Moottoroitu vs. moottoroimaton juoksumatto

Terve kaikille! Harkitsen juoksumaton hankkimista, mutta minulla ei ole mitään kokemuksia niistä halvoista, moottoroimattomista matoista. Haluaisin siis tietää, mihin mahdollisiin vaivoihin sitoudun, jos armahdan kukkaroani ja ostan 150 eurolla sellaisen halvan.
Ilmeisesti siinä pitää itse potkia juoksuvauhti päälle pitämällä käsitangoista kiinni, mutta kai ne kädet voi sitten irrottaa kun vauhti on päällä?
Yleiskysymys: onko moottoroimaton matto kätevä? Onko sillä kivaa juosta? Onko sellaisen hankkiminen jonkinlaista hulluutta?
Olen ihan perusaloittelija ja haluaisin juosta kotona, joten siltä pohjalta asiaa suunnittelen. En tarvitse mitään hienoja virityksiä, jollaisia kalliissa matoissa on. Kunhan perustoiminnot, matka, aika ja vauhti näkyvät.

Kiitoksia tiedoista :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ulkona juokseminen maittaa sen verran harvoin, kun ei oikein ole hyvää ympäristöä siihen täälläpäin missä asustelen.

Olisin todella kiitollinen tiedoista.

olen juossut ainoastaan moottoroidulla matolla. jos irroitat kädet, niin silloinhan tuollaisessa moottoroimattomassa matossa täytyy juosta ylämäkeen koko ajan. muutenhan siinä juoksija rupeaa liikkumaan eteenpäin.

jos irroitat kädet, niin silloinhan tuollaisessa moottoroimattomassa matossa täytyy juosta ylämäkeen koko ajan. muutenhan siinä juoksija rupeaa liikkumaan eteenpäin.

Mielenkiintoista. Valitettavasti en kyllä aivan ymmärtänyt mitä tarkoitat (tyhmä minä).
Mikä se täsmällinen ero on moottorimaton ja ei-moottorimaton välillä ajateltaessa tuota seikkaa, että toisessa on pidettävä kädet tangoissa?
Sen tiedän, että moottorimatossa on juostava liukuvaa hihnaa eli mattoa vastaan. Moottoroimattomassa tuo hihna tulee vastaan vain siten että sen itse laittaa liikkeelle potkimalla, totta?
Minun on todella hankala (mahdotonta vielä) kuvitella tilannetta, jossa kykenisin juoksemaan vain pitämällä jostain kiinni - siksi en ymmärrä asiaa.