Miten motivoit itsesi treeniin?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Morjens mimmit!
Kevään odotus on osaltani merkinnyt uudenlaisen puhdin etsimistä treeneihin. Ennen joulua sairasteluni takia tuli punttiksella/jumpalla käymiseen piiitkiiiiä taukoja ja koko kuntoilu valu käsistä pahan kerran. Sitten iski jo epätoivo!:eek:

Vuoden vaihtuessa aloin kuitenkin metsästää uudelleen kadonnutta motivaatiota ja aloitin järjestelmällisen HST salitreeniohjelman ( oman mieheni innostamana ). Ohjelmassa tavoitetasoa/painoja nostetaan vähitellen ylöspäin. Ohjelma on alkanut toimia kivasti :thumbs: ja aion jatkaa harjoittelua samalla menetelmällä. Onko muilla kokemusta ko.ohjelmasta?

No nyt varsinaiseen kysymykseen eli: Mitä konkreettisia keinoja/tekniikoita te käytätte treeneihin motivoitumisessa? Musa? Valokuvat? Mitä muuta???

Tässä muutama viikko sitten hommasin sykemittarin ja nyt oon jo vähitellen pääsemässä sinuiksi sen sisältämien toimintojen kanssa. On aika hauskaa kun sen kautta itselleen voi luoda oman treeniohjelman, pitää päiväkirjaa treeneistä ja seurata omaa kehittymistä. Vaikka en oo vielä kauaa käyttänyt laitetta, se tuntuu olevan aika hyvä stemppauskeino. Tavoitteena itselläni on painon pudotus, aerobisen kunnon kehittäminen ja lihasvoiman kasvattaminen.
Kertokaa ihmeessä, mitä keinoja ite ootte löytäny?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Mulle tuo treenaaminen on muodostunut niin itsestäänselvyydeksi että harvoin tarvitsee sen kummemmin mitään motivointikeinoja käyttää. Treeni ei jää väliin kuin sillon, jos fyysisesti on joku este - huono olo, väsymys liian vähän unen takia tms. Saatan korkeintaan siirtää treeniä, jos tiedän että seuraavana päivänä treeni kulkee paremmin. Ennemmin teen täysillä sitten päivän päästä kuin puoliteholla samana päivänä.

Jos jostain syystä treeni ei innosta ja olo on vetämätön, niin yleensä musiikki auttaa. Mun paras löytö treenimusiikin saralla on ehdottomasti hard nrg/hard trance. Proteusta kun pistää soimaan niin treenistä ei vaan voi tulla huono. Saatan hetken istua vaan pukuhuoneessa tai kotona mp3-soitin päällä, tämä yleensä jo lataakin mukavasti siihen treeniin. Se on minusta myös yksi parhaista rasvanpolttajista - musiikki kun on niin nopeaa, ettei sen tahtiin voi lenkilläkään löntystellä hissuksiin.. heh! En tosin suosittelisi kellekään joka ei konemusiikista muuten pidä, on sen verran HC:ta. :evil: Yleensä myös jo se hetki kun salille astuu sisään, pistää semmoisen turbovaihteen päälle. Jostain syystä tuo meidän salin tunnelma ja ilmapiiri suorastaan pakottavat motivoitumaan. En erityisemmin tykkääkään tehdä kevyitä treenejä, on tässäkin asiassa vähän sellainen "kaikki tai ei mitään" -asenne.

edit: Unohdin mainita mun ihanat treenivaatteet. Kun vetäisee Bia Brazilia päälle, niin olo on samantien sen verran sporttinen ettei niissä kuteissa tee edes mieli jäädä sinne sohvan pohjalle loikoilemaan!

Faidran vastaus oli kuin mun suusta. Mä en tiedä monia jotka kuuntelevat Proteusta tai Neonia mutta onhan heitä sitten pakko olla muitakin. ...Netistä imuroin paljon musaa mp3:lle, tulee vaihdeltua paljon fiiliksen mukaan.

Jalkani vievät minut automaattisesti salille koulun jälkeen ma, ti, to ja pe. Ei siinä motivaatioo tartte. Sarjapainojen nousu on kiva juttu salilla, mikä nostattaa fiilistä itse salilla. Treenipäiväkirjaa pidän, koska muuten unohdan mitä olen tehnyt.
On kyllä asioita jotka häiritsevät keskittymistä, esim. ajelemattomat jalka- tai kainalokarvat :jahas:, kotiin unohtunut vesipullo tai treenihanskat, römpsöttävät treenivaatteet yms paljon muuta...

Siitä on vaan tullut tapa. Sarjapainojen nousu tietty motivoi. Jonkun (en muista kenen) sigussa luki jotenkin näin: “Motivation is what gets you started. Habit is what keeps you going.” Pitää hyvin paikkaansa.

camu sanoi:
Faidran vastaus oli kuin mun suusta. Mä en tiedä monia jotka kuuntelevat Proteusta tai Neonia mutta onhan heitä sitten pakko olla muitakin. ...Netistä imuroin paljon musaa mp3:lle, tulee vaihdeltua paljon fiiliksen mukaan.

Hih,täällä yksi HC mimmi lisää :rock:
Proteusta ja muuta Hard Nrg:iä kuuntelin jo vuosia sitten joten nykyään maistuu enemmän trance,kuten Tiesto ja Armin Van Buuren,niiiin loistavia :hyper:
Tosin salilla mieluiten hard nrg:iä,kulkee reeni paremmin :D

Minua innostaa musiikki ja hyvässä kunnossa olevien ihmisten katsominen. Tällä hetkellä on rasvansulatus meneillään. Meinaa vain olla hyvänmakuisen ruuan takia vaikeaa välillä. Kesällä sitten kuntosalia enemmän. Mp3 soittimen voisi ostaa sitten kun on rahaa siihen.

Faidra sanoi:
Mulle tuo treenaaminen on muodostunut niin itsestäänselvyydeksi että harvoin tarvitsee sen kummemmin mitään motivointikeinoja käyttää. Treeni ei jää väliin kuin sillon, jos fyysisesti on joku este - huono olo, väsymys liian vähän unen takia tms. Saatan korkeintaan siirtää treeniä, jos tiedän että seuraavana päivänä treeni kulkee paremmin. Ennemmin teen täysillä sitten päivän päästä kuin puoliteholla samana päivänä.

Jos jostain syystä treeni ei innosta ja olo on vetämätön, niin yleensä musiikki auttaa.

Näin se menee. Tosin minun ämpärisoittimessani ei soi trance, vaan hevi ja metalli :rock: :D

Treenien aikataulutus viikolle osaltaan motivoi, kun ei tarvitse miettiä joka päivä erikseen, mennäkö salille vai ei. Myöskin seura ja treenikaveri motivoi kummasti, joskin sen motivaation tulisi ensisijaisesti lähteä jokaisesta itsestään. Tulosten konkretisoituminen (parempi aerobinen kunto, kiristyvät/löystyvät vaatteet - riippuen tavoitteesta ;), nousevat tulokset jne.) motivoivat. Dieetillä myös motivoi treenin jälkeinen hyvänmakuinen palautusjuoma ja se että muutoin luultavasti kiipeilisin kotona nälissäni seinille...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Motivaatio lähtee siitä, että edellisenä iltana pakkaan jo kamppeet ja laitan vaatteet tuolille odottelemaan sitä, että pääsen vaihtamaan ne koulun jälkeen päälleni.

Eli siis sali kuuluu rutiiniini, ja siihen ei paljon motivaatiota kaivata. Luulen kuitenkin, että suurin motivaation lähde on nähdä ne muutokset omassa vartalossa. Jos joskus olen todella väsynyt tms. niin salikaveritkin kyllä motivoi. Luulen, että jos meillä ei olisi yhtä hyvä yhteishenki porukan kanssa salilla, niin en kävisi siellä niinkään usein..

Mutta ihan itseni takia kyllä loppujen lopuksi siellä käyn. Se on parasta laatuaikaa ja saa samalla ajatella myös omia asioitaan.

Aika tyhjentävästi on mimmit jo vastailleet. Kyllä se on se tapa ja hyvä mieli mikä siellä salilla tulee niin se asia, mikä sinne saa menemään. Kyllä se mulle on sellainen pääntuuletus-paikka :D

Jos motivaatio on kateissa niin en tarvitse kuin kaksi pikku juttua ja motskua kummasti löytyy... Nimittäin eka vilkaistaan jonkun timmin mimmin kuvaa tyyliin: "voi, olisinpas itsekin..." ja sitten vilkaistaan nakuna peiliin. Jo löytyy intoa tarpoa salille vaikka aamuviideltä!!! :hyper:

Niin, ja sitten se seuraava treenikerta on taas helepompi kun edellisen jälkeen on niin perskuleen hyvä olotila. :) Ei niitä kuvia tai peiliä alati tartte katella.

Zone-sarja -42%
Allekirjoitan Faidran kirjoittaman tekstin:

Faidra sanoi:

Amen. Myös tuo Emmahin mainitsema etukäteen treenien aikatauluttaminen auttaa asiaan. En koskaan mieti aamulla, että olisiko tänään treenipäivä vai eikö olisi? Olen mielessäni suunnitellut viikon treenit jo etukäteen, joten turhaa jahkailua ja motivaatio ongelmaa ei tule.

Faidra sanoi:
Jos jostain syystä treeni ei innosta ja olo on vetämätön, niin yleensä musiikki auttaa. Mun paras löytö treenimusiikin saralla on ehdottomasti hard nrg/hard trance. Se on minusta myös yksi parhaista rasvanpolttajista - musiikki kun on niin nopeaa, ettei sen tahtiin voi lenkilläkään löntystellä hissuksiin.. heh! Yleensä myös jo se hetki kun salille astuu sisään, pistää semmoisen turbovaihteen päälle. Jostain syystä tuo meidän salin tunnelma ja ilmapiiri suorastaan pakottavat motivoitumaan. En erityisemmin tykkääkään tehdä kevyitä treenejä, on tässäkin asiassa vähän sellainen "kaikki tai ei mitään" -asenne.

Ah, tuo musiikki on number 1 :rock: Juuh ja juurikin sitä trancea ja muuta kovaa pumputusta :D

No mä en nyt tiedä tuosta meidän salin tunnelmasta ja ilmapiiristä :jahas: , mutta se ei paljoa minua hidasta, kun vain haistan raudan tuoksun! Astun aina salin ovesta sisään "kaikki tai ei mitään" -asenteella. Treeni on ollut suoraan sieltä p:stä, jos ei edes enkat pauku jossain sarjassa :D

Faidra sanoi:
Unohdin mainita mun ihanat treenivaatteet. olo on samantien sen verran sporttinen ettei niissä kuteissa tee edes mieli jäädä sinne sohvan pohjalle loikoilemaan!

Tämä on kans NII'IN totta! Jumppahousut kun vetää jalkaan, niin heti on sellainen olo et pari kertaa vois jalkoja heittää korviin saakka :hyper:

...unohtamatta kuitenkaan niitä tulevia kisoja! Tietty tavoite saa minut motivoitumaan jokaikinen treeni ja se tavoite on minulla seuraavat kisat. :whip:

Minä saan parhaiten motivoitua itseni kun ajattelen sitä hyvää fiilistä, joka treenin jälkeen tulee. Tai yleensä jo treenin aikana. Se on kumma, vaikka salille mennessä olisi miten möömöö olo niin vähän aikaa väännettyään on jo ihan eri ääni kellossa. Se olo on paitsi tietysti fyysinen hyvä olo, niin myös henkisesti tuntee olonsa paljon paremmaksi ja ajattelee itsestään ja kaikesta paljon positiivisemmin. Kyllä treeni on se mikä pitää pään kasassa.

Jos motivaatiota ei löydy, ja se sohva tuntuisi parhaalta vaihtoehdolta, niin PUHUTTELE ITSEÄSI. Palauta mieleen se syy tai tavoite, miksi treenaat. On se sitten Figure Olympian line uppi, tai paino alle 60 kilon, se tavoitteen mieleen palauttaminen auttaa sua. Mene peilin eteen ja kysy miksi ?!miksi minä teen tätä? Me jokainen tiedetään ,että ne tavoitteet saavutetaan vain tekemällä töitä niiden eteen. Me tiedetään myös se, että loikoilu,mässäily ja löhöily sotii niitä vastaan. Me voidaan valita, mitä tehdään ja samalla valita sen toiminnan seuraus, YKSINKERTAISTA!:) Tämä ainakin auttaa minua. Haluanko aina olla lihaton läski paska? NO EN TODELLAKAAN:D sit tulee kinttuihin vauhtia ihan takuulla!
Musiikki pistää kyllä lanteet keinumaan!

Moni asia motivoi, siksi kai olen tällä hetkellä niin varma, etten koskaan kokonaan lopeta. Ensinnäkin hyvä olo treenin jälkeen (hymyilyttää, itsevarmempi, vahvempi olo) motivoi, hyvä musiikki saa liikkeelle ja antaa energiaa, muuttuva peilikuva (haluanko, että jo hankitut lihakset surkastuu tai että kehitys loppuu, NOT), kasvavat tulokset... Treeni on myös itsestään selvää, koska se on ainoa harrastus, joten pää pysyy kasassa opiskelujen ohella.. Niin ja kaloreiden hallintakin on helpompaa, ei pääse leviämään ihan heti, vaikka välillä herkutteleekin kunnolla ;)

Yksi hyvä ja yksinkertainen motivaation ylläpitäjä on, että käy katsomassa parit kisat vuodessa paikanpäältä. Niiden jälkeen tulee aina ihan hirmuisen värisyttävä reenitahti(ja kisahimot).

Hieman aiheen sivuun luomuporkkanalle kysymys, että millonkas lähdet seuraavan kerran "katsomaan kisoihin yleisöä" eli vetaset kisamonot jalkaan? Onko suunnitelmia?

Latest posts

Back
Ylös Bottom