Miten sijoittaisitte puntin näiden kanssa?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kuntosalilla olen käynyt jo jokusen vuoden. Nyt päätin lähteä harjoittamaan myös itsepuolustustaitojani. "Päälajina" treenaan Defendoa kaksi kertaa viikossa ja saman verran kuntonyrkkeilyä päälle. Aiemmin kävin salilla neljä kertaa/vko. Nyt olen tiputtanut määrään kolmeen kertaan viikko. Silti minulla on ongelmia saada mahtumaan treenit järkevästi. Laitan tähän treenipäiväni ja punttisjakoni;

Tiistai
Defendo

Keskiviikko
Kuntonyrkkeily

Perjantai
Kuntonyrkkeily
Defendo
(Tiedetään, on aika HC-treenit putkeen. Kun perustekniikka on
hanskassa jätän varmaan tämän päivän kuntonyrkkeilyn pois)

Muut päivä ovat siis käytettävissä kuntosaliin. Treenaan jaolla
1.Selkä,Ojentajat 2.Rinta, Hauis 3. Jalat, Vatsat. Miten sijoittaisitte tähän aikatauluun/miten muuttaisitte aikataulua?
Kiitos vastauksista.

- A-Lottelija

Paha mennä sanomaan kun en tiedä kuinka kovia treenejä vedätte. Ite ainakin huomaan kuinka paljon paremmin jaksaa puntilla kun ei ole käynyt edeltävänä päivänä painimassa. Joten suosittelisin että sijoitat puntin sen kevyemmän treenin jälkeiselle päivälle (taitaa toi la olla aika huono päivä...).

Paha mennä sanomaan kun en tiedä kuinka kovia treenejä vedätte. Ite ainakin huomaan kuinka paljon paremmin jaksaa puntilla kun ei ole käynyt edeltävänä päivänä painimassa. Joten suosittelisin että sijoitat puntin sen kevyemmän treenin jälkeiselle päivälle (taitaa toi la olla aika huono päivä...).

Defendon harjoittelu ei minun kuntopohjallani juurikaan kuormita, on enemmänkin palauttavaa treeniä. Tuo kuntonyrkkeilykään ei ole ihan maksimaalista harjoitusta, tuntuu jo ihan kunnon treeniltä kuitenkin :) Kuntonyrkkeily + Defendo kombo putkeen on kyllä jo aika HardCore hommaa (treeninpituus 2,5h). Joku viisas voiskin kommentoida kannattaisiko näin pitkissä treeneissä jo alkaa harrastamaan hiilihydraattitankkausta treenin aikana. Jos kyllä niin kuinka?

Tässä kaksi vaihtoehtoa jota olen kaavaillut treenijaolle, molemmissa huonot puolensa.

Vaihtoehto 1

MA
Selkä + Ojentajat
TI
Defendo
KE
Kuntonyrkkeily
TO
Jalat + vatsat
PE
Kuntonyrkkeily + Defendo
LA
Rinta + Hauis
SU
Venyttely/Lepo

Tämän ohjelman ongelmana on tulee kuusi päivää treeniä putkeen, vaikkakin tiistain Defendo on kevyt treeni. Ei hyvä.

Vaihtoehto 2

MA
Lepo/venyttely
TI-AAMU
Selkä + Ojentajat
TI-ILTA
Defendo
KE
Kuntonyrkkeily
TO
Venyttely/Lepo
PE
Kuntonyrkkeily + Defendo
LA
Rinta + Hauis
SU
Jalat + vatsat

Tämän version etuna kaksi lepopäivää. Miinuksena kahden treenin tiistai jonka kuormitus tuntuu väkisin illan TI-illan defendo treeneissä ja Keskiviikon kuntonyrkkeilyssä.

Mitä sanotte? Kommentteja muutosehdotuksia otetaan kiitollisena vastaan...

Eikö mielestäsi kuusi treenipäivää putkeen ole liikaa?

Mun mielestä ei terveellä nuorella miehellä ole mitään ongelmaa vetää kuutta treenipäivää putkeen. Muistat vaan syödä hyvin ja palautua, ni ei pitäs olla ongelmaa. Toki yks vaihtoehto vois olla ottaa puntti samalle päivälle ku esmes Defendo. Ite tuli tehtyä yhdes vaihees juuri niin. Eli eka puntti sit hiukka palauttelua ja pieni välipala, ja lopuks pienet lajikikkailut, toimi mulla.

ite vedän 8-12 ja kovia treenejä on paljon. Mut on tullu muutaman kerran vedettyy vähä piippuu ittensä. Mut levolla päässy takas rytmiin. Pitää vaan muistaa levätä ja syödän mahdollisimman monipuolisesti. Jos treenaa kovaa niin se on aika sama mitä sinne suuhun tunkee. Tosin ite katon mitä suuhun pistän, tosin kyllä sinne joskus vähä muutakin uppoaa, mutta se on vaan hyvä asia.

Mun mielestä ei terveellä nuorella miehellä ole mitään ongelmaa vetää kuutta treenipäivää putkeen. Muistat vaan syödä hyvin ja palautua, ni ei pitäs olla ongelmaa. Toki yks vaihtoehto vois olla ottaa puntti samalle päivälle ku esmes Defendo. Ite tuli tehtyä yhdes vaihees juuri niin. Eli eka puntti sit hiukka palauttelua ja pieni välipala, ja lopuks pienet lajikikkailut, toimi mulla.

Näinpä. Ehkäpä tässä on vaan menossa sellanen (osaksi psyykkinen) shokki kun kroppa totuttelee uudenlaiseen treeniin. Taidan kokeilla versiota jossa jää kaksi lepopäivää ja tiistaina on kahdet treenit. Tekee päällekin ihan hyvää jos jää kaksi urheilutonta päivää viikossa. Onko kukaan harrastanut treenin aikaista hiilaritankkausta? Ja onko aiheellista tollasissa 2,5h:n seteissä? Aika lopussa on energia viimeisen 45:den minuutin aikana, vaikka kuinka hyvän ja pitkiä hiilareita sisältävän aterian olisi syönyt ennen treenejä...

- A-Lottelija

Näinpä. Ehkäpä tässä on vaan menossa sellanen (osaksi psyykkinen) shokki kun kroppa totuttelee uudenlaiseen treeniin. Taidan kokeilla versiota jossa jää kaksi lepopäivää ja tiistaina on kahdet treenit. Tekee päällekin ihan hyvää jos jää kaksi urheilutonta päivää viikossa. Onko kukaan harrastanut treenin aikaista hiilaritankkausta? Ja onko aiheellista tollasissa 2,5h:n seteissä? Aika lopussa on energia viimeisen 45:den minuutin aikana, vaikka kuinka hyvän ja pitkiä hiilareita sisältävän aterian olisi syönyt ennen treenejä...

- A-Lottelija
Joku Dexal tai joku muu urheilujuoma vois olla hyvä,kivennäisten ja kumppaneiden saanti vaikuttaa ehkä enemmän ku pelkkien hiilareiden,itse huomaan selvän eron juonko Dexalia vai vettä pitkien treenien aikana.Pelkällä vedellä ei jaksa kunnolla 1,5 tunnin painien jälkeen ku jatkaa ohjattuihin kuulatreeneihin,mut Dexalia ku juo ni pärjää paljon paremmin..Palkkarissa sit enemmän hiilareita.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Juu, kyllä sen 6 treeniä jaksaa jos on kroppa terve. Jos se Defendo vielä on enemmänki palauttava ni eihän siinä nyt mitään sen kummempaa ole. Ite vedän sen 4 paini treeniä viikkoon, joskus 5 ja pari kertaa puntilla. Tohon vielä pitäis lisätä vähän rääkkiä joka paini treenin jälkeen, eli voimakestävyys treeniä ja sitten jokunen lenkkki aamulle vielä... Kyse onkin vaan siitä että mistä revin motivaatioita :jahas:

Joku Dexal tai joku muu urheilujuoma vois olla hyvä,kivennäisten ja kumppaneiden saanti vaikuttaa ehkä enemmän ku pelkkien hiilareiden,itse huomaan selvän eron juonko Dexalia vai vettä pitkien treenien aikana.Pelkällä vedellä ei jaksa kunnolla 1,5 tunnin painien jälkeen ku jatkaa ohjattuihin kuulatreeneihin,mut Dexalia ku juo ni pärjää paljon paremmin..Palkkarissa sit enemmän hiilareita.

Olisko tässä kysymys Dexal Light, Pro vai Heavy juomasta?

- A-Lottelija

lainaanpa vähän trheadia

olis tarkoitus alkaa vetämään vaparia ja siihen puntin yhdisteleminen on vähän mietityttänyt.

no vaparit on ti ja la ja ajattelin yksijakoista alkaa paukuttamaan salilla jatkossa, jolloin viikko näyttäisi seuraavalta

ma
puntti
ti
vapari
ke
puntti
to
vapaa
pe
puntti
la
vapari
su
lepo

mitään erityistä aerobista en aio mukaan ottaa ennenkuin vasten saavuttaminen sitä vaatii.

mitä olette mieltä mahtaako tuollainen treeni jo vaatia lisäproteiinin napostelua jo ihan palautumisen kannalta, koska alkuviikon palautuminen jää väkisinkin vajaaksi.

toinen vaihtoehto olisi jättää keskiviikon puntti välistä ja siirtää perjantain puntti torstaille, jolloin lepoa tulisi enemmän.

A-Lottelijalle haluaisin esittää kysymyksen, että millaiset tavoitteet sulla on tossa puntissa? Onko sen tarkoitus tukea tuota ip-puolta? Tuon jaottelusi perusteella tulee fiilis, että treenaat bodaustyylisesti. Jokainen tietysti tavoitteidensa mukaisesti.

A-Lottelijalle haluaisin esittää kysymyksen, että millaiset tavoitteet sulla on tossa puntissa? Onko sen tarkoitus tukea tuota ip-puolta? Tuon jaottelusi perusteella tulee fiilis, että treenaat bodaustyylisesti. Jokainen tietysti tavoitteidensa mukaisesti.

Aivan oikein; treenaan bodaustyylisesti. Eli tavoitteena pääasiassa on massan kasvattaminen. Ennen ip-treenin aloittamista treenasin puntilla 4krt/vko, nyt olin pakotettu tiputtamaan kolmeen kertaan...

Suositut

Back
Ylös Bottom