MM-kisat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raven
  • Aloitettu Aloitettu
No eipä ollu yllättävä miesten 200 metriä. Gatlin on kyl kovas kunnos siitä ei pääse mihinkää aika olis menny alle 20 sekunnin jos ei olis hölläny lopus.

Näyttääkö muuten muittenkin mielestä siltä et noi pikajuoksija alkaa hiljentää jo ennen maaliviivaa? Ite vaan ajattelen et se vaan näyttää siltä mut jotenkin vaan tuntuu et ne lopettais liian aikaisin :o

Miten helvetissä voi olla noin surkea seiväs kisa? oliko keli ihan paska vai mitä ihmettä, en nimittäin nähnyt kisaa kun olin katsomassa uefa cupin toista kierrosta:D

Ja kyllä, noi deividit voi tunkea rectumiin..

Monta kertaa on tullut mietittyä missä se suomalainen sisu on vai onko edes missään. Aina vaan tulee mieleen Studio Julmahuvin pihoilla huuteleva känninen äijä.

Mikaela Imberg sanoi hyvin haastattelussa: Suuri syy ruotsalaisten onnistumiseen on hyvä ryhmähenki, siellä kaikki kannustaa toisiaan eikä kukaan pelkää epäonnistumista. Suomalaisten paineet on taas niin kovat (niin urheilijoiden kuin katsojien), että porukka on paskat housuissa kentällä.

Äsken tuossa haastattelussa Mikaela Ingberg mainitsi asian, joka on myös minun mielestäni ongelmana suomalaisilla (yleis)urheilijoilla. Eli kyseessä on tämä liika yrittäminen ja epäonnistumisen pelkääminen. Muistaakseni tästä oli puhetta myös keväällä jäkiksen mm-kisojen yhteydessä. Pitkämäenkin viimeisissä heitoissa tuo väkisin yrittäminen paistoi selkeästi läpi ja kaikki rentous oli poissa.

Minä Itse sanoi:
Näyttääkö muuten muittenkin mielestä siltä et noi pikajuoksija alkaa hiljentää jo ennen maaliviivaa? Ite vaan ajattelen et se vaan näyttää siltä mut jotenkin vaan tuntuu et ne lopettais liian aikaisin :o
Itse ihmettelen, että miksi eivät dyykkaa silleen kuin joku pesispelaaja.

Suomea moittiville mietittävää: sellainen yleisurheilun suurvalta kuin Iso-Britannia ei ole saanut kisoista vielä yhtään mitalia. Itse asiassa heidän paras sijoituksensa on huonompi kuin Suomen (Sutherton 5. 7-ottelussa)! Maa on tottunut huomattavasti eri luokan mitalisaaliiseen kuin Suomi. Valtakunnan media BBC ei kuitenkaan kaada sontaa niskaan, tässä asiallinen analyysi: http://news.bbc.co.uk/sport1/hi/athletics/4745621.stm.

Marisijat voivat hävetä olemassaoloaan.

Minä Itse sanoi:

Jos ne ajatteli ettei tässä säässä kuitenkaan mitään ennätyksiä juosta, niin juoksee vaan sen verran että pääsee ennen kaveria maaliin?

Miesten seiväshypyn mestaruuden voitto tuli tuloksella 580. Tuota huonommalla tuloksella (570) on voitettu viimeksi vuonna 1983. Vuoden 1983 jälkeen voittokorkeus on pyörinyt 585-605 välillä. Kyllä Sergei Bubkan ennätys tulee pitämään ja pitkään!

Itse seiväskisassa ei kyllä ollut mitään vikaa näin paikan päällä katsoneena, tulostasosta voi sitten olla montaa mieltä. Eilen oli taatusti paras tunnelma koko kisoissa ja hollantilaisen tuuripompotus 550:stä ja myöhempi voitto tekivät kilpailusta todella hienon.

Pitkämäestä voisin vielä sanoa sen verran, että ei kyllä näyttänyt naama kovin iloiselta kun oli heittoon lähdössä. Ja luonnollisesti suuri osa yleisurheilun "kannattajista" lähti sillä sekunnilla pois stadionilta kun jätkän viimeinen heitto laskeutui. Jopa koko Suomen urheilujohto katosi sillä sekunnilla vip-tiloihinsa. Mielestäni täysin käsittämätöntä toimintaa, etenkin johdon toimesta. Jumalauta, annetaan nyt jätkälle tukea silloinkin kun menee huonosti eikä aina hyvänä päivänä moikkailla. Perkele. :curs:

Yleisesti voin neljä päivää paikalla nujunneena sanoa, että mielestäni tunnelma on ollut jokaisena päivänä hyvä, eilen jopa loistava, selkeästi parempi kuin kiristyneessä keihäsillassa. Sää nyt luonnollisesti jonkin verran on latistanut mieltä aina välillä, mutta parina viimeisenä päivänä oli jo varustus sitä luokkaa, että eilenkin hikoilin sadeteltassani t-paita päällä.

Suomalaisten menestyksestä nyt ei realistisesti voi edes odottaa kovin mahtavaa. Täällä doping-kontrolli todella toimii, joukkueen nuoret jäsenet esim. O-P ja Ojaniemi on testattu lukuisia kertoja tänä vuonna. Voi vaan miettiä montakohan kertaa kansainvälinen testiryhmä on halunnut vierailla vaikkapa Valko-Venäjällä ja millä puuroilla se niitten leka lentää. 10-ottelussa Eetu Hämäläisen isän valmennettavat jäivät jostain syystä molemmat ottelussa sataselle, toinen juoksi sentään puolet matkasta, Karpov varasti kahdesti peräkkäin. Aika hassua 10-ottelussa, jossa muutaman sadasosan muutos satasella ei paljoa pisteissä tee. No, varastihan se Jürgen Hingsen joskus ottelussa kolmesti peräkkäin...

Tänään sitten hypätään naisten seiväs finaali. Mitä luulette, tekeekö Isinbayeva uuden ME:n? Itse veikkaan, että jää alle 5 metrin.

"Kaksi Tshekin kymmenottelijaa on saanut sääntöjen vastaista nesteytystä yleisurheilun MM-kilpailuissa Helsingissä, kertoo sanomalehti Helsingin Sanomat perjantaina. Kisojen lääkintävaliokunta selvittää, ovatko Roman Sebrle ja Tomas Dvorak syyllistyneet dopingiin vai ainoastaan epäurheilijamaiseen käytökseen"

mtv3:n sivuilta

Raven sanoi:
Kaksi Tshekin kymmenottelijaa on saanut sääntöjen vastaista nesteytystä yleisurheilun MM-kilpailuissa Helsingissä, kertoo sanomalehti Helsingin Sanomat perjantaina...

Jep jep, eiköhän se ole varmaa että näissäkin kisoissa tulee käryjä aivan kuten kaikissa muissa kisoissa tähän mennessä. Pitäisin aika merkillisenä jos yksikään kuulantyöntäjä tai kiekonheittäjä ei anna positiivista tulosta.

Noin muuten täytyy sanoa että aivan karmeat kisat tähän mennessä. Avajaiset olivat kaikkien aikojen sekametelisoppa jossa ei ollut mitään tolkkua. Ja sää on ollut sitä luokkaa että ei taida Suomen matkailu lähteä nousuun näistä kisoista. :rolleyes:

Meikäläinen odottelee tässä vaiheessa eniten Stefan Holmin toivottavaa menestymistä korkeudessa. On se vaan niin hauskaa kun muita päätä lyhempi pärjää tossa lajissa.

Kisat ovat olleet hienot ja Pitkämäki teki hienon suorituksen. Tunnelma on varmaan mahtava paikanpäällä.
Olen ihmetellyt suomalaisten urheilijoiden asennetta ja tavoitteita, sanotaan että pyritään semifinaaliin ja sinne asti mennään. Kukaan ei uskalla sanoa että kultaa haetaan, vaikka sehän on koko urheilun tarkoitus.

Noihin geeni juttuihin en usko pätkääkään, eikä näköjään ruotsalaisetkaan usko niihin. Suomesta löytyy aivan valtavasti potentiaalia. Systeemejä täytyisi muuttaa niin, että useammat lapset löytäisivät yleisurheilun pariin. Tämä seura systeemi ei aina ole niin tasainen. Itse lajia harrastaneena sanoisin että seuroissa oli niin huono ilmapiiri, että ei sinne mennyt enää kun pystyi itse asiasta päättämään.

Back
Ylös Bottom