MM-kisat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raven
  • Aloitettu Aloitettu
BettyBlu sanoi:
Systeemejä täytyisi muuttaa niin, että useammat lapset löytäisivät yleisurheilun pariin. Tämä seura systeemi ei aina ole niin tasainen. Itse lajia harrastaneena sanoisin että seuroissa oli niin huono ilmapiiri, että ei sinne mennyt enää kun pystyi itse asiasta päättämään.

Voisitko kertoa tarkemmin? Onko valmennus huonoa? Saako joku enemmän valmennusta kuin joku toinen? Joutuuko urheiluseuroissa kilpailemaan liikaa muita urheilijoita vastaan että pääsee paremmille harjoitusleireille ja valmennukseen? Kerro! :eek:

BettyBlu sanoi:
Kisat ovat olleet huonot ja Pitkämäki teki huonon suorituksen.

Korjattu :)

Ehkä kuitenkin kokemattomuuden piikkiin menee. Harmi, että ne oppirahat pitää aina maksaa.

Hauska juttu eilisissä nelosen uutisissa: Pitkämäki joi pelkkää keltaista jaffaa pääministerin kekkereissä. Jostain syystä ei kakku ja muu kiinteä ruoka maistunut. Oiskohan siinä jätkässä sittenkin aavistus Rätyä :D

BettyBlu sanoi:
Itse lajia harrastaneena sanoisin että seuroissa oli niin huono ilmapiiri, että ei sinne mennyt enää kun pystyi itse asiasta päättämään.

Sama täällä. Itse lopetin yleisurheilun, koska seura suosi tiettyjä henkilöitä ja muut jätettiin oman onnensa nojaan. Lisäks pakotettiin osallistumaan lajeihin, joissa ei itse pärjää tai ei tykännyt, ja perusteluna oli se, että seura saa pisteitä osallistujista!!! Paljon pientä nappulaa kiinnostaa seuran vertailupisteet... Kokemusta on myös toisesta urheiluseurasta, jossa viihdyin ja kaipaankin niitä aikoja, mutta muutin kyseisestä kaupungista pois aikoja sitten niin se jäi.
Tunnen myös monia muita, jotka on vastaavista syistä yu:n lopettanut. Osa hyvinkin lahjakkaita ollut nuorena. Onneks nykyisessä kaupungissa yleisurheiluun on panostettu nyt kunnolla ja junnuja kerätään kouluilta asti kokeilemaan lajia ja harjotuksissa pyöriikin hitosti nappuloita. Teini-ikäset on kyllä jo tosi vähissä...

Musta vaan tuntuu, et Suomessa moni lopettaa urheilun siinä vaiheessa, kun pitää valita opiskelu/työ/urheilu. Suomessa urheilu ei tosiaan ole taloudellisesti kannatavaa ja pisimpään jatkaa yleensä ne, joiden porukoilla on varaa maksaa.

Taitaa Ruotsi taas ottaa yhen mitalin lisää ja viel todennäkösest kullan on toi Stefan Holm sen verran vakuuttava korkeuden karsinnassa.

Minä Itse sanoi:
Näyttääkö muuten muittenkin mielestä siltä et noi pikajuoksija alkaa hiljentää jo ennen maaliviivaa? Ite vaan ajattelen et se vaan näyttää siltä mut jotenkin vaan tuntuu et ne lopettais liian aikaisin :o
mustakin näytti siltä kuin että jätkät ois gatlinin takana tullu maaliin puolitehoilla...

Evilä uus suomen ennätys 818. LOISTAVAA

Hohhhoijaa. Tommi Evilälle suomenennätys 818. ja suoraan finaaliin ensimmäisellään. Evilällä mitalliin mahdollisuudet. Ja mikaellakin finaaliin yli 61.

Tommi Tommi minkä teit!!!

Ingbergia yhtään vähättelemättä!

Hienoa Evilä :thumbs: Siinä on ainakin urheilija joka lähtee tekemään tulosta eikä turhia häpeile itseään. Enemmän tollasta asennetta Suomen joukkueeseen! On aika lopettaa "Teen oman suorituksen ja katotaan mihin se riittää" :jahas:

heh. Hienoa että hyppäsi SE:n mutta nyt kaikki suomalaiset idiootit minut mukaan lukien odotetaan mitalia ja niinpä "Evilällä kauhiat paineet , ainoa mitalitoivo" munii finaalissa, luultavasti. No jos hän kestäisi ne paineet mitä Pitkämäki ei kestänyt.
Ingberg on aina ollut kova kilpailemaan, hienoa että pääsi jopa finaaliin.

Evilä ja Ingberg :worship:

Näkisin, että näillä kahdella on asenne hyvinkin kohdallaan ja se näkyy myös suorituksissa. Äskeinen Evilän haastattelu oli hyvä esimerkki kaverin rennosta ja leppoisasta asenteesta, vaikka suorituksissa on kuitenkin kaikki pelissä.

Evilä on kovassa kunnossa, mutta ihailen hänen asennettaan.

Evilällä tuntus olevan aidosti kova itseluottamus. Just tollasia tarttettas Suomessa. 90% Suomalaisista on vellihousuja. Se on varmaan joku kansallinen ominaisuus.

On kyllä kova taso miesten pituudessa tänään, ilo katsoa noita hyppyjä kun porukka vetää tosi kovia tuloksia:rock:
Ja Evilällä on tosiaankin asenne kunnossa: rento äijä ja itseluottamus korkealla!

Pertti 123 sanoi:
Evilä on kovassa kunnossa, mutta ihailen hänen asennettaan.

Evilällä tuntus olevan aidosti kova itseluottamus. Just tollasia tarttettas Suomessa. 90% Suomalaisista on vellihousuja. Se on varmaan joku kansallinen ominaisuus.

Juuri näin. Täysin oikea asenne tuohon hommaan. Turha mennä MM-kisoihin asti selittämään ja valittamaan niinkuin niin monet muut valitettavasti tekee. Toivotaan menestystä finaalissa.

Alarik sanoi:
Löytyy nuista muistakin hyppääjistä näköjään 8,20:n ylittäjiä, Evilä ei välttämättä saa sitä mitalia. Mutta hypettäkää vaan, toistuupahan ns. Pitkämäki-ilmiö.
Eli jos Evilä ei saa mitalia, se johtuu kannustuksesta? Sinähän se positiivinen veijari olet.

Back
Ylös Bottom