Moottoroitu vs. moottoroimaton juoksumatto

Terve kaikille! Harkitsen juoksumaton hankkimista, mutta minulla ei ole mitään kokemuksia niistä halvoista, moottoroimattomista matoista. Haluaisin siis tietää, mihin mahdollisiin vaivoihin sitoudun, jos armahdan kukkaroani ja ostan 150 eurolla sellaisen halvan.
Ilmeisesti siinä pitää itse potkia juoksuvauhti päälle pitämällä käsitangoista kiinni, mutta kai ne kädet voi sitten irrottaa kun vauhti on päällä?
Yleiskysymys: onko moottoroimaton matto kätevä? Onko sillä kivaa juosta? Onko sellaisen hankkiminen jonkinlaista hulluutta?
Olen ihan perusaloittelija ja haluaisin juosta kotona, joten siltä pohjalta asiaa suunnittelen. En tarvitse mitään hienoja virityksiä, jollaisia kalliissa matoissa on. Kunhan perustoiminnot, matka, aika ja vauhti näkyvät.

Kiitoksia tiedoista :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ulkona juokseminen maittaa sen verran harvoin, kun ei oikein ole hyvää ympäristöä siihen täälläpäin missä asustelen.

Olisin todella kiitollinen tiedoista.

olen juossut ainoastaan moottoroidulla matolla. jos irroitat kädet, niin silloinhan tuollaisessa moottoroimattomassa matossa täytyy juosta ylämäkeen koko ajan. muutenhan siinä juoksija rupeaa liikkumaan eteenpäin.

jos irroitat kädet, niin silloinhan tuollaisessa moottoroimattomassa matossa täytyy juosta ylämäkeen koko ajan. muutenhan siinä juoksija rupeaa liikkumaan eteenpäin.

Mielenkiintoista. Valitettavasti en kyllä aivan ymmärtänyt mitä tarkoitat (tyhmä minä).
Mikä se täsmällinen ero on moottorimaton ja ei-moottorimaton välillä ajateltaessa tuota seikkaa, että toisessa on pidettävä kädet tangoissa?
Sen tiedän, että moottorimatossa on juostava liukuvaa hihnaa eli mattoa vastaan. Moottoroimattomassa tuo hihna tulee vastaan vain siten että sen itse laittaa liikkeelle potkimalla, totta?
Minun on todella hankala (mahdotonta vielä) kuvitella tilannetta, jossa kykenisin juoksemaan vain pitämällä jostain kiinni - siksi en ymmärrä asiaa.

Mielenkiintoista. Valitettavasti en kyllä aivan ymmärtänyt mitä tarkoitat (tyhmä minä).
Mikä se täsmällinen ero on moottorimaton ja ei-moottorimaton välillä ajateltaessa tuota seikkaa, että toisessa on pidettävä kädet tangoissa?
Sen tiedän, että moottorimatossa on juostava liukuvaa hihnaa eli mattoa vastaan. Moottoroimattomassa tuo hihna tulee vastaan vain siten että sen itse laittaa liikkeelle potkimalla, totta?
Minun on todella hankala (mahdotonta vielä) kuvitella tilannetta, jossa kykenisin juoksemaan vain pitämällä jostain kiinni - siksi en ymmärrä asiaa.
no siis jos ei ole moottoria, niin silloin se matto pysähtyy, jollet työnnä sitä. ja tämä työntäminen vie sinua eteenpäin suhteessa mattoon ellet työnnä vastaan käsillä tai juokse ylämäkeen.

Vaikka ei nyt itselläni ole ajankohtainen koska rahaa tuollaiseen juuri nyt ole niin kysyn että kuinka paljon tuollaisesta laitteesta lähtee meteliä? Salilla olen tottakai itse juoksumatolla kävellyt mutta miten tuo toimii esim kerrostalo käytössä. Meneekö naapureilta hermot?

Vaikka ei nyt itselläni ole ajankohtainen koska rahaa tuollaiseen juuri nyt ole niin kysyn että kuinka paljon tuollaisesta laitteesta lähtee meteliä? Salilla olen tottakai itse juoksumatolla kävellyt mutta miten tuo toimii esim kerrostalo käytössä. Meneekö naapureilta hermot?
toimii hyvin, eikä mene hermot. itsellä tunturin T85 huippunopeus 22 km/h (T90 mallissa 24km/h). eli halutessaan saa pinkoa aikasta koviakin treenejä. maton saa automaattisesti säätämään joko nopeutta tai juoksukulmaa tai molempia halutun syketason mukaan. T85:ssa on vielä systeemi, joka mittaa juoksijan paikkaa matolla ja kiihdyttää nopeutta, jos juoksija kiihdyttää ja hiljentää, jos juoksija hyytyy, eli juoksunopeuden säätely on automaattista. lisäksi löytyy tietenkin harjoitusprofiilien luominen, kuntotestaus, PC-liitäntä yms.

minulla on moottoroimaton juoksumatto kotona. ei sitä oikein juoksemiseks voi sanoa siinä, taino perkeleen rankkaa ainakin on..en suosittele semmosta kenellekkään, en kyllä moottoroituakaan, ulkona on kivempaa. mut haluatko ostaa semmosen halvalla? ;)

Eikä välttämättä kesälläkään, toinen juttu on se että lähistöllä on 90% asfalttia joka ei jalkojen kannalta ole mikään paras juoksu/kävely alusta, juoksumatoissahan taas yleensä jonkinlainen vaimennus.

Eikä välttämättä kesälläkään, toinen juttu on se että lähistöllä on 90% asfalttia joka ei jalkojen kannalta ole mikään paras juoksu/kävely alusta, juoksumatoissahan taas yleensä jonkinlainen vaimennus.
joo, kyllä välillä täytyy lähteä ihan autolla lenkille, että pääsee juoksemaan kunnon reittejä.

Kyllä tuo moottoroitu on parempi. Itellä kotona tuollainen moottoroimaton(pölyttyneenä kellarissa, saa ostaa pois!), ja sellaista puuroa ja vääntämistä sillä juoksu... Saa olla p*rkeleen moisessa kulmassa se masiina että edes vähän helpottaa.

Onko kellään kokemusta moottoroidusta Reebokin I-Run juoksumatosta? Anttilassa 599€

http://www.netanttila.com/webapp/wc...Id=10006&compartmentId=10045&categoryId=38658

Reebok I-Run -juoksumatolla kävely tai kevyt hölkkä tekee hyvää keholle ja mielelle!

Kohotat yleiskuntoa, parannat hapenottokykyä, vahvistat sekä sydäntä että verisuonia. Kotikuntoilijalle suunniteltu kävely/juoksumatto on varustettu tietokoneella, jonka valmiit 15, 30 ja 45 minuutin treeniohjelmat tekevät harjoittelusta tehokasta, turvallista ja mielekästä. Joustava matto takaa luontevan juoksutuntuman ja vähentää jalkoihin kohdistuvaa rasitusta.

Käsituellinen, tukeva runko ja turvakytkin tekevät harjoittelusta turvallista. Maton nopeuden voit säätää painikkeiden avulla 0,8 - 14 km/h. Saat lisää tehoa harjoitukseen, kun säädät maton kaltevuutta. Selkeänäyttöinen mittari antaa palautetta suorituksestasi.
Juoksumatossa:

sähkömoottori 1,75 hp
juoksualustan koko 40x120 cm
turvanaru pysäyttää maton ongelmatilanteessa, lisäksi turvapainike
taustavalaistussa mittarissa käynnistys-, pysäytys- ja turvapainike sekä nopeudensäätöpainikkeet
mittarin ohjelma: näyttää harjoittelun kokonaisajan ja -matkan, harjoitteluun käytetyn nopeuden sekä sykkeen
telineessä sykkeen mittaavat käsianturit
3 valmista ohjelmaa
maton kaltevuus säädettävissä manuaalisesti kahteen kulmaan
mitat käyttökunnossa: pituus 161 cm, leveys 80 cm ja korkeus 131 cm
mitat kokoontaitettuna: pituus 159 cm, leveys 80 cm ja korkeus 47 cm
käyttäjän paino enintään 120 kg.
2 vuoden takuu

8063356_kuva2.jpg

riittääkö tuo 14km/h? tässä ois 18km/h http://www.sport-tiedje.com/fi/uno/laufband_xtrail20.htm ,kalliimpii ei oikein olis varaa.

ja jos vielä heittäs rahaa niin sais tällasen: ProForm PF500CX juoksumatto http://www.suomenpolkupyoratukku.fi/index.php?main_page=index&cPath=60

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom