mustavalko-smile

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jalat
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
45
IMG_1429-01_mv.jpg

Hyvä kuva ja magee malli! Mustavalkoisuus toimii mun mielestä lähikuviin parhaiten.

Ai että kun oppis ite vielä ottamaan tommosia potretteja.. Noo, harjoitus tekee mestarin:rolleyes:

Ehdottomasti hyvä kuva! Kauniin mallin vaaleat hiukset ja tumma vaate tekevät kivan kontrastin. Ei toimisi väreissä yhtä hyvin.

Jos jotain kehittämiskohdetta pitäisi sanoa, niin taustan epätasaisuus hieman häiritsi muuten rauhallisessa kuvassa.

Kiva kuva kyllä. Voisihan tuota tosin vielä vähän tiukemminkin rajata, taustan rojut ja iso musta alue eivät hirveämmin lisäarvoa tuo kuitenkaan.

Niin näyttää. Korjataan nyt kommenttia; Voisihan tuota tosin vielä vähän tiukemminkin rajata, taustan rojut ja suurta pinta-alaa hallitseva (villa)paita eivät tuo muotokuvaan hirveämmin lisäarvoa.

Onko tota kuvaa muuten fiksattu eilisestä? Jotenkin muistelen että se oli toisenlainen.

Kuvaa ei ole fiksailtu mitenkään sen jälkeen kun sen tänne laitoin.
Eikö olekin jännää, miten kuva tuntuu muuttuvan kun sitä katsoo toisena päivänä. Olen huomannut monta kertaa efektin kun olen jotain kuvaa säätänyt kuntoon. Seuraavana päivänä kun katsoo, löytäisi taas jotain säädettävää.

Erinomainen kuva, vaikken kuvaamisesta mitään ymmäräkään :rolleyes:
Rauhallinen ja levollinen jollain tapaa kuitenkin, tuommoinen toimisi esim. tauluna kovin hienosti. Ainoana tietysti se tausta, mutta not that big a deal. Mallille ja kuvaajalle kehut!

Piti kattoo uudestaan tuo kuva töissä ja kuvan "musta-alue" on todellakin musta-alue työpaikan koneelta katsottaessa. Eli näyttäis olevan näytön kalibroinnista kiinni... Muuten näkyy ihan ok, mutta mustassa ei ole mitn sävyjä..

Joo, nyt kun kattelen pöytäkoneella, niin siinä on taas iso musta läntti. Läppärillä erottui kyllä sen villapaidan pintakuvio ihan selkeänä.

Pitää varmaan konffia näytöt ennen kuin alkaa ens kerran kuvia säätelemään.

Kahtokaapas netistä sellanen freewaresofta kun monitor calibration wizard.
Sillä saa aika hyvin säädettyä asetukset kuntoon. Niin putki kuin littunäytöissä.

Koitappa vetää se ohjelma vielä uudelleen läpi...
Itse olen käyttänyt sitä useammassa monitorissa ja joka kerta olen saanut asialliset värit. Tosin kerran jouduin vetämään pari kertaa sen ohjelman kun ekalla kerralla tuli ilmeisesti joku moka.

En silti ihmettele jos jollain halvimmilla tft-näytöillä ei saa sävyjä kohdalleen. Noissa monitoreissa on kuitenkin melkoisesti eroja.

Pari kertaa tuli kyllä tehtyä se testi ja lähestulkoon sama oli lopputulos aina. Samalla jostain syystä myös näytön tarkkuus kärsi kun kuvatkin meni tavallaan semmoseks mössöks. En oikein osaa nyt selittää miten mutta lienee jotain olen tehnyt väärin tossa. Missähän lienee mahtanut mennä vikaan?

Hmm... Hankala sanoa. Itse totesin että siinä vaiheessa kun säädetään niillä liukupalkeilla niiden värineliöiden keskusta vastaamana sitä värineliön ulkoreunan sävyä, kannattaa katsoa silmillä sen verran kieroon, että monitori näyttääsumealta etkä pysty lukemaan. Tällöin jotenkin silmillä saat tasaisemman sävyn siihen koko neliölle ja varmasti säädettyä sen keskustasävyn juuri ulkoreunan väriseksi.

Ja niissä neliösäätökohdissa tosiaan muistaakseni ne kaksi vasemmanpuoleista pitää säätää ensin kohdalleen ja sitten vasta oikean reunan neliöt. Kyllä se ohjeita lukemalla ihan ok pitäisi mennä.

Tosin läppäriä ei taida tuollakaan saada säädettyä. Niissä kun säädöt muuttuu totaalisesti kun 1-2cm näytön kulmaa kääntää.

edit: saattaa olla että se sinisyys/harmaus vain hämää sulla. Kun se monitorin alkuperäisasetus on niin rankan kontrastinen, niin kaikki tuntuu aluksi tuon säädön jälkeen tosi harmahtavalta. Mutta katsoppa silti sen säädön jälkeen vaikka viikko sitä monitoria harmaudesta huolimatta. Näet kuvissa enemmän tekstuureja jne ja kohta ehkä et enää muista koko hommaa että säädit monitoria.
(muista laittaa siinä ohjelmassa se rasti kohtaan jossa kone sitten lataa aina käynnistyksessä ne asetukset näytönohjaimelle.)

..kannattaa katsoa silmillä sen verran kieroon...

Ja niissä neliösäätökohdissa tosiaan muistaak...

Tosin läppäriä ei taida tuollakaan saada säädettyä. Niissä kun säädöt muuttuu totaalisesti kun 1-2cm näytön kulmaa kääntää.

edit: saattaa olla että se sinisyys/harmaus vain hämää sulla. Kun se monitorin alkuperäisasetus on niin rankan kontrastinen, niin kaikki tuntuu aluksi tuon säädön jälkeen tosi harmahtavalta. Mutta katsoppa silti sen säädön jälkeen vaikka viikko sitä monitoria harmaudesta huolimatta. Näet kuvissa enemmän tekstuureja jne ja kohta ehkä et enää muista koko hommaa että säädit monitoria.

Huomasin ittekkin ton että kieroon katsomalla paras.

Ohjeiden mukaan tein.

Ihan normi näyttö eli ei tota läppäri ongelmaa.

Se sinisyys oli niin raju ettei voinut olla todellinen. Kattelin eri sivuilta valokuvia ja oli ihan järkyttävän sinisiä. Siis ihan tosi pilallisen näkösiä joten ei voinut pitää paikkaa vaikka itsekin ensin mietin tuota että ehkä tää ois oikea ja tähän tottuu jos jonkin aikaa pitää.

Omituisinta oli se miten tavallaan hävis informaatiota näistä kuvista. Tällä hetkellä kun vanhat säädöt on niin tuo tässä thredissä oleva kuva on tarkka ja hyvä mutta kun nuo uudet säädöt laittoi niin joistain kohtaa tavallaan hävis informaatio samaan tyyliin kun puhki palamisessa. Tuli semmosta outoa laikkua ja mössöä. Noh mutta täytyy adobe gammaa koklata tässä joku päivä ehkä jo kenties huomenna kun vapaapäivä on.

Onhan tuo aavistuksen tukkoinen alapäästä. Tämän avulla itse säädän tumman pään ja monitorina on takuulla laatukuvaa tuottava Lacien 319.

monitorinkirkkaus.jpg

Ongelma halvoilla näytöillä on se, ettei niiden tummaa päätä saa tummaksi. Mulla on tässä vieressä toinen littu, 250€ hintainen ja se vetää kaikki totaalisesti päin vittua.

Back
Ylös Bottom