Muita tarjoilijoina työskenteleviä?

Heippa! :)

Kyselisin ihan mielenkiinnosta löytyykö täältä muita tarjoilijana ravintola-alalla työskenteleviä. Lähinnä ihan käytännön takia. Onko syömisen säännöllisyyden aikaansaaminen ollut hankalaa pidemmissä/kiireellisissä vuoroissa?
Itselleni tekee välillä tiukkaa aikatauluttaa hyvin ruokailuja työkiireen väliin. Kuitenkin olen usein onnistunut ihan hyvin, välillä vaan tuntuu että pitäisi olla vielä reippaampi..
Löytyykö vinkkejä tai nokkelia keinoja tähän?

Hei! Tämä tulee nyt vähän myöhään, mutta tosiaan itsekkin toimin tarjoilijana opiskelujen ohessa. Olen monesti tuskaillut saman kysymyksen kanssa ja se ainaisten eväskippojen ja -kuppien kantaminen tuntuu välillä turhauttavalta, koska tauot myöhästyvät/lyhenevät tai parhaassa tapauksessa jäävät välistä kokonaan. Myös ilta/yötyö aiheuttaa oman haittansa säännällisille ruoka-ajoille. Tottakai meillä monella on tuo sama ongelma ja itsestä se on kiinni, mutta silti ei kehtaisi muille kovassa kiireillassa sanoa, että "Hei, mun ois nyt aivan pakko käydä rauhassa syömässä ja sit kolmen tunnin päästä uudelleen?" :D Itse ainakin teen niin, että syön lämpimän ruuan mielellään ennen töihin lähtöä ja nappaan mukaan muutaman iisin ja fiksun välipalan (protskupatsku, pähkinöitä, yms.), jotka on helppo syödä nopeasti. Sitten olen monesti valmistanut jääkaappiin jo valmiiksi aterian, jotta voin sen saman tien napata. Viikolla monesti kuitenkin tuo eväitten kantaminen onnistuu ja kannattaa !:)

Täällä yksi tarjoilija myöskin. Itse kannan päivittäin omat ruokakipot töihin, mutta nyt syksyn saapuessa ja iltojen, varsinkin viikonloppuiltojen vilkastuessa olen huomannut, että kiireessä oma syöminen myöhästyy tai jää kokonaan. Onneksi 'ongelma' on lähinnä vain pe- ja la-illoissa ja meillä töissä kun pätee 'jokainen pitää huolen omista tauoistaan' niin sopivan tilaisuuden tullen olen yleensä saanut syötyä vaikkakin on siitä nautintohetket ja 'glamourit' kaukana kun äkkiä ruoka vaan mikroon ja siinä keittiössä seisten ruoka kohti ääntä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom