Miten yhdistää bodaus, voima ja crossfit treeni

En oo ihan noviisi, mutten kovin kokenutkaan - mulla ainakin olis halu kehittää; liikkuvuutta, lihaksia, voimaa ja kestävyyttä ( just joooo, kaikkee ja mieluiten heti...) Jonkinlainen combo olis kuitenkin hakusessa näiden treenien/harjoitusten suhteen. Onkos täällä ketään joka olis näitä erilaisia treenejä menestyksekkäästi yhdistellyt?

Joku viikon kierto olis mun mieleen, mutta lienee mahdotonta - pitäiskö jaksottaa viikottain vai miten? Jostain joskus lueskelin, että kahden viikon jaksotus olis paras tapa 2vko voimaa 2vko kestävyyttä

Crossfitisssä treenaavat näköjään 3on 1 off - siihen lienee joku järkisyy

Toisaalta mielikuvitustahan tämä vaan vaatii ja valintoja....

Painonnostoa. Pelkkää painonnostoa, ei mitään muuta.

Painonnostajat on maailman vahvimpia ihmisiä, omaavat hyvän liikkuvuuden, räjähtävää voimaa ja voit sä juoksulenkeilläkin käydä. Näin mä tän tekisin.

Kiukku

VIP
Kippileukoja vaan niin vitusti.

Ota yteyttä jto. Et ikinä saa täältä noin kattavaa vastausta.

Käyt kerran viikossa xfittaamassa ja muuten vedät ihan normi voimaohjelmaa. Lihat kyllä kasvaa perusvoimakaudella. 3on1off crossfittaamisesta sä et samaa hyötyä saa ku perinteisemmästä voimaharjoittelusta. Monta kertaa täällä mainittu, mutta ei ne crossfit-huippujen treeniohjelmat menee minkään crossfit.com wod-ohjelman mukaan.

Itse olen olkapäävammainen ja crossfitit yms. on pois suljettu, mutta mahd. monipuolisen treenin saan tällä hetkellä tekemällä 2-jakoisella mikrosykliä: 2 voima/bodaus treeniä ja 2 ns. Monster Maker -treeniä. 1 on, 1 off, 1 on jne..noin suurinpiirtein mennään.

Itse sain idean jostain vanhasta Dennis B. Weissin artikkelista (the Yokon Hercules) tuohon M.Maker -tyyliseen treeniin, tosin itse korvaan etukäteisväsytys-liikkeen käsipaino-etuheilautuksella, orkkiksessa on clean & push press. Täytyy kahto antaisko olkapäät myöten kevyelle c & p.pressille, jos ottas reilusti jalkoja mukaan.

Siinähän tehdään 12-20 rep sarja clean & push pressiä ennen bodaus työsarjaa, isoille lihoille tehdään lisäksi vielä perus eristävä liike ennen compound-työsarjaa..

Itse olen olkapäävammainen ja crossfitit yms. on pois suljettu, mutta mahd. monipuolisen treenin saan tällä hetkellä tekemällä 2-jakoisella mikrosykliä: 2 voima/bodaus treeniä ja 2 ns. Monster Maker -treeniä. 1 on, 1 off, 1 on jne..noin suurinpiirtein mennään.

Itse sain idean jostain vanhasta Dennis B. Weissin artikkelista (the Yokon Hercules) tuohon M.Maker -tyyliseen treeniin, tosin itse korvaan etukäteisväsytys-liikkeen käsipaino-etuheilautuksella, orkkiksessa on clean & push press. Täytyy kahto antaisko olkapäät myöten kevyelle c & p.pressille, jos ottas reilusti jalkoja mukaan.

Siinähän tehdään 12-20 rep sarja clean & push pressiä ennen bodaus työsarjaa, isoille lihoille tehdään lisäksi vielä perus eristävä liike ennen compound-työsarjaa..
Sen verran noviisi, että ymmärsin noin kolmasosan - but thanks anyway.

Kävin ilmaisessa demotreenissä crossfitsalilla, itseasiassa ihan hauska treeni ja muutenkin hyvä meininki kun samaan aikaan oli opengym päivä, niin tuli sivusilmällä katsottua muidenkin treenaamista. Sain jo pari uutta ideaa omaankin treenin alkulämmittelyy.

ONRAMP eli aloituskurssille oon nyt menossa ( kun noita liikuntaseteleitäkin löytyyja niillä voi maksaa) 4 vkoa, 3 x vko ma, ke ja to on treeni ja hintaan sisältyy vielä extra kuukausi treeniä. Jotenkin pitää yrittää sovittaa ONRAMP kurssin ajaksi pari normaali punttia viikkoon - ainakin yksi.

Uuttahan on hauska kokeilla ja vaihtelu tekee hyvää. Tuskin kuitenkaan jatkan kurssin ja extrakuukauden jälkeen. Hinta on hiukka yläkanttiin puitteisiin ja tarjontaan nähden - vertaan siis tämänhetkiseen treenipaikkaani.

Niin, ja misujen määrä yllätti - onko tää crossfit enemmänkin tyttöjen hommaa - mutta,ei siinä mitään, viihdyn kyllä hyvin….

Sen verran noviisi, että ymmärsin noin kolmasosan - but thanks anyway.

Kävin ilmaisessa demotreenissä crossfitsalilla, itseasiassa ihan hauska treeni ja muutenkin hyvä meininki kun samaan aikaan oli opengym päivä, niin tuli sivusilmällä katsottua muidenkin treenaamista. Sain jo pari uutta ideaa omaankin treenin alkulämmittelyy.

ONRAMP eli aloituskurssille oon nyt menossa ( kun noita liikuntaseteleitäkin löytyyja niillä voi maksaa) 4 vkoa, 3 x vko ma, ke ja to on treeni ja hintaan sisältyy vielä extra kuukausi treeniä. Jotenkin pitää yrittää sovittaa ONRAMP kurssin ajaksi pari normaali punttia viikkoon - ainakin yksi.

Uuttahan on hauska kokeilla ja vaihtelu tekee hyvää. Tuskin kuitenkaan jatkan kurssin ja extrakuukauden jälkeen. Hinta on hiukka yläkanttiin puitteisiin ja tarjontaan nähden - vertaan siis tämänhetkiseen treenipaikkaani.

Niin, ja misujen määrä yllätti - onko tää crossfit enemmänkin tyttöjen hommaa - mutta,ei siinä mitään, viihdyn kyllä hyvin….
Itse olen ratkaissut sen silleen että ohjelma pyörii Wendlerin 5/3/1 ympärillä... Aika lailla sama idea kun Crossfitissä joten pystyy helposti yhdistämään jos välillä haluaa käydä katsomassa kissoja Crossfitissä... Sitten käyn 1-2 kertaa viikossa crossfitissä esim riveä vääntämässä ja metconit päälle... Metconeja kun ei oikein yksin jaksais tehdä, kivempi muitten kanssa kun pystyy vähän kilpailemaan kanssa. Sitten vielä ehkä yksi käsipäivä kun siihen ei oikein Wendlerin systeemissä ja Crossfitissä panosteta ja pala nyt ei koskaan voi olla liian iso :). Eli mun pohja on 2-3 kertaa viikossa salia jolloin wendleriä ja pumppailua mielen mukaan. Sen päälle 1-2 kertaa crossfittä.

Itse olen ratkaissut sen silleen että ohjelma pyörii Wendlerin 5/3/1 ympärillä... Aika lailla sama idea kun Crossfitissä joten pystyy helposti yhdistämään jos välillä haluaa käydä katsomassa kissoja Crossfitissä... Sitten käyn 1-2 kertaa viikossa crossfitissä esim riveä vääntämässä ja metconit päälle... Metconeja kun ei oikein yksin jaksais tehdä, kivempi muitten kanssa kun pystyy vähän kilpailemaan kanssa. Sitten vielä ehkä yksi käsipäivä kun siihen ei oikein Wendlerin systeemissä ja Crossfitissä panosteta ja pala nyt ei koskaan voi olla liian iso :). Eli mun pohja on 2-3 kertaa viikossa salia jolloin wendleriä ja pumppailua mielen mukaan. Sen päälle 1-2 kertaa crossfittä.
Kuinka ollakkaan, mulla on just auki toinen välilehti pakkiksen rinnalla; bia.fi blogi josta työn ja opiskelun alla : Hyvä perus-ja maksimivoimaohjelma 5/3/1

Kuinka ollakkaan, mulla on just auki toinen välilehti pakkiksen rinnalla; bia.fi blogi josta työn ja opiskelun alla : Hyvä perus-ja maksimivoimaohjelma 5/3/1
Itellä ainakin toiminut... Varoitan sen verran vain et Wendleriin jää helposti koukkuun :).

Itse oon mielestäni aika hyvin saanut yhdistettyä crossfitin ja salilla käymisen. päälaji on kyllä crossfit ja käyn noin 3-4krt/vko ja salilla noin pari kertaa viikossa. Yleensä pidän kolme kovaa treenipäivää putkeen ja siten lepo tai otan vielä 4. treenipäivän jos siltä tuntuu. Noita crossfit.comin treenejä ei tosiaan kannata seurata jos lihoissa haluaa pysyä ja kehittää voimaa. Kato vaikka crossfit porin sivuilta ohjelmointia, on paljon parempaa kun pääsivun ja enemmän voimapainotteista. Ennen päivän crossfit wodia joku voimatreeni, crossfitissä voimatreeninä yleensä aika lyhyitä, 5/3/1 toiston sarjoja. Salilla sitten kannattaa ottaa vähän pidempää sarjaa.

Thread starter Samankaltaiset keskustelut Forum Replies Date
Miten yhdistää puntti ja puolimaraton? Treeni 13
Miten kasvaa aamuvuorojen jälkeen? Treeni 8
Miten lähteä kehittämään kroppaa Treeni 5
Treeni tunnissa - miten toteuttaa järkevästi? Keskustelu nopeille treeneille Treeni 34
Miten päästä eroon pyörtymisen/oksentamisen tunteesta? Treeni 7
Miten toteutatte progressiota ja pyritte nousujohteisuuteen treeneissänne? Treeni 11
Erilaiset progressiomallit ja miten niitä käytätte? Treeni 2
Miten venyttelette? Treeni 11
Miten aloitan kisaamisen? Treeni 4
Miten treenata, kun tarkoituksena on polttaa rasvaa? Treeni 2
Olkapäiden oikea setuppi alavinopenkissä? Miten teette? Treeni 9
Miten pian haukkari 40 sentistä 45 senttiseksi? Treeni 32
Miten rakentaisit "gettopuntti" -ohjelman? Treeni 10
1kk ilman salia miten treenaan? Treeni 29
Miten saada painoa terveellisesti? Treeni 31
Miten toteuttaa kevyt treeni viikko? Treeni 2
Miten treenata aamuisin 6xvko? Treeni 4
Miten dietata oikein? Treeni 15