Musiikintoisto

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ca$h
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

Ca$h

Rimpula
Huomasin tässä selailessani että kyseistä keskustelua ei ole pakkikselle vielä aloitettu? Tai en ainakaan sitä haulla löytänyt (väärät hakusanat tai jotain)
Tarkoitushan olisi keskustella yleisesti kaikenlaisista musiikintoistolaitteista niin koti- kuin autokäytössä.

Aloitetaan
Tässä olen mietiskellyt jo pitemmän aikaa ja miettinyt mitä haluaisin mahdollisesti saada lakkiaislahjaksi. Huomasin että tarvitsen omaan huoneeseeni parempaa musiikintoistolaitetta, omistan jo eräät vanhat mutta niistä ei lähde mielestäni tarpeeksi ääntä ja lähinnä haluaisin luoda omaan huoneeseeni parempaa elokuvateatterimaista äänentoistoa kovalla bassolla. Huoneeni ei ole hirvittävän iso n. 12-13 neliötä eli mitään överi-isoja kaiuttimia en halua, lisäksi tulevaisuuttakin varten tarvitsen laadukkaat kaiuttimet jotka voin ottaa mukaan muuttaessani omilleni asumaan. Tarvitsisin hieman asiantuntevien apua hyvien kaiutin-vahvistin setin valitsemisessa, suosisin kuitenkin joitan keskikokoisia pylväskaiuttimia erillisten sijaan, hintahaarukka 200-1000€.:rock:
Kaiuttimet tulisivat siis elokuva- ja musiikinkuuntelukäyttöön kotona. Ovatko valmiit kaupoista saatavat kotiteatteripaketit laadukkaita vai hintaraiskattuja yleensä?

Ja jos genelecit sattusit ostamaan ni niiden kanssa ajelee hyvin esim bk electronicsin monolith subilla, irtoo passoo sen verta että naapurissaki tuntuu.

Ja jos genelecit sattusit ostamaan ni niiden kanssa ajelee hyvin esim bk electronicsin monolith subilla, irtoo passoo sen verta että naapurissaki tuntuu.

oisko tässä oulun alueella liikkeitä joista sais kyseisiä laitteita? olisi helpompi käydä utelemassa ja tinkaamassa kunnon äänentoistopaketteja sun muuta ja ei tarvisi myöskään tilata ja odotella että pääsee testaamaan..

Oulussa näyttäs olevan hifistudio missä ois ainaki genelecciä, kuten ois myös jjhifissä. BK:ta ei pikaisella pläräilyllä tullu vastaan Oulun liikkeistä. Jos genelecceihin päädyt, ni iisalmesta niitä saa varmaan halvimmalla koko suomesta. omat 8050a:t sain ~30% alella.

Noi pienemmät Genelecit ovat mun korvaani aika keskiäänipainotteisia, ja soundaa vähän epämiellyttävästi muovisilta.

Mä kävin kuunteleen näitä joku aika sitten: http://www.hifikulma.fi/Dali-IKON-6-MK2

Tosi napakka basso ja erotteleva diskantti. Muutenkin kirkas ja miellyttävä soundi. Sit, jos haluaa säästää ja hieman tinkiä edellisistä, niin Dalin Concept kutonen ajaa asiansa myös. Ne itse asiassa monen mielestä antaa mielikuvan kalliimmista kajareista laajan stereokuvansa vuoksi.

Aloittaja, kun vielä kyseli noista kajarit plus vahvari -paketeista, niin periaatteessa jo hankittaessa pitäs päättää, että onko pääkäyttö musan kuuntelussa vai elokuvien katselussa, koska periaatteessa musan kuunteluun sais olla mieluummin 2-kanavainen vahvari (ja kunnon kaiutinpari) näiden kotiteatterivehkeiden sijaan.

Kunnollisen kaiutinparin ja vahvarin musan kuunteluun, ja vielä sellaisen jota jaksaa kuunnellakin pidempään, saa varmaan noin parilla tonnilla, vaikka saahan näihin menemään rahaa ihan loputtomiin. Minusta siedettävän kotiteatteripaketin leffojen katseluun saa paljon pienemmällä rahalla, enkä näe estettä, miksi kokonaisuutta ei voisi ostaa pakettina. Näistä kotiteatterivehkeistä en tosin tiedä sanoa sen enempää.

Mä vedän takasin tota aikaisempaa kommenttiani noista Geneleceistä. Kuulin meinaan samaa paria, mitä aikaisemminkin, mutta kunnon vahvistimen kautta, ja soundissa ei ollut kyllä hirveästi moitittavaa. Ehkä eniten mieleen jäi todella jykevä basso, mutta kyllä yläpäästäkin löytyi ihan hyvin erottelukykyä. Lieneekö nää kajarit sitten miten herkkiä sille, mitä kautta niitä soittaa.

Kyllä mä edelleen itselleni hankkisin ihan lattiakaiuttimet puisella kopalla, mutta en nyt varsinaisesti pistäisi pahaksenikaan, jos pitäs noilla kaverin Geneleceillä musat kuunnella.

Mä vedän takasin tota aikaisempaa kommenttiani noista Geneleceistä. Kuulin meinaan samaa paria, mitä aikaisemminkin, mutta kunnon vahvistimen kautta, ja soundissa ei ollut kyllä hirveästi moitittavaa. Ehkä eniten mieleen jäi todella jykevä basso, mutta kyllä yläpäästäkin löytyi ihan hyvin erottelukykyä. Lieneekö nää kajarit sitten miten herkkiä sille, mitä kautta niitä soittaa.

Kyllä vain. Ennen soitin 8040 genejäni suoraan tietokoneen paskan äänikortin läpi 3,5mm-XLR -johdolla. Tuntui siltä, ettei puhti vain riittänyt ja basso oli olematon. Nykyään välissä on PreSonus FireStudio Mobile ja ääni on loistava. On myös tärkeetä, että ne takapaneelin kytkimet on säädetty oikein kuuntelutilaa vastaavaksi.

Kyllä vain. Ennen soitin 8040 genejäni suoraan tietokoneen paskan äänikortin läpi 3,5mm-XLR -johdolla. Tuntui siltä, ettei puhti vain riittänyt ja basso oli olematon. Nykyään välissä on PreSonus FireStudio Mobile ja ääni on loistava. On myös tärkeetä, että ne takapaneelin kytkimet on säädetty oikein kuuntelutilaa vastaavaksi.

Soitan läppäriltäni musaa 3,5 mm audiopiuhan välityksellä. Kaittimet on kaksi audio pron addon onee ja yamahan aktiivi subi. Eli parantaisko tollainen firestudio soundia merkittävästi? Olisko mitään halvempaa systeemiä kuin toi firestudio (thomann 270e), kun maksaa suurinpiirtein saman verran kuin kajarit?
edit: Ai se onkin joku äänitys studio kombo. Liikaa kaikkea.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kyllähän ne hyvät audiot on ihan äärettömän tärketä itsellenikin. Olen miettinyt aktiivikaiuttimia, jotka saisi kaverilta kohtuu hinnalla. Merkkiä en enää muista, mutta eräässä saksalaisessa hifi- audiokaupassa niitä oli.

Nykyään on Sonyn 3-tie stereokaiuttimet, 10" aktiivisubi + harman kardonin vahvistin ja kyllä musiikki on erinomaisen kuuloista kyllä näilläkin jo. :)

Tännekin tuli viikko sitten Genelecin 6010A&5040A-kombo koneeseen kiinni. Olin kun moukarilla päähän lyöty kun kuulin eron vanhoihin Logitech Z4-kaiuttimiin. Silti puhutaan että saisi vielä parempaa soundia irti erillisellä DAC:lla. Jotenkin tuntuu turhalta ostokselta, kun ääni on jo näin hyvä. Kone on siis iMacci vm. 2007, enkä kylläkään tiedä kuinka hyvä äänikortti tässä on.

Genelec-omistajat, miten on, oletteko säätänyt kaiuttimia enemmänkin kun noita ON/OFF-nappeja? Leveleihin en ole vielä viitsinyt koskea, kun toimii suoraan boksista niin hyvin.

Soitan läppäriltäni musaa 3,5 mm audiopiuhan välityksellä. Kaittimet on kaksi audio pron addon onee ja yamahan aktiivi subi. Eli parantaisko tollainen firestudio soundia merkittävästi? Olisko mitään halvempaa systeemiä kuin toi firestudio (thomann 270e), kun maksaa suurinpiirtein saman verran kuin kajarit?
edit: Ai se onkin joku äänitys studio kombo. Liikaa kaikkea.

Joo ei sen tarvii noin monimutkanen laite olla, itselle vain tarvetta. Kyllä se ääni vain paranee, jos saat sitä signaalia jotenkin vahvistettua äänikortin lisäks. Ei ne kummosia oo.

Pistin nyt sen DA-konvertterin tulemaan. Beresfordin 7520:n. Seuraavaksi sitten jotkut kivat kuulokkeet. Rahanmenoa ei voi estää! :hyper:

Pistin nyt sen DA-konvertterin tulemaan. Beresfordin 7520:n. Seuraavaksi sitten jotkut kivat kuulokkeet. Rahanmenoa ei voi estää! :hyper:

Oivallinen valinta, tulet varmasti huomaamaan ison eron vs. iMacin äänikortti. Itsellä on 7510 "mod21" upgreidattuna, en ole oikeastaan parempaa DACia edes kaivannut.

Olen vähän sekaisin noista usb-daceista. Verkkokaupassa myyjä selitti ettei usb-dacien äänen tasoihin voi vaikuttaa millään softalla. Itselleni se on aika tärkeää, joten kannataako vaan soittaa musaa koneen integroidulla kortilla?

Olen miettinyt tollasen Nuforcen udac2 hankintaa:
http://www.verkkokauppa.com/fi/product/17677/ctbmc/Nuforce-Icon-uDAC2-USB-DAC-vari-musta

Kenelläkään kokemusta kyseisestä vehkeesta? Paljon kyllä on kehuttu.

Miten sen 7510:n modaaminen tapahtuu? Vaihdetaan sieltä joku tuubi/chippi?

En ole sähköpuolen jamppa tarkemmin mutta myyjän mukaan jotain konkkia oli vaihdettu parempiin ja myös vahvistinosastoa on rukattu paremmaksii. "Mod21" löytyy googlella.

Olen vähän sekaisin noista usb-daceista. Verkkokaupassa myyjä selitti ettei usb-dacien äänen tasoihin voi vaikuttaa millään softalla. Itselleni se on aika tärkeää, joten kannataako vaan soittaa musaa koneen integroidulla kortilla?

Olen miettinyt tollasen Nuforcen udac2 hankintaa:
http://www.verkkokauppa.com/fi/product/17677/ctbmc/Nuforce-Icon-uDAC2-USB-DAC-vari-musta

Kenelläkään kokemusta kyseisestä vehkeesta? Paljon kyllä on kehuttu.
Meinaatko ihan siis äänenvoimakkuutta? Kyllähän se onnistuu; Lyöt koneen päädystä volat sillein sopivasti, että nupista on hyvä säädellä eikä saa väännettyä liian kovalle. Tolla laitteella ei voi mennä pieleen äänenlaadullisesti. Jos haluat enemmän vielä mällätä, niin saman valmistajan HDP on tullut kuultua ainakin ja suosittelen.

Nuforcen omilta sivuilta *klik* löytyi seuraavanlaista:
Note1. The uDAC-2 is designed for consumer playback of digital music. It has not been calibrated for professional recording. At the 9 o'clock volume indicator, there is hardly any signal; further, analog pots do not behave reliably. At normal listening levels, the volume tracking is within 1dB.

...joten päätin pienen harkinnan jälkeen poistaa ton vaihtoehdoistani. Ainoa haastaja Beresfordille oli oikeastaan Maverick Audion Tubemagic, mutta jenkeistä asti olisi pitänyt tilata enkä viitsinyt moiseen ryhtyä. Irccitutun kehut Beresfordia kohtaan myös auttoivat valinnassa. Magictubessa on Volume Bypass-nappula hienosti etupaneelissa, johon osumalla voi kuulemma hienosti tuhota kuulonsa jos on kuulokkeet päässä, joten sekin vaikutti päätökseen..

Suositut

Back
Ylös Bottom