamista, vähemmän autolla. Naureskelin mielessäni kuvaa jossa mukana olisi "riittävästi" pakkisporukkaa. Tavarat lentäisi, testosteronia ja herapierut haisisivat =D