mites tämä homma nyt menee...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja normi
  • Aloitettu Aloitettu
Eli olen taas innostunut juoksemaan oikein kunnolla ja olen käynyt myös ahkeraan puntilla. Tavoitteeni on että kesällä pystyisin juoksemaan pitkiä lenkkejä mutta silti olisi lihaksiakin ettei ihan kuivu. Teen tällä hetkellä 3 jakoista ohjelmaa salilla ja semmosen 3-4 kertaa lenkkiä viikossa. Mitä sitten siellä salilla jalkojen puolesta kannattaisi tehdä että se auttaisi lenkkeilyyn ja saisi semmoista kimmosuutta jalkoihin ? Olen semmoiset 175 pitkä ja painan sellaiset 68kg mutta luultavasti tulen painamaan sellaiset 60kg jälleen kerran. Eli millä saan ne lihakset pidettyä ja heikkeneekö paljonkin punttitulokset ?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
aika lailla samana sais varmaan treenin pitää mut ei kyl mun mielestä kannattais painoo noin kauheesti päästää putoomaan jos niitä lihaksia haluaa pitää

Jatkat salillakäymistä normaalisti.Juoksua varten kannattaa kyykkyjä,pohkeita ja reiden takaosien liikkeitä tehdä ainakin.Kannattaa erimittaisia lenkkejä juosta vaikka tavoite olisikin pitkä matka.Jalat saavat erilaisia ärsykkeitä ja rasitusvammojen riski pienenee.Yksi pitkä rauhallinen lenkki ja kaksi lyhyempää ja kovempivauhtisempaa.Salilla hyvä lämmittelyliike voisi olla naruhyppely.Toisi kimmoisuutta jalkoihin..

Itselläkin tarkoitus juosta kesällä hieman pitempi lenkki (maraton :) )

Wyldeclone sanoi:
Kannattaa erimittaisia lenkkejä juosta vaikka tavoite olisikin pitkä matka.Jalat saavat erilaisia ärsykkeitä ja rasitusvammojen riski pienenee.Yksi pitkä rauhallinen lenkki ja kaksi lyhyempää ja kovempivauhtisempaa.

Tällä hetkellä tulee juostua aikalailla noin kuin Wyldeclone mainitsee. Eli viikonloppuna pitkä ja rauhallinen lenkki ja sitten viikolla muutama lyhyempi ja nopeampivauhtinen lenkki. Silloin tällöin tulee toisella viikon lyhyellä lenkillä tehtyä mäkivetoja. Kevyttä lenkkeilyä tuonne mäelle asti ja sitten pari kertaa täysillä mäki ylös ja kävellen/palautellen alas ja taas kevyesti hölkkäilen kotiin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom