Muljahtelevat lonkat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja SDF
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

SDF

Tossa lonkkien kohalla etupuolella muljahdellu jo muutaman vuoden joku (lonkankoukistaja?) ja menee aina paikalleen esim. silleen että seisoessa laittaa toisen jalan vaikka 30cm eteen ja takajalka suorana kääntää selkää taakse. tarkotan et sellasen liikkeen tekee kun lonkankoukistajan venytyksessä.Tällee oon aina laitellu paikallee ku menee sijoiltaan (monta kertaa päivässä). ei se yleensä oo yhtään sattunu eikä sitä ees välillä tunne millo se ei oo paikallaan jne.

Nyt kuitenki tää oikee lonkka paheni varmaan siitä ku tein ekaa kertaa vatsalihaslaitteella vatsoja (ilmeisesti tulee todella kova rasitus sille alueelle). Siinä se sit meni paikoiltaan ja oli vähän kipee. en muista laitoinko sen paikoilleen vai mitä tein, unohtu koko juttu sen jälkee.

Seuraavan päivän futistreeneis tuns et se ei oo paikallaa ja kipeyty kokoaja enemmä ja enemmä. en saanu sitä siel mitekää paikoillee vaik yritin tehä sitä lonkankoukistajan venytystä, lähinnä sattu sen verra ettei uskaltanu laittaa paikoillee. nyt taas päivä kulunu ja tää muljahtelee entistä pahemmi ja enemmä ja on aika kipee yms. Tietäskö kukaan yhtään et mistä on kyse?

SDF: -Jos nuo kuvailemasi oireet on tosiaan päivittäisiä, niin eiköhän kannattaisi käydä ihan alan ammattilaisen luona ja lähteä selvittämään mistä tuo johtuu ja mitähän sille voisi alkaa tekemään. Näin internaatin kautta kun tuo tutkiminen ja sen kautta ohjaaminen on astetta taikka kahta vaikeampaa.

Lonkista puheen ollen, oon onnistunu jotenki saamaan lonkat jumiin ;( kummassaki lonkassa outo kipu kyykyn ala-asennosta(kipu ei tunnu levossa) lähdettäessä :S kestäny jo pariviikkoa... Oon kyllä skipannu aika huolella venyttelyi + 3viikkoa käytännön pelkkää istumista+salia. Sitä ennen kävelly monia kilometrejä päivittäin. Nyt skippaan tällä viikolla jalat, ja annan niitten levätä. Kait nää parantuu joskus

Meikäläisellä tällä hetkellä ihan sama ongelma vasemmalla puolella. Muljahtelee jatkuvasti lonkankoukistaja sijoiltaan ja joutuu lantiota venkslata että saa takasin paikoilleen.

SDF: -Kävitkö näyttämässä lääkärille tai ratkesiko ongelma jotenkin muuten?

Ja lääkärithän ei noihin luultavastikaan osaa sanoa sit mitään, eli kannattaa mennä mielummin fysioterapeutille tms.

Venyttele lonkankoukistajia, sekä varo vapaa-ajalla kuin salillakin liikkeitä missä se lonkka muljahtelee (lonkan kierrot tai jalan nostamiset yms. muljautteli sitä lonkkaa ainakin minulla) sekä pidä taukoa muutama viikko noista lonkankoukistajia rasittavista liikkeistä esim. vatsalihaskone, vatsat vinolaudalla yms. Mutta tärkein on toi venyttely. Tolla tavalla katos muljahtelut mulla parissa kolmessa viikossa. Voi olla siis että johtu kireistä lonkankoukistajista.

Jees, kiitos vastauksista. Lonkan/lantion seudun lihashuoltoa tullu tehtyä säännöllisesti siitä asti kun rupesin kyykkäilemään kunnolla eli parisen vuotta. Voihan se olla että ei kuitenkaan riittävästi tai tarpeeksi laadukkaasti. Rohkasevaa kuitenkin kuulla että ihan venyttelyllä on saanut ongelman häviämään. Täytyy ottaa kokonaan paussi tota aluetta rasittavista liikkeistä ja panostaa vielä lisää lihashuoltoon seuraavan 2-4vko ajan.

Back
Ylös Bottom