• Rekisteröidy ja osallistu keskusteluun. SHABOOM

Miten pukeutua tyylikkäästi?

Mietityttää usein ,miten pukeutua tyylikkäästi.
Tarkoitan lähinnä ,minkälaiset vaatteen henkilökohtaisesti sopivat minulle.
Tiedän ;että näin netin välityksellä sitä on hankala sanoa.

Mitkä värit sopivat vaaleille henkilöille?Miten pukeutua arkena siten ,että erottuu hieman joukosta kuitenkaan liikoja hienostelematta.Perus farkku ,pitkähihainen paita yhdistelmä alkaa tökkiä,

Pyytäisin erityisesti Naisten mielipiteitä ,miten miesten kannattaa arkena(koulussa,kaupungilla) pukeutua? ;)

Tässä on mun mielestä ihan ok vinkkejä värien valintaan.

Itsellä tökkii Suomessa käydessä silmään miesten kokomusta pukeutuminen. Toki sääkin on sellainen ettei meillä voi kulkea ympäri vuoden pastelleissa, mutta on siis kivan näköistä jos yhdistelee tummiin vaatteisiin esim. valkoista tai vaaleansinistä.

Ja hyvä partavesi tai edt on piste i:n päälle. ;)

Ikä
33
En jaksa kamalan paljoa stressata pukeutumisen päälle. Monet varmasti ovat tyylikkäämpiä kuin minä, mutta ruoka on tärkeämpi investointi. Yöelämää katsellessa välillä mietityttää, kuinka paljon nuoretkin ihmiset ovat valmiita satsaamaan vaatetukseen. Itselleni riittää perussiisti vaatetus.

Muutama perusjuttu auttaa erottamaan kokomustaan pukeutuvasta hevaribodarista, kuten se että omistaa edes kahdet parit kenkiä (mustat ja ruskeat) ja niihin sopivat vyöt, ei laita niitä mustia sinisten farkkujen kanssa, ei pukeudu kuin lego-ukko ja käyttää riittävästi värejä pitäen huolta siitä etteivät ne sodi keskenään ihan järjettömästi.

Parhaiten tiedät mitkä vaatteet sopivat juuri sinulle katsomalla peiliin. Monet miehet eivät jaksa siellä vaatekaupan sovituskopissa tehdä muuta kuin kokeilla oliko ne hihat liian pitkät, mutta kannattaa jäädä tuijottamaan siihen peilikuvaansa kysyen että näytätkö paremmalta kuin ennen. Tämän boardin käyttäjillä luulisi peiliin tuijottamisesta olevan kokemusta, ensi kerralla vaan sama vaatteet päällä :D

En jaksa kamalan paljoa stressata pukeutumisen päälle. Monet varmasti ovat tyylikkäämpiä kuin minä, mutta ruoka on tärkeämpi investointi. Yöelämää katsellessa välillä mietityttää, kuinka paljon nuoretkin ihmiset ovat valmiita satsaamaan vaatetukseen. Itselleni riittää perussiisti vaatetus.
Bullzeye!

Höpö höpö, imago ennen kaikkea! Tuota yöelämää seuratessa nyt lähinnä ihmettelee välillä miten päin helvettiä edes joku onnistuu pukeutumaan.

Kengistä tuli mielee, et valkoset nahka/nahkajäljitelmä kengät on tyylikkään ja piristävän näköset miehellä. Kyllin kaa oon samaa mielt et joku piristävä väri tummaan asuu tekee ihmeitä. Ite ainaki huomaan miehen joka uskaltaa käyttää värikkäitä asusteita (tietenki pitää sopii asuun muutenki). Esimerkiks just tumman asukokonaisuus valkosella vyöllä ja valkosilla kengillä :)

Jossei tunnu liian tylsältä, niin farkut+kauluspaita ja joku halpa pikkutakki kivoilla ja rennoilla nahkakengillä on aika helppo ja siisti vaihtoehto.
Jep ja se että ostaa laatua ja istuvia vaatteita. Joku laadukas ja istuva kauluspaita on aina hieno, toisin kuin joku pinkkipaita jolla ei tee mitään ensi vuonna kun se on "out".

Itse yritän kulkea keskitietä, siisti muttei ylisiisti yleisolemus tärkeintä. Esim kauluspaitojen käytön olen lopettanut kokonaan, liian virkamies/insinöörimäistä moinen. Vaatteet ehjät, ei liian kauhtuneet. Ei perusmokia kuten t-(tai kaulus) paita housun kauluksen sisällä tai sukat sandaaleissa. Jos ei toi kelpaa niin pitäköön tunkkinsa. Joskus tosiaan kaupungilla näkee niin viimeisen päälle stailattuja jannuja että oikein ihmetyttää.

Välillä tulee niin naurettavia muotivillityksiä että oikein kaksinkerroin pitää nauraa, niinkuin muinainen villitys pitää neulepaitaa harteilla tai pillifarkut. Ei näin.

Kengät ja vyö sävy sävyyn? Please...

T-paitahihaiset kauluspaidat rokkaa miehillä.

Kannattaa muistaa, että tyylikkäissäkin vaatteissa voi näyttää kohtalaisen typerältä jos niissä ei viihdy. Eli ei vaatteita mukavuuden kustannuksella.

Joo..se on dorkan näköstä..kannattaa hommata sellaisia kauluspaitoja, mitkä eivät ole liian pitkiä, joten niitä ei tarvi tunkea housuihin. Ite pukeudun melkein samalla lailla aina.paita vain vaihtuu. Omistan ehkä 5:t eri farkut, mutta vain kolmia niistä kehtaa käyttää nykysin. Farkut farkkitakki t-paita ja kun ne sopivat toistensa sävyyn niin näyttää mielestäni hyvältä. Itse en siis niin paljoa jaksa asialla vaivata päätäni, mutta sanoisin että tärkein tekijä on yhteensopivat värit ja huoliteltu kokonaisuus. Esim et laita mustia sukkia ruskeiden housujen kanssa tai siwalenkkareita kauluspaidan kanssa tai muutoin vaikka kaikki muu olisi kondiksessa, näytät silti naurettavalta.

Eri vaatteet eri tilanteisiin, arkikengät&juhlakenkät erikseen. Itekkään en tee tätä laiskuuttani vaan pidän koko ajan parempia kenkiä, koska huonommat on niin rumat kaikkien muitten paitsi rentojen shortsiasusteiden kanssa. :D

Kauluspaidan pitää olla ehdottomasti slimfit. Paita menee housuihin ja ylin nappi on aina auki. Kengiksi sitten vielä jotku hieman koristeltut loaferit + partavettä. Hiojen kääriminen lisää vielä rentoa yleisilmettä/tyylikkyyttä.

Muoti on tyylikkyyden vastakohta.

Puhun nyt siis tästä urheilioiden suosimasta "lacoste ihqdaa" -pukeutumisesta joka on tyylitajuttomuuden multihuipentuma. Eli siis kun varot joukkueurheilijoiden pukeutumistyyliä, kuin ruttoa ja lukaset yhden menshealthin niin menee jo hyvin.

John_Doe

Banned
Joo..se on dorkan näköstä..kannattaa hommata sellaisia kauluspaitoja, mitkä eivät ole liian pitkiä, joten niitä ei tarvi tunkea housuihin.
Itsellä riippuu kyllä täysin tilanteesta ja tosiaan tuosta paidan mallista pidänkö paitaa housuissa vaiko housujen päällä. Rennommissa tilanteissa pidän kapeamman mallista ja lyhempää paitaa housujen päällä, kun taas "fiksummissa" tilanteissa laitan paidan housuihin. Olenko paha ihminen, pitääkö kauluspaita olla aina housujen päällä?

Edit: kyllä mä olen sitä mieltä joka tapauksessa, että riippuu tilanteesta ja tyylistä tuo pidetäänkö paita housujen päällä vaiko housuissa. Siis puhun kauluspaidasta, en collegepaidasta tyyliin Matti Nykänen:).

Kauluspaitaa pidetään mun mielestä housuissa sillon, kun on vähän virallisempi pukeutuminen, esim juhlat tai töissä. Sillon ne kauluspaidatkin on sellaisia enemmän virallisia, housuuntunkemismalleja. Yli- alipukeutuminen tilaisuuksiin.

Kauluspaidan pitää olla ehdottomasti slimfit. Paita menee housuihin ja ylin nappi on aina auki. Kengiksi sitten vielä jotku hieman koristeltut loaferit + partavettä. Hiojen kääriminen lisää vielä rentoa yleisilmettä/tyylikkyyttä.
Kauluspaitaa, kuten mitään muutakaan paitaa ei todellakaan kääritä hihoja ylös. Sama kun löisit karjalalippiksen päähän. Näyttääkö jonkun mielestä rutatut paidat hyvältä, vieläkun olet venyttänyt ne hihat paidoistasi..