GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%

Muutaman kuukauden salikärpänen haussa...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rouskis
  • Aloitettu Aloitettu
Heippa vaan,
tarvitsisin uutta intoa ja ehkä kokonaan uuden näkökulman tähän punttailuun. Kävin viimeksi säännöllisesti salilla ennen joulua ja mulla oli silloin Body for life-tyyppinen ohjelma, jossa tehtiin koko kroppaa aika kovasti ja loppuun asti. Sitä ennen mulla on ollut kolmijakoinen ohjelma.

Sali jäi kun koriskausi alkoi, mutta nyt se on loppu ja haluaisin taas keskittyä lihaskuntoon. Pohja on hyvä mutta into nollissa, häät kuitenkin lähestyvät ja ajattelin saada jotain tuloksia jo ennen syksyä. Ruokavaliota olen muuttanut niin, että vedän illalla vaan protskua ja vihanneksia/hedelmiä, mutta päivällä ihan normaalit ateriat (joo, on mulla siis tavoitteena myös pikkaisen keventyä.)

Siis kolmijakoista saliohjelmaa etsin. Olen tottunut tekemään näin:
1. päivä: rinta+hauis
2. päivä: jalat+alaselkä
3. päivä: olkapäät, ojentajat+hartiat

Innostakaapas mua nyt, siskot!

MÄ oon jakanut seljän kahteen osaan, alaselän (mave, alatalja ja se "selkälaite") jalkojen yhteyteen ja yläselän (ylätalja, soutu) olkapäiden kanssa. Katos kun ei ole ehtinyt käymään enempää kuin 3 krt viikossa salilla. Sakael, millainen sun ohjelma on tällä hetkellä?

Mulla on käytössä hyväksi havaittu nelijakoinen ohjelma. Joka toinen päivä on punttitreeni, joten kiertoaika on 8 päivää. Liikkeet ja treenityyli vaihtelee viikoittain. Näin saan pidettyä mielenkiinnon yllä ja treeni menee paremmin perille.

1. Selkä
2. Rinta, hauis
3. Jalat
4. Olkapäät, ojentajat

Olishan mun pitänyt arvata, että hartiat tarkoittaa yläselkää. Joten no hätä. :)

Tuo Sakaelin mainitsema vaihtelu on minunkin mielestä tärkeää niin kehityksen kuin mielenkiinnon kannalta. Muita tsemppikeinoja treenaamiseen olen itse käyttänyt motivaatio kuvaa ja välitavoitteita. Kun pääsee aina uuteen välitavoitteeseen, niin se antaa taas puhtia treenata seuraavaan varten. Myös treenikaverin otto salille mukaan tai vaikkapa uudet treenivaatteet voisi piristää?

Tsemppiä treeniin!

Juu - tämä on totta! Rautaa on nosteltu täälläkin reilun vuoden päivät ja vasta nyt hokasin että kroppahan tuppaa vastaamaan treeniin huomattavasti paremmin kun vaihtelee liikkeitä vähän fiiliksen mukaan - jos esim. Rintapäivänä tuntuu siltä että tänään vois olla vinopenkki tangolla poikaa niin teepä se.

Ei kannata vääntää vaan niitä samoja liikkeitä varsinkaan jos joskus tuntuu siltä että oma ohjelma ei yhtään nappaa.

Oman kropan kuuntelun oppii kyllä vasta ajan myötä - ihan tunnepitoseksi ei kannata heittäytyä, muuten voi jäädä treenit kokoaan tekemättä.

Kiitos, taisin kaivata just tuota "vaihtele liikkeitä fiilispohjalta"-neuvoa. Ehkä sekin on yksi iso este innostumisessa kun ei millään jaksa kehitellä ohjelmaa eikä varsinkaan noudattaa sitä orjallisesti.
Tässä vaiheessa voisi olla hyvä vain mennä salille ja katella ympärilleen. Kaikenlainen liike ja voimailu antaa varmasti tuloksia, joten enpä ota niin paljon stressiä tuosta ohjelmasta.

Uusi sali odottaa, lähden tänään katsomaan miltä siellä näyttää. Ja hei, on ainakin kaksi hyvää syytä hilautua salille: maksoin kuukausikortin ja siellä on sauna! Kotona on kuppainen amme ja ahdas suihku, pääsee edes 3 kertaa viikossa peseytymään kunnolla. Jostain se on revittävä...

Itselläni ainakin päivinä jolloin ei treenaminen voisi vähempää kiinnostaa auttaa esim. Bodaus ja B&K-lehtien selailu ja tietenkin ne kuvat! Lehdistä saa paljon uusia vinkkejä ja sitä myötä lisäintoa ja näissä lehissähän niitä loistavia kuvia riittää.... :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom