MM-kisat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raven
  • Aloitettu Aloitettu
neutraali sanoi:
evilä ei ainakaan mitallia saa, jännittää liikaa niin kaatuu siihen sekin homma. toivottavasti oon kuitenkin väärässä .

Neutraali on kyllä suomalaisurheilijoiden suhteen ihan peruspositiivinen kaveri ;)

Evilä on kuitenki aika tampun tehny jo, SE isojen kisojen karsintaan on kova juttu. Nyt vaan vähä pitemmälle kisassa, 8 parhaan joukkoon on jo hyvä suoritus!

Pituushyppy on vähän kummallinen laji. Ensin joku pomppaa sellaisen hypyn, johon kukaan ei pääse lähellekään pitkään aikaan. Sitten tulee yksi heppu joka dominoi vuosia aivan täydellisesti ja toinen heppu joka sitten rikkoo ME:n. Ja tämän jälkeen taas kukaan ei pääse lähellekään 890 lukemia. Eli kolme miestä on täysin ylitse muiden lajin historiassa. Ja tänäkään vuonna kukaan ei pääse lähellekään sitä tulosta, jonka tämä yksi pomppasi melkein 40 vuotta sitten.

ULALAAAAAAA. Jeremy Warinen alitti ensimmäisenä VALKOISENA miehenä 44 sekuntia. Valkoiset miehet otti kaksoisvoiton!!!

Koko kisoista olin paikalla yhtenä iltana, ja se sattui olemaan tämä hetki, jonka tulen muistamaan vielä seuraavassa elämässäni.

(en ole rasisti :D)

PS: meni vähän överkisi tää viesti, mutta menköön

quiz sanoi:
Pituushyppy on vähän kummallinen laji. Ensin joku pomppaa sellaisen hypyn, johon kukaan ei pääse lähellekään pitkään aikaan. Sitten tulee yksi heppu joka dominoi vuosia aivan täydellisesti ja toinen heppu joka sitten rikkoo ME:n. Ja tämän jälkeen taas kukaan ei pääse lähellekään 890 lukemia. Eli kolme miestä on täysin ylitse muiden lajin historiassa. Ja tänäkään vuonna kukaan ei pääse lähellekään sitä tulosta, jonka tämä yksi pomppasi melkein 40 vuotta sitten.

Korkeushypyssä ja seipäässä on havaittavissa vähän samoja piirteitä (Bubkan 614 cm??? on aika hurja tänä päivänä ja Sotomayorin 245 cm).

Mun mielestä mm-kisat on menneet kohtalaisen hyvin suomalaisilta vaikka mitalia ei vielä ole tullutkaan. Median ja kansan odotukset liitelee välillä jossain ihme sfääreissä. Toki menestystä ja mitaleja saa odottaa ja toivoa, mut ei niitä pidä koskaan pitää varmoina! Urheilijalla pitää ollakin kovia tavotteita ja ne pitää uskaltaa sanoa ääneenkin, mut ei se sitä tarkoita, et ne aina saavutettais. Sitä paitsi Suomessa on yleisurheilussa menossa tietynlainen murrosvaihe. Samanlainen oli muuten Ruotsissa vuonna -95 ja missä silloin olikaan arvokisat. Toivottavasti täällä osataan hyödyntää kotikisojen tuoma noste. Urheilijat on ainakin nauttineet tunnelmasta ja se varmasti potkii eteenpäin.

Heittolajien voittajat on muuten olleet kaikki aika kokeneita kettuja. Miesten kuulassa Nelson, moukarissa Tikhon ja Kuzenkova, kiekossa Alekna ja Dietzsch ja miesten keihäässä Värnik. Olosuhteet on olleet aika hankalat ja varmaan kokemuksesta on ollut etua. Enpä tiedä pettikö Terolta niinkään pää vaan ennemminkin tekniikka. Tuuli oli tosi hankala ja pyöri aika pahasti. Päätä nyt siinä sitten otatko myötä- vai vastatuuli keihään ja heitätkö matalalle vai korkealle ja minkälaiseen asentoon.

Olin stadikalla keskiviikon ja torstain ja täytyy vaan ihmetellä, et torstaina oli tosiaan selvästi parempi tunnelma. Tais siinä keihäsfinaalissa hermot pettää enemmän kannustajilta kuin urheilijoilta... :hyper:

Haha, mitäs sanoo epäilijät nyt! Mitali napsahti, ei mahda mitää :D
Okei, olin yksi niistä jotka ei ikinä uskonu et Evilä olis voinu saada mitalin, mut so not, hieno homma :thumbs:

Hyvä Evilä, MAHTAVAA :rock: :worship: :kippis1: Tais Tommin se tavote täyttyä näissä kisoissa, että kisan jälkeen muut kyselee, kuka toi pitkätukka on?

Back
Ylös Bottom