Muualta poimittua

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Amanda70
  • Aloitettu Aloitettu
Eräällä palstalla on ollut keskustelua naisten kuntosaliharjoittelusta. Siellä eräs nimimerkki heittää kovin ponnekasta ja "asiantuntevaa" kommenttia mm. body fitness -kilpailijoista. Laitan vähän otteita mielipiteistä ja haluaisin kuulla teidän mielipiteitänne.

"Nov jälleen kerran. Naisen on todella vaikea kasvattaa lihasta. Nainen lähinnä kiinteytyy salilla eli mahtuu kiloistaan huolimatta pienempään vaatekokoon. Salilla saa tehdä rankkaa treeniä ennenkun kiinteytymistäkään alkaa tapahtua kunnolla. Ne muskeli naiset joita bodauslehdissä näkyy tai salilla syövät muutakin kun kaurapuuroa vaikka eivät sitä myönnäkkään. Joten salitreeni on mitä parhainta liikuntaa kun haluaa mahtua pienempiin vaatteisiin."

Erehdyin tähän kommenttiin sitten vastaamaan, että itselläni lihakset kyllä erottuu hyvinkin ei-intensiivisellä treenaamisella, kun vaan pidän huolen, että syön riittävästi. Siitäkös sitten oikein hermostui ja alkoi tulla lisää tekstiä…..

"Tarkoitan näitä jotka kilpailevat ja lihakset näkyvät selvästi (rumasti) tätähän naiset pelkää. Minulla on kanssa helposti kasvavat lihakset ja syön paljon proteinia silti minulla ei ole bodarin vartaloa. Tämä on ihan asiantuntijoiden kertoma seikka ja olen omin silmin nähnyt,ettei ne isot erottuvat lihakset kasva ilman kiellettyjä aineta. Sama pätee todella bodattuihin miehiin. Ja yleensä naiset tuskailee,että lihakset ei kasva vaikka söisi kuinka oikein ja treenaisi todella paljon ja oikein.
Tunnen muutaman body fitnesiä tosissaan harrastavan jotka tuskailevat tämän asian kanssa koska eivät halua käyttää kiellettyjä aineita. Lihakset on toki treenatun näköiset,mutta eivät riitä body fitnesissä palkinnoille.

Olen käynyt monella eri salilla myös todellisilla bodaus -saleilla ja kyllä siellä naiset vääntää isoilla paioilla ja tosissaan ja silti tuskailevat "pieniä"lihaksiaan.

Myös Eija Holmala on sanonut,että naiset pelkäävät turhaan isoja painoja koska naisen lias ei kasva helposti."

Että tällaista. En lähtenyt korjaamaan mielipiteen heittäjän kirjoitusvirheitä.

Voit vastata sinne, että Suomessa body fitness ja fitness ovat ADT:n alaisia lajeja ja kisaajia testataan niin treeni- kuin kisakaudellakin säännöllisesti. Suomessa voi aivan 100% varmuudella voittaa SM-kisat käyttämättä ikinä mitään kiellettyjä aineita. Jos kovia treenivuosia alkaa olla takana 8-10, on lihas aivan eri näköistä kuin pari vuotta treenanneilla. Uskoisin, että vain harva muutaman vuoden treenannut voi yltää SM-mitalisijoille.

Body fitness ja fitness on paljon muustakin kiinni kuin lihasmassan määrästä. Tiukkuudella on suuri merkitys, samoin lavaesiintymisellä, lavasäteilyllä, asuilla jne. Jos nämä kirjoittajan ystävät haaveilevat korkeammista sijoituksista, kannattaa ensin tsekata onko treeniohjelma ja ruokavalio kunnossa, sen jälkeen panostaa noihin tämän kappaleen alussa mainitsemiini asioihin - jos sittenkään sijoitukset eivät nouse, ehkä voi miettiä onko tämä sittenkään heidän lajinsa. :)

Ei kaikista ole aitajuoksijaksi, show-tanssijaksi, fitness-kilpailijaksi... pitää ymmärtää omat heikkoutensa ja vahvuutensa ja valita kilpalaji sen mukaan! Mutta ei omat huonot sijoitukset anna oikeutta sille, että Suomen kovimpia nimiä fitness- ja bf-lavoilla aletaan mustamaalaamaan doping-aineiden käyttäjiksi.

Amanda, olisin kiitollinen jos lainaisit tämän viestin mun omalla nimelläni/nickilläni sinne palstalle. Jos kirjoittaja haluaa lisää infoa asiasta, minulle voi mailata osoitteeseen faidra@fitnessflow.org.

En tykkää siitä, että asioita vääristellään omien sekavien uskomusten perusteella. :curs:

Voit vastata sinne, että Suomessa body fitness ja fitness ovat ADT:n alaisia lajeja ja kisaajia testataan niin treeni- kuin kisakaudellakin säännöllisesti. Suomessa voi aivan 100% varmuudella voittaa SM-kisat käyttämättä ikinä mitään kiellettyjä aineita. Jos kovia treenivuosia alkaa olla takana 8-10, on lihas aivan eri näköistä kuin pari vuotta treenanneilla. Uskoisin, että vain harva muutaman vuoden treenannut voi yltää SM-mitalisijoille.

Body fitness ja fitness on paljon muustakin kiinni kuin lihasmassan määrästä. Tiukkuudella on suuri merkitys, samoin lavaesiintymisellä, lavasäteilyllä, asuilla jne. Jos nämä kirjoittajan ystävät haaveilevat korkeammista sijoituksista, kannattaa ensin tsekata onko treeniohjelma ja ruokavalio kunnossa, sen jälkeen panostaa noihin tämän kappaleen alussa mainitsemiini asioihin - jos sittenkään sijoitukset eivät nouse, ehkä voi miettiä onko tämä sittenkään heidän lajinsa. :)

Ei kaikista ole aitajuoksijaksi, show-tanssijaksi, fitness-kilpailijaksi... pitää ymmärtää omat heikkoutensa ja vahvuutensa ja valita kilpalaji sen mukaan! Mutta ei omat huonot sijoitukset anna oikeutta sille, että Suomen kovimpia nimiä fitness- ja bf-lavoilla aletaan mustamaalaamaan doping-aineiden käyttäjiksi.

Amanda, olisin kiitollinen jos lainaisit tämän viestin mun omalla nimelläni/nickilläni sinne palstalle. Jos kirjoittaja haluaa lisää infoa asiasta, minulle voi mailata osoitteeseen faidra@fitnessflow.org.

En tykkää siitä, että asioita vääristellään omien sekavien uskomusten perusteella. :curs:

Apua, mun eka vastaus katosi jonnekin.

Niin, kiitos Faidra vastauksestasi ja laitan hyvin mielelläni viestisi ko. palstalle. Mua todella on jo pitkään harmittanut ko. henkilön mielipiteet naisten kuntosalitreenauksesta ja näistä hänen uskomuksistaan nimenomaan kilpailijoita kohtaan. Yleensä en jaksa laittaa pahemmin painoarvoa tällaisiin, mutta kun se toistuu ja toistuu aina vaan uudelleen. Olen seurannut sinun ja muutaman muun kilpailevan naisen blogeja jo pidempään hyvin aktiivisesti ja tiedän, kuinka paljon teette töitä saavuttaaksenne kisakunnon.

:hyper: Aikas naurattavat mielipiteet kyseisellä kirjottajalla. No, onhan täällä maailmassa tilaa mielipiteille, mutta.. Kyllä toi vähän suututtaakin. Itse ainankin treenaan puhtailla ja lihasta on jonkun verran enemmän kuin salin lähentäjä-loitontaja-stepperi tytöillä. Eniten ärsyttää se, että heti leimataan kovaa treenaavat douppaajiksi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom