SUPERCARB 1kg -40%

Miten pitää lihaskunto yllä ilman salia?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Titiuu
  • Aloitettu Aloitettu
Heips, eli lähdin ulkomaille hommiin puoleksi vuodeksi ja haluaisin säilyttää mahdollisimman hyvin aiemmin hankitut lihakset. Salille en taida päästä lainkaan tai sitten hyvin satunnaisesti. Jonkinlaista treeniä kuitenkin tulee ratsastuksen ja hevostelun myötä, ja lenkkeillä olis tarkoitus. Kuinka treenata kotona hyvin? Mietin, että jos hankkisin kahvakuulan ja ehkä jumppapallon, pärjäisikö niillä jotenkin? Vai kannattaisiko nyt panostaa aerobiseen harjoitteluun, koska siinäkin on parantamisen varaa? En kuitenkaan haluaisi takaisin Suomeen tullessa aloittaa lihastreeniä ihan alusta.
Hyviä vinkkejä siis kaipaillaan! :)

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Moro!
Toki voidaan miettiä liikkeitä, joita voi suorittaa myös kotosalla ja ilman välineitä, mutta ei siitä tietenkään ihan samanlaista saa, kun mitä salilla suoritetusta saa (lisävastukset ja muut välineet). Jos mä oisin sä, hankkisin sieltä jonkun kivan uuden harrastuksen, jossa pääsis myös sosialisoimaan paikallisten kanssa. Kiipeily? Tanssi? Luistelu? Oikeasti minkälainen vaan aerobinen kuulostaa hyvältä, vaikka sitten ihan vaan yksinään tehtynä! :) Aerobinen kasvattaa sun sydänlihasta, mikä taas edesauttaa lihaskasvua, kun palaat salille. ;)

Mikä on sun nykyinen tasosi? Riittäisikö omalla painolla tehtävät liikkeet (joissa on vaativiakin, kuten pistoolikyykky ja yhden käden punnerrus, leuanvedot...)? Kunnollisilla kumeilla saa hyvän lisävastuksen melkein kaikkiin liikkeisiin - vain mielikuvitus on rajana. Eikä paina matkalaukussa yhtä paljon kuin kahvakuula. ;)

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Kiitos vastauksista! Tanssi ja muut sosialisoivat harrastukset olisivat ihan mahteja, mutta mun työajat on hyvin vaihtelevat, joten en taida pystyä tehdä mitään aikataulutettua. Mä toivon, että omalla painolla tehtävät liikkeet riittäisivät ylläpitoon. :D En tee älyttömän isoilla painoilla salilla, mutta siihen kroppa on kuitenkin parin vuoden aikana tottunut. Ja noita kumeja en ollut ajatellutkaan! Voiskin katella niitä, ettei tarttis raahata isommasta kaupungista painoja. Tiedättekö jotain hyviä nettisivuja, joissa ois liikkeitä kumien kanssa?

Kahvakuula on mun kokemuksen mukaan varsin monipuolinen ja hinta-laatusuhteelta hyvä kotijumppaväline. :)

Totta! Ja DIY-kahvakuulan saa reissun päällä ostamalla ruokakaupasta sen viiden litran ison, kahvallisen vesikanisterin. Jos ei 5 kg riitä, niin hiekkaa vaikka veden tilalle :)
Ja kahdella kanisterilla pystyykin jo tekemään vipareita yms.

Kiitos paljon vastauksista! Työreissu jäikin ikävien sattumusten kautta lyhyeksi ja palasin jo kotisuomeen ja kotisalille treenaamaan, joten lisävinkit eivät ole enää tarpeen.

Mä taas oon kans tavallaan tämän asian äärellä, kun mun tavoite ei ole enää juurikaan saada lisää massaa / lihasta, vaan lähinnä ylläpitää saavutettua tulosta ja ehkä hieman muokata kehoa "pienempään" suuntaan. Eli polttaa rasvaa käytännössä :fuckyeah: Olen pohtinut että kun kerta rakastan salillakäyntiä niin mitä mä siellä oikeestaan sitten voisin tehdä. Tai mitä mun kannattas tehdä. Ilmeisesti vaan pitkiä super/giant jne sarjoja ja hengästyä kunnolla. Sillä tapaa ainakin Jutta ja Bull hoikistujia sparraa. Toisaalta haluaisin vielä jalkoihin kuitenkin hieman lisää, lähinnä takareisiin / perään tai ainakaan yhtään ei saa sieltä lähteä.. joten mitähän ihmettä mä teen? Vaihdan nyrkkeilyyn?

Aikanaan Lihastohtori bloginsa pakarapostauksessa vastasi jonkun kysymykseen "miten ylläpidän saavutetun tason" seuraavasti:

Ylläpitoon riittää yleensä määrällisesti n. puolet intensiteetin (kuorma ja laatu) pysyessä samana.

Tämän pohjalta voisi kai sanoa, että salillakäntiä voi edelleen jatkaa jos/kun siitä tykkää, mutta määrällisesti reilusti vähempi treeni riittää. Tällä tavoin treeniin tulevan "tyhjiön" voisi sitten varmaan täyttää esimerkiksi noilla super/giant-sarjoilla tai jollain muulla mikä yleisesti kehittäisi aineenvaihduntaa tai muita itselle tärkeitä ominaisuuksia.

Ylläpitovaiheessa uskon, että moni liikunta tukee projektia, ja/tai salilla voi tarvittaessa kompensoida rankan aerobisen aiheuttamaa pientä lihashävikkiä, jos sellaista ei halua tapahtuvan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom