Mitkä kaiuttimet 300-400 eurolla?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Otso
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
40
Eli jalustakaiuttimia aattelin stereokäyttöön. Oisko pakkiksen hifisteillä ehdotuksia? Niin ja vahvistin pitäs myös hankkia, tosin käyettynä. Kiitos jo etukäteen:thumbs:

No Choruksen Compact 662:t on mun mielestä tohon hintaluokkaan aika ylivoimaset, 175 euroa maksaa kappale.Ittellä on 682 ja oon tosi tyytyväinen.

Tästä vähän samasta aiheesta oli joku aika sit jo juttua..
Mutta noi Chorukset tosiaan on hyvät pelit, ja testeissäkin arvostusta saaneet(jos sillä merkitystä on), varmast kannattaa niitä käydä kuuntelemassa.
Mutta sanoisin että Amphioniltakin löytyy varteenotettavia vaihtoehtoja. Helium + ja Helium 2 mallit.Hinnat 400€ ja siitä ylöspäin. Itse ainaki Helium 2 tosi tyytyväinen ollu.
Mutta käy liikkeessä kuuntelemassa ja jos mahdollista ni ota parit kajarit kotiin kuunneltavaks ja kuuntele siellä. Oma korva sen ratkasee mitkä kannattaa ostaa...

Tannoy mX2 (Tannoy Mercury mX2-m), hands down, kisa ohi :worship:

Hintaa kolmisen sataa. En kehu enempiä, tuossa sulle kajarit.

Hi-Fi Choicen arvostelu ,kotimaisen kuluttajan arvostelu ,valmistajan info (-> products -> Mercury mX-M -> Mercury mX2-M) ... tutki vaikka noita alkuun ja googleta itse lisää :)

Ja kyllä omistan itse tuollaiset. Seisovat Atacaman Nexuksilla ja riittävät meikäläisen korvalle ja kerrostalokämppään varsin hyvin. Kaiken lisäksi omaavat noin pieniksi harvinaisen hyvän basson joten olen selvinnyt ilman subbariakin.. tosin en ole leffafriikki joten.. ne miehet erikseen :)

Mars liikkeeseen kuuntelemaan!

Pitäisi itsekkin jossain vaiheessa kajarit hankkia, oon vaan noista choruksen 662:sista lukenut että bassossa olisi vajausta, onko kuinka pahasti? en tarvii mitään että koko talo tärisee mutta kummiskin olis tärkeä että basso kuuluu selkeesti eikä jää varjoon mitenkään. Onko toi basson pienuus siis liioiteltua? vai onko kummiskin ihan tarpeeksi teidän mielestä? Enimmäkseen kuuntelisin psykedeelistä-trancea missä on mun mielestä tärkeetä että basso kuuluisi hyvin (joojoo tekno on perseestä :) )

Pikkukajareista kun et millään saa hyvää bassontoistoa. Alataajuudet jää pahasti soimatta. Tuohon löytyy kuitenkin erinomainen ratkaisu: Audio Pro sub 1.35. Hinta/laatu vähintään :5: Itellä Amphion Argonit + ko subi. Suosittelen! Noista aikaisemmista ehdotuksista lähtisin ekaks kokeilee helium 2:sta. Tannoyllakin aika vakuuttava arvostelu tossa aikaisemmassa linkissä. Hifistudio17:ssa (Helsingissä) hyvät vertailu mahdollisuudet. En tiedä myykö ne siellä kuitenkaan noita Tannoyta.

Pieni vinkki:

selaile vaikka lehtien testejä ja valitse vaikka 3-5 paria jotka miellyttävät itseä.
Marssi liikkeeseen ja kuuntele, pyydä kotikuunteluun.
Kaiutinta pitää kuunnella yllättävän paljon että on varma miellyttääkö se myös vielä vuosien päästä.
Testivoittajat on helpointa ostaa mutta muista ettei testivoittaja ole välttämättä sun asuntoosi sopiva, musiikkimakuasi ja korviasi miellyttävä.

Itsekkin tuli harrastusta aloittaessani ostettua liian sokeasti testivoittajia/muiden kehumia kaiuttimia.
Niitä sitten vaihdeltiin yleensä vuoden välein.
Kannattaa luottaa omiin korviin ja ostaa kaiuttimet jotka miellyttävät itseä. Mutta muidenkin mielipiteitä kannattaa arvostaa, ei koske myyjiä.

Pikkukajareista kun et millään saa hyvää bassontoistoa
=bullshit.

On monia pikkupönttöjä joissa on tarkka, napakka, ja muutenkin hyvä bassotoisto.
Ei sillä ulottuvuudestakaan ole paljoa iloa jos basso on löysä ja epätarkka ja peittää ylabassot tai muuta taajuusalueet.
Ulottovuus ei ole tosin samaa luokkaa kun kunnon subilla.

Noin 400-500e:hen löytyy käytettynä Genelecin 1029A:t, hakkaa kaiken maailman hifikäkättimet aika tehokkaasti samassa hintaluokassa (muistetaan, että Geneissä tulee 4*40w vahvistimet mukana).

Ok, Kiitos vinkeistä! :thumbs:
Taidan tuolta hifi-studio17:sta käyää sitten kun tulee ajankohtaiseksi pyytämään kotikuunteluun niitä laitteita.

Originally posted by screwdriver
Pieni vinkki:

=bullshit.

On monia pikkupönttöjä joissa on tarkka, napakka, ja muutenkin hyvä bassotoisto.
Ei sillä ulottuvuudestakaan ole paljoa iloa jos basso on löysä ja epätarkka ja peittää ylabassot tai muuta taajuusalueet.
Ulottovuus ei ole tosin samaa luokkaa kun kunnon subilla.

Ok, siis väärin ymmärretty. Ekassa tekstissä puhuttiin konemusasta. Siitä oletin että nyt haetaan ehkä enemmänkin matalaa ja tehokasta bassoa, kuin pimpelipompeli jazz-bassoa. Jos käyt kuuntelee ton sub 1.35 äänenlaadun, ni huomaat, et löysä ja epätarkka on kaukana siitä. Nyt sit puhutaan suht halvoista vehkeistä...eikä mistää 100000€ high end vehkeistä ;)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Suositut

Back
Ylös Bottom