Miten isot korotukset kyykyssä, vedossa ja penkissä?

Gillyanne

Vaa'at kaatikselle ry
Töiden jälkeen odottavan veto- ja selkätreenin inspiroimana kyselen seuraavaa: miten paljon laitatte lisää painoa noihin "isoihin" perusliikkeisiin, kun edellisellä kerralla on mennyt kevyesti? Käsipainoliikkeissä ja taljoissahan on helppoa, ottaa vain astetta isommat kp:t tai yksi levy lisää painopakasta, mutta tankoliikkeet... Kun välillä tuntuu, että se 1,25 kilon levyjen kanssa pelaaminen on turhaa "sipistelyä", mutta toisaalta taas ainakin penkissä vitosen korotus tuntuu liian paljolta... Mavessahan se varmaan olisi ihan OK, ja miksei kyykyssäkin... :confused:

Kokemuksia ja kommentteja, kitooosh!

Harvemmin enää menee mikään romu "kevyesti", mutta siitä huolimatta pyrin lisäämään joka treenikertaan 2,5kg jos vain vaaditut toistot ovat tulleet edellisellä kerralla. Olen myös huomannut sen, että 5kg voi oikeasti olla paljon myös vedossa ja kyykyssä :( Hitaasti hyvä tulee.

Originally posted by PMLats
Harvemmin enää menee mikään romu "kevyesti", mutta siitä huolimatta pyrin lisäämään joka treenikertaan 2,5kg jos vain vaaditut toistot ovat tulleet edellisellä kerralla. Olen myös huomannut sen, että 5kg voi oikeasti olla paljon myös vedossa ja kyykyssä :( Hitaasti hyvä tulee.

:rock: Yhdytään samaan .

Mä korottelen penkkiä 2,5 kg kerralla, vaikka tuntuukin välillä typerältä leikkiä niiden 1,25 kiekkojen kanssa.

Kyykkyä teen yleensä niin kauan vanhoilla painolla, että voin korottaa sen 5 kiloa. Olen treenannut vähän vakavammalla asenteella vasta niin vähän aikaa, että korotuksia saa tehdä aika usein, jo ihan sen takia, että tekniikka paranee. Kyykkyä, olen siis joskus korottanut 10 kiloa kerralle, mutta johtui varmasti siis juuri tästä tekniikan paranemisesta...
Mavea samoin korottelen sen 5 kiloa kerralla.

Nyt vähän jämähtänyt, ja tehnyt monta viikkoa samoilla painoilla... pitää taas ryhdistäytyä ja alkaa piskaamaan itseään :whip:

Mie en oikeastaan lisäile, koska vaihtelen treenistä toiseen niin painoja kuin sarjamääriä ja toistojakin. Kerran 5 x 5 nn kg, seur. kerralla 5 x 3 nm kg ja niin edelleen. Mutta kun taas tulee tuon 5 x 5:n vuoro yritän siihen saada lisää painoa.

Penkissä lisäys olisi kai se 2,5 kg. Kyykyssä 5 - 7,5 kg. Mavessa 7,5 - 10 kg.

Back
Ylös Bottom