• Rekisteröidy ja osallistu keskusteluun. SHABOOM

Miten saisin vatsan litteäksi, ja miten nopeasti?

Moro, olen 16v poika (noin. 178cm ja 70kg) ja minulla on ongelmana ollut jo vuoden ajan vatsan ja keskivartalon seutu vaikka olenkin muuten aika hoikka. Pömppövatsa on suurin ongelma, ylävatsa on melko litteä, myös pienet jenkkakahvat on tullut..

Tiedän kyllä laihdutuksen periaatteen, eli kuluta enemmän kuin syöt, sitä olenkin tässä yrittänyt ja tekemällä samalla tehnyt jonkin verran vatsalihasliikkeitä ilman tulosta, paitsi olen laihtunut muualta. :( Haluaisin siis mahdollisimman nopeasti eroon ainakin alavatsan rasvasta. Miten se onnistuisi? Ja kuinka nopeasti litteän vatsan minun ikäinen voi saada? Miten treenata?

Vastaukset olisi tietysti mukava saada nopeasti, sillä tuolla alkaa olemaan jo ranta säät.

Kiitos jo etukäteen ja hyviä kesiä! :)

Moro, olen 16v poika (noin. 178cm ja 70kg) ja minulla on ongelmana ollut jo vuoden ajan vatsan ja keskivartalon seutu vaikka olenkin muuten aika hoikka. Pömppövatsa on suurin ongelma, ylävatsa on melko litteä, myös pienet jenkkakahvat on tullut..

Tiedän kyllä laihdutuksen periaatteen, eli kuluta enemmän kuin syöt, sitä olenkin tässä yrittänyt ja tekemällä samalla tehnyt jonkin verran vatsalihasliikkeitä ilman tulosta, paitsi olen laihtunut muualta. :( Haluaisin siis mahdollisimman nopeasti eroon ainakin alavatsan rasvasta. Miten se onnistuisi? Ja kuinka nopeasti litteän vatsan minun ikäinen voi saada? Miten treenata?

Vastaukset olisi tietysti mukava saada nopeasti, sillä tuolla alkaa olemaan jo ranta säät.

Kiitos jo etukäteen ja hyviä kesiä! :)
Riippuu aloitustilanteesta , enkä usko , että ehdit polttaa rasvaa sen verran , että päkin saat esille.( Siis yrität sitä?) Rasvaa ei voi kuluttaa vain vatsan kohdalta , vaan koko kehosta.Mielestäni kannattaa syödä kulutuksen verran ja hankkia ne miinukset aerobisesta.Treenaa vain samalla ohjelmalla , mikä sinulla nyt on dietin aikana , että lihasta jäisi myös.Itse en alkanut diettaa kesäksi , koska ajattelin koko vuoden hankkia massaa ja sitten 2012 tammikuussa diettaa , mutta jos sinun on pakko laihduttaa nyt kesäksi niin miksi ei :)

Alavatsan rasva lähtee kun rasvaprosentti alenee. Vatsalihasliikkeet ei siihen erityisemmin auta. Toki niillekin kannattaa voimaharjoittelua tehdä, muttei se itse laihtumiseen oikein auta.

Kaupunki
Helsinki
Lihasten vahvistaminen auttaa siihen pömppään, joka yleensä on juurikin syvien heikkoutta. Kevyet miinukset ja kunnon vatsatreeni niin pitäis jotain näkyä. Tosin tulokset ei nyt ihan hetkessä tule ;)

16v 178 / 70 ei todellakaan tarvitse mitään diettiä. Monipuolista treeniä kehiin :rock:

Kaupunki
Oulu
Suosittelen litteään massuun abdominal vacuum -nimistä liikettä.

- Mennään maahan kontalleen niin että kädet ovat olkapäitä edellä, jotta voidaan tehdä sitten toi viiminen vaihe tätä liikettä
- pusketaan todella voimakkaasti ilmat pihalle (noin 70% ilmoista, ei tartte kaikkia) ja jännitetään samalla vatsa. Ilmojen puskeminen auttaa hahmottaan kaikki lihakset jotka täytyy saada jännittymään.
- Pidetään jännitys ja vedetään samalla perkeleesti napaa sisään ja ylöspäin = kiinni selkärankaan
- TEHOSTETAAN LIIKETTÄ nojaamalla lantiokulmaa auki = vetämällä olkapäälinjaa kämmenten päälle. Tämä itellä aiheuttaa ihan vistot fiilikset massussa, kun jo ilman tätä tehostusta tää liike pistää massun aika kramppiin. Kun avataan lantiokulmaa tulee jännitystä VIELÄKIN ENEMMÄN, ja vieläkin alemmas (ihan lonkankoukistajiin asti).

Tätä voi pitää vaikka 10sek, joko hengittäen todella nopeasti ja pinnallisesti, tai puskemalla kokoajan kaikki ilmat pihalle = kovempi jännite mutta happi loppuu nopeampaa. 10sek pidon jälkeen vedetään henkeä yksi hengityssykli ja tehdään toinen toisto. Näitä sitten vaikka 3x10 jos jaksaa. Itellä on siinä kasin paikkeilla aika finaalissa ajukoppa, vatsat ja jokapaikka. Tykkään viimeistellä jokaisen kovemman massusarjan (loharilippu- tai läskirulla-) tällä "cat vomit" liikkeellä. Suosittelen lämpimästi. Boonuksena tulee ihan tolkuton laulukunto!

Kiitos kaikille vastauksista!
tosiaan ei tässä mitään paino ongelmaa ole ollut, rasva vain tuntuu kerääntyvän alavatsaan ja muualle keskivartaloon, etten aio niin rajua diettiä vetää että paino tippuis, eikä päkkiä tässä esiin yritetäkkään. Elikkäs täst edes vaa enemmä reeniä ja kunnon ruokaa runsaasti. Teen myös monipuolisemman treeniohjelman, noudattaen teidän antamia vinkkejä ja liikkeitä. Eiköhän ne tulokset sieltä sitte hiljalleen tule, viimeistään ens kesäksi :D

Sellaista vielä kysyisin että onko totta että rasva lähtee pois viimeisenä sieltä missä sitä on eniten? jostain olen näin lukenut.

rasva palaa tasaisesti joka paikasta, joten se yleensä tuntuu siltä että rasva lähtee huonoiten sieltä missä sitä on eniten. jos siis vatsan seudulla on eniten rasvaa, kestää sen laihduttaminen kauemmin kuin esim. kädestä, jossa sitä ei ole niin paljoa.

Sellaista vielä kysyisin että onko totta että rasva lähtee pois viimeisenä sieltä missä sitä on eniten? jostain olen näin lukenut.
Tämä nyt on aika yksilöllistä mutta samassa järjestyksessä se rasva katoaa missä se on tullukki. Eli jos ensimmäisenä tulee pömppis ja vasta sen jälkeen jenkkikset niin ne jenkkikset myös katoaa ensin ennen kun se pömppis alkaa katoaan.

karstakeuhko

Banned
Koita chuckki cross bench dumbbell pulloveria, tuplaat varmaan sarjapainot parissa kuussa ja samalla tulee littee vatsa.. ainaki jos teet kunnolla. Toimii.

Tämä nyt on aika yksilöllistä mutta samassa järjestyksessä se rasva katoaa missä se on tullukki. Eli jos ensimmäisenä tulee pömppis ja vasta sen jälkeen jenkkikset niin ne jenkkikset myös katoaa ensin ennen kun se pömppis alkaa katoaan.
tämä oli uutta :hyvä: kiitos tiedosta.

Mulla on hauskasti menny että käyny salilla nyt n. 8 kuukautta niin rinta/kädet/jalat laihtunut todella paljon mutta vatsa on vieläkin iso tosin siitäkin ympärysmittaa jonkin verran lähtenyt. Koska se rasva alkaa palaan masusta? :(

Kaupunki
Helsinki
Palaa yleensä aika tasaisesti ympäri kehoa. Vatsa, kyljet ja alaselkä vaan miehillä on ne paikat mihin sitä yleensä kertyy, jotenka sieltä myös ne lihakset paljastuu vikoina.

Ca$h

Rimpula
Mulla on hauskasti menny että käyny salilla nyt n. 8 kuukautta niin rinta/kädet/jalat laihtunut todella paljon mutta vatsa on vieläkin iso tosin siitäkin ympärysmittaa jonkin verran lähtenyt. Koska se rasva alkaa palaan masusta? :(
se rasva palaa tasaisesti koko kehosta, aerobisella yleensä ja kunnollisella ruokavaliolla voi nopeuttaa rasvan palamista.

maserati

Banned
Tää on vanha ketju mutta liittyen pömppömahaan, vaikka mä olen läski ja ollut joskus hurjan paljon läskimmässä kunnossa näytin enemmän joltain voimanostajalta kun fädiltä koska multa on aina pömppömaha puuttunut. Se johtuu siitä että joskus paaljon nuorempana pyrin näyttämään vähemmän läskiltä jännittämällä vatsalihaksia ja se tapa on sitten jäänyt siitä lähtien. Mulla on varmaan ne kuuluisat leveät vatsalihakset aika hyvässä kunnossa. Olen huomannut jännittäväni niitä jopa silloin kun istun tietokoneella muuten lötkössä asennossa. :)

Ite käytin saunabelttii, jossai kahes viikos from the tynnyri to the sixpack

Thread starter Samankaltaiset keskustelut Forum Replies Date
Miten saisin itseni kuntoon? Treeni 26
Treeni tympii, miten jaksaisin taas? Treeni 14
Miten kasvaa aamuvuorojen jälkeen? Treeni 8
Miten lähteä kehittämään kroppaa Treeni 5
Treeni tunnissa - miten toteuttaa järkevästi? Keskustelu nopeille treeneille Treeni 34
Miten päästä eroon pyörtymisen/oksentamisen tunteesta? Treeni 7
Miten toteutatte progressiota ja pyritte nousujohteisuuteen treeneissänne? Treeni 11
Erilaiset progressiomallit ja miten niitä käytätte? Treeni 2
Miten venyttelette? Treeni 11
Miten aloitan kisaamisen? Treeni 4
Miten treenata, kun tarkoituksena on polttaa rasvaa? Treeni 2
Olkapäiden oikea setuppi alavinopenkissä? Miten teette? Treeni 9
Miten pian haukkari 40 sentistä 45 senttiseksi? Treeni 32
Miten rakentaisit "gettopuntti" -ohjelman? Treeni 10
1kk ilman salia miten treenaan? Treeni 29
Miten saada painoa terveellisesti? Treeni 31
Miten toteuttaa kevyt treeni viikko? Treeni 2
Miten yhdistää bodaus, voima ja crossfit treeni Treeni 12
Miten treenata aamuisin 6xvko? Treeni 4