Miten päästä kilpailemaan??

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja A T A
  • Aloitettu Aloitettu
Ikää minulla on 15 vuotta pituus noin 190 ja paino tollaset 93 tällä hetkellä. Salilla olen käynyt nyt tollaset 13 kk. Penkiltä nousee tollaset 110-112.5, jalkaprässistä en ole maksimeita hekenut mutta 290 meni 10 kertaa noin 45 asteen kulmaan, maastavetoa en ole juurikaan tehnyt ja kyykkyäkään en pitkään aikaan.

Saattaisi olla kiinnostusta kokeilla kilpailua, mutta ei ole mitään tietoa että miten päästä kilpailemaan tai onko edes näillä tuloksilla kannattavaa lähteä kokeilemaan. Kokeilin tolla saerchilla, mutta ei oikeen löytyny mitää varteenotettavaa. Joten jos joku voisi valaista mua tai vaikka heittää jonkin linkin niin olisin kiitollinen.

Postistasi ei käynyt ilmi haluaisitko kilpailla voimannostossa vai bodi puolella? Kylmä totuus on, että voimannostossa et pärjää noilla tuloksilla. Body puolelle vaatii treeniä paljon enemmän, kuin 13kk vaikka olisit kuinka lahjakas.

CTi2 sanoi:
Kylmä totuus on, että voimannostossa et pärjää noilla tuloksilla. Body puolelle vaatii treeniä paljon enemmän, kuin 13kk vaikka olisit kuinka lahjakas.

Matto alta sitten heti toisella postauksella... No, onhan kylmä realismi toisinaan ihan paikallaan.

Voimailulajifoorumille kirjoittaneena voisin olettaa että kiinostus on voimanoston puolella kisaamisessa. Kannattanee etsiä lähipitäjästä seura, ja lähteä niiden toimintaan mukaan, sitä kautta pääsee vertaamaan tuloksia ikäistensä/kokoistensa kanssa, ja sitten kilpailemaankin.

CTi2 sanoi:
Postistasi ei käynyt ilmi haluaisitko kilpailla voimannostossa vai bodi puolella? Kylmä totuus on, että voimannostossa et pärjää noilla tuloksilla. Body puolelle vaatii treeniä paljon enemmän, kuin 13kk vaikka olisit kuinka lahjakas.

Pakkoko se heti ampua alas, ei kilpailussa ole aina kyse voittamisesta?
Sitä paitsi esim. penkin SM-kisoissa junnusarjoissa on vain muutama nostaja ja voimanostossa vielä vähemmän.

A T A sanoi:
Ikää minulla on 15 vuotta pituus noin 190 ja paino tollaset 93 tällä hetkellä. Salilla olen käynyt nyt tollaset 13 kk. Penkiltä nousee tollaset 110-112.5, jalkaprässistä en ole maksimeita hekenut mutta 290 meni 10 kertaa noin 45 asteen kulmaan, maastavetoa en ole juurikaan tehnyt ja kyykkyäkään en pitkään aikaan.

Saattaisi olla kiinnostusta kokeilla kilpailua, mutta ei ole mitään tietoa että miten päästä kilpailemaan tai onko edes näillä tuloksilla kannattavaa lähteä kokeilemaan. Kokeilin tolla saerchilla, mutta ei oikeen löytyny mitää varteenotettavaa. Joten jos joku voisi valaista mua tai vaikka heittää jonkin linkin niin olisin kiitollinen.

Onhan noissa lajeissa joitain tulosrajoja SM-kisoihin, mutta ne on vain muodollisuuksia junnusarjoissa. Oletan nyt, että penkkipunnerruksesta/voimanostosta olet kiinnostunut, jalkaprässissä kun ei kisoja järjestetä :D
Katsele www.suomenvoimanostoliitto.fi infoa seuroista ja tuloksista jne. Liityt johonkin seuraan, joka on lähellä asuinpaikkaasi ja sieltä saat varmasti lisäinfoa.
Ei ole tulosta millä ei kannattaisi lähteä kilpailemaan, jos vain vähänkin kiinnostaa. Mukavia kokemuksia on kisat olleet, ainakin omalla kohdallani. Käyt vaikka jossain pienessä penkkikisassa nostamassa kisan ulkopuolella, niin näet vähän millaista touhua se on. Voimanosto on hiukan vaativampi, etenkin kun et ole kyykkyä ja maastavetoa paljon tehnyt.

No hö, kyllä mun mielestä ehdottomasti kisaamaan vaan. Mun mielestä hyviä tuoksia 15v. kundilta, eikä sinne heti tarvi voittamaan mennä. Käyt parit kisat ja voitat sitte :)

mikä kiire kisoihin? voimanostossa voi kisata viel ikäloppunakin...
ja tärkeintä ei ole voitto vaa reilu kilpa...
ps. itse menossa kisoihin tulokset: jk 150 pp 80 mv160
edit. painoa vähä yli 100kg

Back
Ylös Bottom