Motivaatio kadoksissa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hippa
  • Aloitettu Aloitettu

Hippa

Okkapukku.
VIP
Jotenkin tuntuu salille meno ihan hirvittävän hankalalta. Ei millään jaksaisi mennä. Koko ajan keksii ihmeellisiä verukkeita miksi ei tarvi mennä.

Oisko jotai vinkkejä, että se salikärpänen nyt kesälläkin vipeltäisi mun sisuksissa.

Luulen, että liittyy kesään. On veto veks eikä paljoakaan jaksaisi tehdä mitään.

Vaihda rytmiä mihin olet tottunut. Jos käyt normaalisti illalla niin kesäaikaan kannattaa ehdottomasti treenata aikaisin aamulla. Kesällä on porukkaa muutenkin vähän salilla mutta aamuisin sitäkin vähemmän, saat keskittyä rauhassa. Siinä saa samalla myös päivän kunnolla käyntiin ja on tosi pirteä olo. Samalla vapautat illat kesän nautintoihin. Kesällä kun on valoisaa niin on helpompi nousta jo aikaisin aamulla ja mukava aloittaa päivä liikunnalla. Eikä aamulla ole salillakaan tuskaisen kuuma kun aurinko ei ole kauaa ehtinyt porottamaan. Kesällä tulee helposti muutenkin syötyä jätskiä ja herkkuja enemmän joten salimotivaatio kasvaa ettei läski lisäänny, ainakaan meikäläisen vyötärölle! :D
Koita kehittää jotain kivaa saliohjelmaan mistä tykkäät ja mikä innostaisi normaalia enemmän. Kyllä se siitä kun alun yli pääsee, yritystä vaan. :whip:

Hipsukka:) mooooi

Yksi hyvä motivaattori on tavoitteet. Ota joku alue, jonka tunnet kropastas olevan vähän jäljessä, tehosyyniin. Jaat ohjelman sitten esim. eri tavalla, treeniviikolle.
Suunnittele uusi ohjelma nyt kesälle, jotain vähän erilaista, kun normaalisti.

Tein just uuden ohjelman loppukesälle, tehosyynäys käsille, (teen ne omana päivänä, höystein); on motivaatio hippasen erilainen, kun käydessä pumpissa ja pitkillä sarjoilla.

Mitäs, jos vaihtaisit saliohjelmaasi/treenityyliäsi? Itsehän aion pitää nyt kesällä voimakauden (liikkeellelähtö vain vähän yskähtelee, kun ensin tuli flunssa ja sitten joku vatsavirus, prkl :curs: ). Tai entäpä salin vaihto? Itse olen ainakin huomannut sen, että rutiinien ravistelu aika ajoin pitää motivaatio-ongelmatkin loitolla! :whip:

Tai jos punttaaminen ei kerta kaikkiaan vain maistu, niin kannattaa ehkä pitää viikon totaalitauko salittelusta ja nauttia kesästä lenkkeillen, rullaluistellen yms. - nimittäin meikäläisessä ainakin jo muutaman päivän taukoilun jälkeen herää kyllä sellaiset treenihalut, että oksat pois!!!

EDIT: Rocketilla lienee ajatuksenlukijan kykyjä (ja ääntä - tai ainakin meikäläistä - nopeammat sormet) ;)

Mulla on salimotivaatio turhankin korkeella kun sinne vois mennä vaikka joka päivä mut toi aerobinen on tökkiny ja pahasti.

Parhaiten motivoi kyllä just noi kun laittaa tavotteita ja vaikka kirjottaa ne paperille niin muistaa ne vielä seuraavanakin päivänä :D

Mutta joskus jos motivaatio on ihan hukassa, voi syynä olla liika rasitus ja sillon kai onkin parasta lepäillä. Väkisin ei kannata alkaa vääntään, ku ei kai siitäkään enää niin suurta hyötyä ole...Tai mun mielestä mielenterveys on vähintään yhtä tärkee kun se fyysinenkin :rolleyes:

Minä olen peruslaiska ja saamaton myös. Joskus sali tökkii, ei millään viitsisi eikä jaksaisi. Silloin en yleensä mene. Tai teen "sopimuksen" itseni kanssa, että menen, mutta otan sellaisen ylläpitotreenin enkä revittele liikoja. Tai teen vain kivoja liikkeitä, kokeilen ehkä jotain uutta. Joskus, tai oikeastaan useimmiten, käy sitten niin, että kun menen, treenistä tulee kuitenkin vähintään keskinkertainen. Saattaa olla, että ensimmäisen liikkeen jälkeen tuntuu että tökkii tosi pahasti, ja "annan luvan" itselleni tehdä seuraavat kevyemmin, mutta huomaankin että seuraavat liikkeet menee ihan hyvin ja jaksaa ihan hyvin tehdä. Tai sitten käy niin, että ensimmäiset liikkeet menee vielä hyvin, mutta sitten kesän kuumuus ja jaksamattomuus iskee päälle ja lopputreeni menee vähän kevyemmin, mutta en ota siitä paineita kun alku kuitenkin meni paremmin. Tosi harvoin on sellaisia treenejä että alusta loppuun saakka menisi ihan perseelleen. Silloinkin siihen löytyy yleensä syy, esimerkiksi liian vähän tai liian paljon ruokaa ennen treeniä.

Suositut

Back
Ylös Bottom